آیا حلزون نرم تن است؟

شاخه نرم تنان شامل تعداد متفاوتی از طبقات است که در میان آنها می توان به گاستروپودها اشاره کرد که با حدود ۴۰۰۰۰ گونه زنده و سابقه فسیلی ۱۵۰۰۰ دیگر، متنوع ترین و متنوع ترین تعداد را در این گروه دارند. این تنوع نه تنها در انواع گاستروپودهای موجود رخ می‌دهد، بلکه تفاوت‌هایی را بین گاستروپودهای مختلف موجود نیز می‌یابیم که گاهی اوقات ایجاد بسیاری از ویژگی‌های کلی که در بین آنها مشترک است را دشوار می‌کند. با این حال، حلزون ها در این کلاس قرار می گیرند، بنابراین آنها نرم تنان هستند که بسته به گونه، می توانند در خشکی، آب شیرین یا در دریا زندگی کنند.

حلزون مهره دار است یا بی مهره؟

حلزون یک حیوان بی مهره است زیرا فاقد اسکلت استخوانی یا غضروفی در داخل بدن خود است. برخلاف واژه‌های وتر و مهره‌دار که از نظر طبقه‌بندی در طبقه‌بندی حیوانات استفاده می‌شوند و در ابتدا دارای وتر پشتی یا نوتوکورد و ستون فقرات یا ستون مهره‌ای هستند، واژه بی مهرگان کاربرد عمومی دارد و در زبان علمی رسمی به کار نمی‌رود. طبقه بندی است. بنابراین، استفاده از کلمه بی مهرگان برای گروه بندی بیشترین تنوع گونه هایی که فاقد صفات ذکر شده هستند استفاده می شود.

اکثر حیواناتی که در این سیاره زندگی می کنند، حدود ۹۵٪، حیوانات بی مهره هستند، بنابراین آنها هستند که از این نظر غالب هستند. این تنوع گسترده طبقه بندی و دانش آن را در طول زمان دشوار کرده است، زیرا بدون شک گونه های زیادی برای شناسایی و شناخته شدن وجود دارد. علاوه بر این، تجدید نظر در مورد شناخته شده ها معمول است.

با داشتن چنین گروه متنوعی، ویژگی های تشریحی، فیزیولوژیکی، تولیدمثلی، تغذیه، زیستگاه، دفاع و آداب و رسوم متعددی وجود دارد. در واقع، در همان حلزون‌هایی که بی مهرگان هستند، می‌توانیم متوجه چندین مورد از این ویژگی‌ها شویم که از گونه‌ای به گونه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، حلزون باغی (Cornu aspersum) زمینی است، در حالی که شیپور استرالیایی دریایی (Syrinx aruanus) است، این قبلاً نشان دهنده چندین تفاوت بین این دو نوع حلزون است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

حلزون حشره است یا نرم تن؟

حلزون حشره نیست. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، حلزون یک نرم تن است، اگرچه هر دو در این واقعیت شریک هستند که آنها حیواناتی بی مهره هستند. تعدادی ویژگی وجود دارد که به حلزون اجازه می دهد تا به عنوان یک نرم تن و نه به عنوان یک حشره طبقه بندی شود.

مثلاً حشرات دارای یک سری خصوصیات هستند که نرم تنان ندارند، مانند: بندپایان هستند، با سه جفت پا مفصلی، اسکلت بیرونی کیتین، بدن به سر، سینه و شکم تقسیم می شود، دگردیسی دارند. که مانند نرم تنان نیست، چشمان آنها مرکب است و در بسیاری از گونه ها بال وجود دارد.

همانطور که می بینیم تفاوت های آشکاری بین حشره و حلزون وجود دارد، در مورد اول می توان به نمونه هایی مانند مگس، پشه، جیرجیرک، پروانه، ملخ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که با ویژگی های حلزون فاصله زیادی دارند.

آیا حلزون نرم تن است؟

چرا حلزون نرم تن است؟

حلزون یک نرم تن است، زیرا دارای یک سری ویژگی هایی است که آن را مشخص می کند، مانند بی مهرگان متعلق به این شاخه. بیایید برخی از خصوصیات حلزون را ببینیم که آن را به یک نرم تن تبدیل می کند:

نه استخوان دارد و نه سیستم اسکلتی و غضروفی.
بسته به گونه، آنها می توانند در خشکی، آب شیرین یا دریایی زندگی کنند.
وجود گوشته ای وجود دارد که از اندام های حیاتی حیوان محافظت می کند.
مانند بسیاری از نرم تنان، حلزون دارای پوسته سختی است که توسط گوشته ترشح می شود و به عنوان محافظ بدن عمل می کند.
پوسته، در صورت وجود، ممکن است پیچ خورده باشد یا نباشد.
آنها دارای یک رادولا هستند، ساختاری که برای تغذیه استفاده می شود و از قطعات بسیار ریز مشابه دندان ها تشکیل شده است.
سیستم گردش خون باز است.
تنفس بسته به گونه می تواند از طریق آبشش یا ریه باشد و این فرآیند مربوط به گوشته است.
مدل کلی بدن شامل ناحیه سر، پا و توده احشایی است.
از گونه های کوچک وجود دارد، تا برخی به عنوان غول شناخته می شوند.
سیستم عصبی دارای گانگلیون هایی است که توسط طناب های عصبی به هم متصل می شوند.
وجود انواع اندام های حسی تخصصی وجود دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.