فیل ها چی می خورند؟

فیل ها بزرگترین پستاندارانی هستند که در خشکی وجود دارند. جثه بزرگ و زیبایی آنها باعث تحسین تمام تمدن های بشری شده است که آنها را می شناسند. در طول تاریخ از آنها برای حمل اشیا و حتی برای جنگیدن در جنگ استفاده می شده است. پس از آن، آنها در طبیعت اسیر شده اند تا در باغ وحش ها و سیرک ها به نمایش گذاشته شوند .در این مقاله میخواهیم بازندگی فیل ها ،چیزی که فیل میخورد و بارداری فیل و … با شما حبت کنیم.

با این حال، تعداد کمی از مردم می دانند که این حیوانات هوشی بسیار شبیه به ما دارند و می توانند تمام احساساتی را که ما در انسان می شناسیم داشته باشند. این امر باعث نشده است که صید آنها برای به دست آوردن عاج کاهش یابد که امروزه بزرگترین تهدید آنهاست. آیا می خواهید در مورد فیل بیشتر بدانید؟

خصوصیات فیل

فیل ها چه می خورند؟

فیل ها (Elephantidae) خانواده ای از پستانداران متعلق به راسته Proboscidea هستند. آنها با اندازه بزرگ و طول عمرشان مشخص می شوند و امید به زندگی آنها حدود ۸۰ سال است. یکی از ویژگی های اصلی فیل ها گوش های بزرگ آنهاست. آنها از آنها برای تنظیم دمای خود از طریق تکان دادن گوش استفاده می کنند. اگرچه ممکن است اینطور به نظر برسد، اما آنها خود را باد نمیزنند، بلکه گرمای اضافی انباشته شده در بدنشان را از طریق گوش خارج می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم فیل ها، بینی بلند و قوی آنها است که بیشتر به عنوان خرطوم شناخته می شود. به لطف آن، این حیوانات یکی از بهترین حس های بویایی را در قلمرو حیوانات دارند. علاوه بر این، از خرطوم خود برای گرفتن آب استفاده می کنند و با آن به بدن خود اسپری می کنند، انگار که یک دوش است. آنها همچنین از آن برای گرفتن غذا استفاده می کنند و بعداً آن را به دهان می برند. بعداً خواهیم دید که فیل ها دقیقاً چگونه و چه چیزی می خورند.

در نهایت، ناشناخته ترین ویژگی فیل ها این است که آنها نسبت به اندازه خود مغز بسیار بزرگی دارند. علاوه بر این، آنها حیواناتی هستند که بیشترین حجم قشر مغز را دارند و هیپوکامپ آنها یکی از بزرگترین در جهان است. این به آنها ظرفیت شناختی و عاطفی زیادی می دهد. در واقع، اعتقاد بر این است که هوش آنها بسیار شبیه به ما است، همچنین همدلی آنها و نحوه معاشرت آنها.

زیستگاه فیل ها

 در حال حاضر، تنها سه گونه وجود دارد که در مکان های کاملا متفاوت زندگی می کنند. این زیستگاه هر یک از آنها است:

فیل ساوانای آفریقایی (Loxodonta africanus): در ساواناهای آسیای مرکزی و جنوبی زندگی می کند. اینها اکوسیستم های انتقالی با درختان کم و چمن فراوان هستند.
فیل جنگلی آفریقایی (Loxodonta cyclotis): در جنگل های مرکز غرب آفریقا زندگی می کند، جایی که پوشش گیاهی و جانوران فراوان است.
فیل آسیایی (Elephas maximus): جمعیت آن در طول قرن بیستم به شدت کاهش یافت. در حال حاضر آنها فقط در برخی از جنگل‌های جنوب آسیا زندگی می‌کنند و تنها فیل‌هایی هستند که در خطر انقراض هستند، اگرچه آفریقایی‌ها آسیب‌پذیر در نظر گرفته می‌شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

فیل ها چه می خورند؟

همانطور که قبلاً پیش بینی کرده بودیم، فیل ها از خرطوم خود برای گرفتن غذاهایی که در ارتفاعات و روی زمین یافت می شوند استفاده می کنند. همچنین در صورتی که قدشان متوسط ​​باشد می توانند مستقیماً با دهان مصرف کنند. اگر غذا در زمین یافت شود، باید ابتدا آن را با پاها و عاج های خود که برای یافتن آب نیز مفید است، حفر کنند. اما فیل ها دقیقا چه می خورند؟

رژیم غذایی فیل بر اساس علف، ریشه، برگ و پوست درختان و بوته های خاص است. بنابراین، فیل ها حیواناتی گیاهخوار هستند. برای حفظ سایز بدنی عظیم خود، آنها باید حدود ۱۵ ساعت در روز غذا بخورند و می توانند روزانه تا ۱۵۰ کیلوگرم گیاه مصرف کنند. رژیم غذایی خاص به انواع مختلف فیل ها و مهمتر از همه به محل زندگی آنها بستگی دارد.

