هزینه ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰۱چقدر است؟

قیمت و هزینه ارتودنسی دندان آن هم توسط بهترین دکتر ارتودنسی یکی از مهم ترین مواردی است که افراد در تصمیم گیری برای انجام ارتودنسی به آن توجه زیادی می کنند. علاوه بر طول مدت درمان، قیمت ارتودنسی دندان تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. علاوه بر طول مدت درمان، قیمت ارتودنسی دندان تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به همین منظور برای اینکه شما تصمیم درستی بگیرید، در این مطلب لیست جامعی از هزینه ارتودنسی دندان ۱۴۰۱ را شرح داده و عوامل موثر بر قیمت سیم کشی دندان را بررسی کرده ایم و ویژگی بهترین دکتر ارتودنسی را به شما خواهیم گفت.

اورتدنسی

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی دندان چیست؟

همان طور که می دانید قیمت ثابتی برای ارتودنسی وجود ندارد زیرا هزینه ارتودنسی بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. با دانستن این عوامل تاثیرگذار می توانید محدوده قیمتی داشته باشید. مهمترین عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی دندان عبارتند از:

  • سن بیمار: شاید تصور اینکه ارتودنسی در هر سنی انجام می شود برای شما آسان باشد، اما اگر درمان ارتودنسی را در سنین پایین شروع کنید، درمان راحت تری خواهید داشت و روند درمان سریعتر پیش می رود، در نتیجه هزینه ارتودنسی دندان کمتر خواهد بود. اما این روند در بزرگسالان بیشتر طول می کشد.
  • نوع و شدت مشکل: بسته به نوع مشکل شما، که می تواند از فاصله کمی بین دندان ها تا عدم تقارن فک و دندان ها متغیر باشد، به درمان ها و کارهای متفاوتی نیاز دارد. علاوه بر این، شدت این مشکل در دو بیمار با مشکل مشابه ممکن است متفاوت باشد که نیاز به درمان ارتودنسی طولانی تری دارد، همه این موارد می تواند بر قیمت ارتودنسی دندان تاثیر بگذارد.
  • مدت زمان درمان: طول مدت درمان رابطه مستقیمی با هزینه ارتودنسی دارد. در واقع با افزایش روند درمان، تعداد مراجعات مطب و کارهای اضافی افزایش می یابد که هزینه درمان را افزایش می دهد.
  • نوع روش ارتودنسی: یکی از عوامل مهم و موثر در قیمت ارتودنسی نوع روشی است که متخصص برای رفع مشکل شما مناسب می داند. در بین روش‌های مختلف، ارتودنسی ثابت نسبت به متحرک گران‌تر است و در بین انواع روش‌های ثابت، ارتودنسی دیمون و لینگوال به دلیل نوع ساختاری که دارند گران‌تر هستند.
  • هزینه های جانبی ارتودنسی: این موضوع به میزان بهداشت دهان و دندان شما نیز مربوط می شود، اگر پس از معاینه تخصصی تعداد حفره ها و حفره های دندان زیاد است، لازم است قبل از شروع درمان و قرار دادن دستگاه دندانپزشکی، تمام این حفره ها را درمان کنید. ارتودنسی دندان به آن اضافه شده است. علاوه بر موارد ذکر شده عواملی مانند نوع پوشش بیمه ای، سطح تخصص متخصص، منطقه جغرافیایی و تغییرات و نوسانات ارزی نیز می تواند بر قیمت نهایی ارتودنسی تاثیرگذار باشد.

اورتودنسی

ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی

دکتر ارتودنسی فردی است که علاوه بر دندانپزشکی در زمینه ارتودنسی نیز تخصص کافی داشته باشد. یک متخصص ارتودنسی پس از اتمام تحصیلات خود در رشته دندانپزشکی با گذراندن دوره جداگانه در زمینه ارتودنسی تخصص کسب می کند. در حال حاضر تنها دو درصد از پزشکان کشور در زمینه ارتودنسی تخصص دارند. متخصص ارتودنسی در رفع چنین مشکلاتی مهارت دارد:

  • عیوب دندان را از بین ببرید
  • رفع مشکلات فک
  • از بین بردن مضرات عضلات صورت

برای آشنایی با بهترین متخصص ایمپلنت می توانید به سایت پزشکا مراجعه فرمایید و با بهترین پزشکان در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص خود را انتخاب کنید.

در ادامه به ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی می پردازیم:

  • وظیفه شناس و با اخلاق و متعهد به وظایف: با مراجعه به متخصص ارتودنسی در همان جلسه اول متوجه می شوید که آیا این ویژگی ها را دارد یا خیر. پزشکی که این ویژگی ها را دارد در انجام مسئولیت خود کوتاهی نمی کند و سعی می کند بهترین روش را برای بیمار خود اعمال کند.
  • اختصاص زمان برای مشاوره و راهنمایی وی: بهترین متخصص ارتودنسی کسی است که بتواند بهترین روش را در روند درمان به بیمار خود پیشنهاد دهد. برای یافتن بهترین متخصص ارتودنسی در تهران کافی است به نحوه برخورد او با بیماران خود توجه کنید.

بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از سوالاتی که همیشه توسط مردم مطرح بوده این است که آیا ارتودنسی بعد از دوران کودکی همچنان امکان پذیر است یا برای سلامت دندان ها باید فاتحه خواند؟ شاید جالب باشد بدانید که سن خاصی برای ارتودنسی وجود ندارد. متخصص ارتودنسی پیشنهاد می کند پس از رویش دندان های دائمی و مشاهده ناهماهنگی در لثه، ارتودنسی را انجام دهید. طبق گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا؛ میانگین سنی برای ارتودنسی بین ۸ تا ۹ سال است. اگرچه معاینه و تشخیص باید توسط متخصص ارتودنسی انجام شود و از ۷ سالگی امکان ارتودنسی وجود دارد.

کلام آخر

برای مراجعه به دکتر ارتودنسی، بهتر است به  بهترین دکتر ارتودنسی که در سایت پزشکا یا pezeshka.com به شما معرفی کرده ایم مراجعه کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین دکتر ارتودنسی مراجعه کردید و خدمات زیبایی برای شما صورت گرفته است تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از روش های ارتودنسی برای شما بهتر بوده است ؟

به نظر شما دوستان آیا کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی لازم است؟

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.