عروس دریایی چی میخوره؟

عروس دریایی حیواناتی هستند که متعلق به شاخه Cnidaria هستند و تقریباً در تمام محیط های دریایی یافت می شوند. مانند همه موجودات زنده دیگر، آنها باید غذا بخورند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت کنند. رژیم غذایی آنها کاملاً متنوع است، اما، به طور کلی، می توان گفت که عروس دریایی گوشتخوار است. ارگانیسم آن از طریق شاخک های خود برای گرفتن طعمه، مصرف و هضم آهسته آن سازگار است. برخی از گونه‌ها حتی قادر به گرفتن ماهی‌های بزرگ هستند و این به لطف سلول‌های گزنده که در شاخک‌ها قرار دارند و از طریق آن‌ها می‌توانند از خود در برابر شکارچیان دفاع کنند یا طعمه خود را بگیرند، اتفاق می‌افتد و در بسیاری از موارد حتی می‌توانند آنها را فلج کنند.

عروس دریایی چی میخوره؟

عروس دریایی چی میخوره؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که عروس دریایی چه می خورند؟ خوب، غذایی که آنها مصرف می کنند بسته به گونه متفاوت است، اما همانطور که اشاره کردیم، آنها در درجه اول حیوانات گوشتخوار در نظر گرفته می شوند و به لطف نرخ بالای شکار آنها رقبای قدرتمندی هستند، زیرا بزرگترین گونه ها قادر به گرفتن ماهی های بزرگ هستند. به طور کلی، آنها برای یافتن غذای خود به باد و جریان های دریایی تکیه می کنند و پس از یافتن آن، آن را با شاخک های خود که پر از سم قدرتمندی است می گیرند و سپس به دهان می برند.

در مورد عروس دریایی بزرگتر، از آنجایی که آنها قادر به شنا به صورت عمودی هستند، می توانند سخت پوستان، ماهی های کوچک و حتی گونه های دیگر چتر دریایی کوچکتر مصرف کنند، بنابراین می توان گفت که آنها حیوانات فرصت طلبی هستند، زیرا آنها تقریباً هر طعمه ای را که می افتد مصرف می کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، صرف نظر از اندازه عروس دریایی غذای اصلی آن پلانکتون است، زیرا عروس دریایی به عنوان میکروارگانیسم های شناور به سادگی با حرکت دادن شاخک های خود در آب می تواند پلانکتون را بگیرد. و همانطور که قبلا ذکر کردیم، اندازه طعمه های دیگر به اندازه عروس دریایی بستگی دارد، زیرا هر چه چتر دریایی بزرگتر باشد، شانس گرفتن طعمه بزرگتر بیشتر می شود. به همین ترتیب، آنها قادر به تجزیه پوسته سخت برخی از نرم تنان هستند، اگرچه این کار زمان بیشتری می برد.

پس عروس دریایی چه می خورند؟ عمدتاً پلانکتون ها و بسته به اندازه یا نوع عروس دریایی آنها، سایر حیوانات کوچکتر از آنها. و به عنوان یک واقعیت عجیب، چه کسی عروس دریایی می خورد؟ شکارچیان عروس دریایی بسته به جایی که پیدا می شوند متفاوت هستند، اما عمدتاً لاک پشت های دریایی، خورشید ماهی، برخی کوسه ها و برخی از نهنگ ها ثبت شده اند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

عروس دریایی کوچک چه می خورند؟

در طول مراحل لارو، پولیپ و افیرا، چتر دریایی از پلانکتون تغذیه می کند. بنابراین، تا زمانی که به سن بلوغ می رسند، تبدیل به حیوانات فرصت طلب می شوند و شروع به تغذیه از ماهی یا سخت پوستان می کنند.

عروس دریایی چگونه شکار می کند؟

حالا که می دانید چتر دریایی آبزی چه می خورند، دقیقا چگونه تغذیه می کنند؟ این حیوانات به لطف گیرنده های حسی که در زنگ (یعنی قسمت بالای بدن معروف به چتر) و شاخک های خود دارند، می توانند طعمه خود را پیدا کنند.

تقریباً همه گونه‌های عروس دریایی در تماس با غذای خود شاخک‌ها و سم خود را فعال می‌کنند و از آنجایی که تفاوتی بین انسان یا طعمه احتمالی قائل نمی‌شوند، تصادفات با این حیوانات بسیار رایج است. وقتی طعمه‌ای بالقوه را پیدا می‌کنند و آن را با شاخک‌های خود می‌گیرند، سموم را از طریق سلول‌های تخصصی خارج می‌کنند که مانند نیش‌ها می‌توانند سم را آزاد کنند و در نتیجه می‌توانند قربانی خود را فلج کنند. پس از انجام این کار، آن را به آرامی از طریق شاخک های خود به دهان می برند. چتر دریایی یک ورودی گوارشی در کنار دهان دارد و در آنجا به لطف عمل آنزیم های گوارشی غذا را هضم می کند.

همانطور که گفتیم، آنها حیوانات فرصت طلبی هستند که می توانند تعداد زیادی طعمه را صرفاً با شنا کردن یا برده شدن توسط جریان های دریا مصرف کنند. علاوه بر این، تکنیک های شکار نیز وجود دارد که چتر دریایی از آنها استفاده می کند. برای انجام این کار، آنها همیشه از شاخک های خود استفاده می کنند، که نخ های ظریفی هستند که دهان آنها را احاطه کرده و در برخی از گونه ها می تواند به طور باورنکردنی بلند باشد و طول آن به ۵۰ متر می رسد، اگرچه گونه های دیگر می توانند دارای شاخه های بسیار کوتاه باشند، اما همه آنها دارای نیش خاصی هستند.

عروس دریایی چطور غذایش را هضم میکند؟

عروس دریایی چطور غذایش را هضم میکند؟

اگرچه ارگانیسم آنها بسیار ابتدایی است و تمام اندام های موجود در سایر گروه های حیوانی را ندارند، عروس دریایی قادر به انجام فرآیندهای حیاتی مانند هضم غذای خود است. این حیوانات چشمگیر دارای یک حفره هستند که دهان است و سپس حفره معده و عروقی وجود دارد. هضم در داخل این حفره انجام می شود که با سلول های مویی و آنزیم های گوارشی تامین می شود و به وسیله آن ها هضم پس از تماس غذا با دیواره های حفره عروقی گوارش انجام می شود. علاوه بر این، این حفره به عنوان یک سیستم برای توزیع تمام مواد مغذی، اکسیژن و به عنوان یک سیستم دفع عمل می کند، زیرا عروس دریایی سیستم گوارشی و دفعی کاملاً متمایز شده ای ندارد.

حفره گوارشی فقط توسط دهان از خارج جدا می شود، جایی که مواد زائد نیز خارج می شوند، بنابراین این دهانه به عنوان دهان و مقعد عمل می کند. پس از آن، توزیع تمام مواد مغذی توسط لوله های ظریفی به نام کانال های شعاعی انجام می شود که تمام مواد مغذی را به بقیه بدن می رساند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.