فیل های جنگلی آفریقایی و آسیایی عمدتاً از برگ ها و پوست درختان استفاده می کنند. علاوه بر این، معمولا مقدار قابل توجهی میوه مصرف می کنند. این یک تفاوت اساسی با فیل ساوانا است، زیرا در دسترس بودن میوه در این اکوسیستم بسیار محدود است. تغذیه فیل ساوانا نیز بستگی زیادی به فصل دارد. در فصول خشک، گیاهان کمیاب هستند، بنابراین اساساً از اقاقیاهای درختی و درختچه ای تغذیه می کنند.

آیا فیل ها بادام زمینی می خورند؟

بادام زمینی بومی آمریکای جنوبی هستند. به همین دلیل، فیل ها بادام زمینی را در حالت طبیعی خود نمی خورند. با این حال، در طول نمایشگاه آنها در باغ وحش ها و سیرک ها بسیار معمول است که تماشاگران به آنها بادام زمینی بخورند. به دلیل داشتن چربی زیاد، میوه های بسیار اشتها آور برای فیل ها هستند، هرچند خوردن زیاد برای آنها سالم نیست.

اکنون که می دانیم فیل ها چه می خورند، احتمالا هنوز سوالات زیادی دارید. بنابراین، ما برخی از جنبه های جالب زیست شناسی و رفتار آنها را گردآوری کرده ایم. در اینجا برخی از کنجکاوی های فیل آورده شده است.

فیل ها چقدر وزن دارند؟

هنگامی که آنها متولد می شوند، میانگین وزن یک فیل حدود ۹۰ کیلوگرم است. با رشد آنها، اندازه آنها بسیار افزایش می یابد و می توانند به وزن ۵۰۰۰-۶۰۰۰ کیلوگرم برسند. بزرگترین فیل ها فیل های ساوانای آفریقایی هستند که ارتفاع آنها به ۴ متر می رسد.

فیل ها چگونه حرکت می کنند؟

فیل ها حیوانات بسیار سریعی هستند که به راحتی به سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت می رسند. دلیلش این نیست که آنها دونده های خوبی هستند، بلکه به دلیل جثه بزرگشان است. در واقع، آن‌طور که تصور می‌کنیم نمی‌دوند، بلکه با پاهای جلویی خود یورتمه می‌کنند و با پاهای عقب خود راه می‌روند. این به آنها اجازه می دهد تا از انرژی بسیار کارآمد استفاده کنند.

فیل ها چگونه زندگی می کنند؟

فیل ها چگونه زندگی می کنند؟

فیل ها گله هایی متشکل از ۱۵ تا ۲۰ عضو تشکیل می دهند، به جز فیل های جنگلی آفریقایی که گروه های آنها معمولاً کمی کوچکتر هستند. این گله ها مادرسالاری هستند که توسط قدیمی ترین ماده ها اداره می شود و تقریباً هیچ نر وجود ندارد. در واقع نرها فقط تا زمانی که به بلوغ جنسی برسند در گروه هستند. هنگامی که این زمان فرا می رسد، آنها از گله جدا می شوند و به تنهایی زندگی می کنند، اگرچه برخی ممکن است با نرهای دیگر گروه تشکیل دهند.

فیل ها نیز مانند انسان ها حیواناتی اجتماعی هستند که با اعضای گله خود پیوندهای بسیار محکمی برقرار می کنند. در واقع رفتارهایی مانند سوگواری پس از از دست دادن عزیزان و فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست در آنها ثبت شده است. همچنین بسیار متداول است که گله های مختلف برای معاشرت در طول حمام ملاقات کنند.

فیل ها چگونه به دنیا می آیند؟

بارداری فیل ۲۲ ماه یعنی تقریبا ۲ سال طول می کشد. با این حال، زمان بسیار کمی برای زایمان نیاز دارند، در هر تولد یک بچه به دنیا می آید که قد آن حدود ۱ متر است. در آن لحظه، او به عضوی از گروه تبدیل می شود، جایی که همه مسئول محافظت از او در برابر شکارچیان احتمالی هستند.بچه فیل معمولا تا ۴ سالگی شیر میخورد و وقتی خیلی کوچک است زیر پاهای مادرش مخفی میماند.

3/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.