بهترین درمان ها برای خشکی پوست اطراف چشم

اولین نشانه های پیری معمولاً به صورت خطوط ریز و چین و چروک دور چشم ظاهر می شود. اولین نشانه های بیماری یا استرس نیز در این ناحیه منعکس می شود. در واقع پوست دور چشم بسیار ظریف، شکننده و حساس است و هم این باعث می شود که آن را مستعد خشک شدن کند. به غیر از افزایش سن که با خشکی، خطوط ریز و چین و چروک مشخص می شود، عوامل متعددی می توانند روی پوست اطراف چشم تاثیر بگذارند مانند شرایط پوستی، عوامل سبک زندگی، تغییرات آب و هوایی و غیره. در این مقاله با علت و بهترین درمان ها برای خشکی پوست اطراف چشم آشنا میشویم.

علت خشکی پوست دور چشم

خشکی پوست اغلب به دلیل عوامل خارجی و محیطی است. در ماه های زمستان، زمانی که دما و رطوبت کاهش می یابد، پوست خشک ترین است. آب گرم حاصل از دوش گرفتن یا حمام نیز به خشکی پوست کمک می کند، زیرا آب لایه چربی محافظ پوست را حل می کند. صابون های تهاجمی نیز به خشکی پوست کمک می کنند. بهتر است از مرطوب کننده های ملایمی استفاده کنید که برای پوست شما مفید هستند.

مالش بیش از حد پوست ظریف اطراف چشم می تواند باعث تحریک شود. قرار گرفتن در معرض استرس زیاد می تواند باعث تشدید اگزما شود که همچنین می تواند منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست اطراف چشم شود. همچنین قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب یا آفتاب سوختگی می تواند باعث خشکی پوست اطراف چشم شود.

علت خشکی پوست دور چشم و درمان آن

علائم رایج خشکی پوست زیر چشم

خشکی
سرخی
پوسته پوسته شدن
خارش
درد
تحریک
ورم

درمان های عالی برای خشکی پوست زیر چشم

آلوئه ورا

صورتت را تمیز کن سپس کرم یا ژل آلوئه ورا دور چشم را بمالید. ژل را به آرامی به مدت دو دقیقه روی پوست ماساژ دهید. آلوئه ورا بازسازی سلولی پوست را تحریک می کند و بازسازی پوست را تضمین می کند. آلوئه ورا با محتوای آب خود پوست را آبرسانی می کند. حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که علت کم آبی بدن را درمان می کند. آلوئه ورا همچنین دارای خواص درمانی است و برای درمان خشکی دور چشم ناشی از بیماری های پوستی مفید است.

کپسول ویتامین E

کپسول های ویتامین E را با دقت باز کنید و روغن موجود را به مخلوط روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس اضافه کنید. این را خوب مخلوط کنید. این را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب بماند. روغن را در ظرف دربسته نگهداری کنید. این ترکیب روغنی را می توان در تمام صورت استفاده کرد. این را هر شب قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.

روغن نارگیل و درمان خشکی پوست زیر چشم

روغن نارگیل یک مرطوب کننده و نرم کننده است که آن را برای درمان پوست های خشک عالی می کند. روغن اسطوخودوس به شل شدن عضلات پوست کمک می کند و این امر ظاهر و بافت پوست را جوان می کند. روغن ویتامین E از پوست در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب بافت محافظت می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آووکادو

آووکادو را پوست بگیرید و رنده کنید. آن را زیر چشم خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه در آنجا نگه دارید. سپس با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و صورت خود را با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید. چندین کاروتنوئید در آووکادو وجود دارد که پوست را ترمیم کرده و رادیکال‌های آزاد را که به پوست ظریف اطراف چشم آسیب می‌رسانند، از بین می‌برد. ویتامین C و ویتامین E موجود در آن نیز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. ویتامین E همچنین یک عامل نرم کننده عالی پوست است.

کیسه های چای

دو کیسه چای سبز را در آب سرد آغشته کنید و بگذارید ۱۲ تا ۱۵ دقیقه روی چشمانتان بماند. این کار را دو بار در روز تکرار کنید. چای سبز حاوی تانن و آنتی اکسیدان هایی است که از ایجاد چین و چروک (دور چشم) جلوگیری می کند، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد و تولید سلول های جدید دور چشم را تحریک می کند.

گلاب

دو پد پنبه ای را در گلاب خیس کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. برای بهترین نتیجه از گلاب خنک استفاده کنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. گلاب پوست شما را مرطوب می کند و از پف چشم جلوگیری می کند. این یک تونر فوق العاده است و به کاهش اندازه منافذ کمک می کند. سد پوستی و تعادل رطوبت را تقویت می کند.

ماست

ماست پرچرب را دور چشم بمالید. مراقب باشید که آن را در چشمان خود قرار ندهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا پوست دور چشم کمتر خشک شود. ماست روغن های طبیعی پوست را تامین می کند که آن را هیدراته نگه می دارد. همچنین هرگونه رنگدانه یا جای زخم را از بین می برد یا محو می کند. اگر به محصولات لبنی حساسیت دارید از این دارو استفاده نکنید.

عسل

یک لایه نازک عسل را دور چشم خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب بشویید. می توانید این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. عسل سرشار از ویتامین است،پوست را تسکین می دهد، آن را مرطوب می کند و آن را هیدراته نگه می دارد. همچنین برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می شود.

خیار

آب خیار تازه درست کنید و تکه های پنبه را در آن خیس کنید و روی چشمانتان بگذارید. مطمئن شوید که پوست اطراف نیز پوشیده شده است. آنها را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید. پنبه را بردارید و صورت خود را با آب بشویید. این کار را یک بار در صبح و یک بار عصر برای بهترین نتیجه انجام دهید. محتوای آب فراوان خیار پوست شما را هیدراته نگه می دارد. خیار همچنین پف و پف زیر و اطراف چشم را کاهش می دهد. خواص سفید کنندگی ملایم خیار به کاهش سیاهی دور چشم کمک می کند.

روغن دانه انگور

روغن هسته انگور از دانه های انگور به دست می آید. چند قطره از روغن را بین انگشتان خود بمالید تا کمی گرم شود و دور چشم بمالید. حدود دو دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید. دارای محتوای بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده و پلی فنول است. اینها پوست خشک را مرطوب می کنند و همچنین سلول های آسیب دیده در اثر استرس اکسیداتیو را ترمیم می کنند.

درمان های عالی برای خشکی پوست زیر چشم

درمان خشکی پوست زیر چشم با روغن بادام

چند قطره روغن بادام دور چشم را با حرکات دورانی ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند. روغن بادام یک ترمیم کننده خوب است و برای پوست خشک اثر شفابخش دارد. همچنین به عنوان یک عامل ضد پیری خوب شناخته شده است و به کاهش خطوط ریز اطراف چشم کمک می کند. به دلیل داشتن ویتامین E باعث جوانسازی پوست می شود.

وازلین

وازلین بردارید و دور چشم ماساژ دهید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب بمالید. وازلین پوست را محکم می کند تا رطوبت در زیر وازلین باقی بماند. روز بعد چشمان شما بسیار شاداب تر به نظر می رسند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.