اطلاعات جالب درباره لاک ناخن ، از قدمت آن تا نگه نداشتن لاک در یخچال

یک جست و جوی سریع در اینترنت نشان میدهد که لاک ناخن از چین نشات گرفته است و قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می رسد. لاک ناخن اولیه ظاهراً از مخلوطی ساخته می شد که شامل موم زنبور عسل، سفیده تخم مرغ، ژلاتین، رنگ های گیاهی و صمغ عربی بود. در مصر،خانمها ناخن های خود را با استفاده از حنا به رنگ قهوه ای مایل به قرمز رنگ می کردند. در قرن نهم، ناخن‌ها را با روغن‌های معطر رنگ می‌کردند و صیقلی می‌کردند یا صاف می‌کردند. در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، زن ها ناخن های خود را با استفاده از پودرها و خمیرهای رنگی جلا می دادند و ناخن ها را صاف می کردند تا براق شوند.

تاریخچه لاک ناخن

نورثام وارن (۱۸۷۸-۱۹۶۲) شیمیدانی بود که برای شرکتی در شیکاگو کار می کرد.

در سال ۱۹۱۱، وارن فرمول پاک کننده کوتیکول Cutex را ایجاد کرد و آن را از طریق شرکت محصولات ویژه خود فروخت. Cutex مایعی بود که کوتیکول مرده را بدون نیاز به بریدن یا خراشیدن از بین می برد. هنگامی که Cutex به یک محصول موفق تبدیل شد، او سایر محصولات مانیکور را اضافه کرد و خط Cutex را ایجاد کرد. در سال ۱۹۱۵، شرکت نورثام وارن تاسیس شد.

ظاهراً وارن فکر نمی‌کرد که لاک مایع فروش عمده داشته باشد و به اندازه سایر پولیش‌های خط Cutex تبلیغ نمی‌شد.

نورتام وارن اولین بار در سال ۱۹۱۶ یک لاک مایع بی رنگ را به خط کاتکس خود معرفی کرد. در سال ۱۹۱۷، رنگ رز به آن اضافه شد. نورثام وارن در سفری به فرانسه در سال ۱۹۲۰ متوجه شد که پاریسی‌ها لاک مایع را بر سایر اشکال ترجیح می‌دهند و تصمیم گرفت این روند را دنبال کند.

ماده اصلی لاک ناخن معمولی چیزی به نام نیتروسلولز است. نویسندگان کتاب راهنمای علوم و فناوری آرایشی بیان می کنند که  لاک ناخن مدرن با کشف خواص نیتروسلولز و پیشرفت در صنعت رنگ خودرو مرتبط است.

برخی معتقدند که لاک های ناخن از پیشرفت های رنگ ماشین براق الهام گرفته شده اند، مانند رنگ دوکو که دو پونت برای جنرال موتورز در سال ۱۹۲۳ توسعه داد. برخی دیگر فکر می کنند که هر دو محصول نیتروسلولزی از پیشرفت های جداگانه در صنایع لاک تکامل یافته اند.

تا سال ۱۹۲۸ بود که Cutex با معرفی یک پاک کننده ناخن بر پایه استون، که برای استفاده خانگی ایمن بود، پاک کننده همراه با لاک ناخن مایع فروخته شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان شپش چگونه است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

تاریخچه لاک ناخن

۱۲ نکته ای که درباره لاک ناخن نمی دانستید

 لاک ناخن در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در چین به وجود آمد

مواد تشکیل دهنده شامل موم زنبور عسل، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و رنگ های گیاهی بود. در مصر باستان، لاک ناخن حتی برای نشان دادن رتبه بندی طبقات استفاده می شد: طبقه پایین اغلب رنگ های روشن استفاده میکردند ، در حالی که طبقه بالا جامعه ناخن های خود را قرمز رنگ می کردند.

 اختراع ماشین باعث ایجاد اولین لاک ناخن مدرن شد

با الهام از رنگ اتومبیل، یک نسخه کاملاً بی رنگ در سال ۱۹۱۶ معرفی شد. Revlon اولین برند لاک ناخن در سال ۱۹۳۲ بود که آنها رنگ کرم را منتشر کردند.

لاک های اکریلیک در سال ۱۹۷۸ معرفی شدند

و آنها توسط یک دندانپزشک اختراع شدند.

 در سال ۱۹۳۴، یک بطری لاک ناخن Cutex 35 سنت قیمت داشت

فقط در سه رنگ قرمز موجود بود.

 گران ترین لاک ناخن ۲۵۰۰۰۰ دلار قیمت دارد

نه اشتباه تایپی نیست رنگ، این لاک که معروف به پادشاه الماس سیاه است ، با الماس سیاه ۲۶۷ قیراط ساخته شده است.

این لاک ناخن با قیمتی معادل ۲٫۵ میلیون دلار، حاوی ۲۶۷ قیراط الماس سیاه است. هر ۰٫۵ اونس بطری حاوی یک الماس سیاه است. به گفته سازنده این لاک ناخن مجلل، «الماس سیاه نهایت جواهر ظریف است. یک روز به این فکر کردم که چرا این سبک را روی ناخن نشان ندهم؟ بنابراین من برای حفظ ظرافت الماس سیاه، یک لاک ناخن الماس سیاه با دقت و کیفیتی مشابه جواهراتم توسعه دادم.

در سال ۲۰۱۲ فروش لاک ناخن به ۷۶۸ میلیون دلار رسید

این افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ بود و احتمالاً به دلیل افزایش مشتریان لاک ناخن بود.

  انواع لاک ناخن وجود دارد

برخی از آنها عبارتند از: رنگین کمانی، مات، براق و نیمه شفاف.

 بطری های باز شده لاک ناخن تنها حدود دو سال دوام می آورند

بطری های باز نشده می توانند برای مدت نامحدودی دوام بیاورند. اما هنگامی که برای اولین بار درپوش را بچرخانید، برخی از مواد تبخیر می شوند، که فرمول و قوام لاک شما را تغییر می دهد.

 برخی از لاک ها مواد غذایی در خود دارند

خوب، عصاره غذا است. شرکت Nails اخیراً برندی از لاک ناخن که از کلم پیچ در ساخت آن استفاده شده است را روانه بازار کرده است که به ادعای آنها ناخن ها را صاف و درخشان می کند. فرمول Londontown Lakur شامل سیر برای تقویت و سفت شدن ناخن ها می شود، در حالی که دیگران دارای خیار هستند که ظاهراً از شکافتن آن جلوگیری می کند.

نباید لاک ناخن خود را دور بیندازید

EPA لاک را زباله‌های خطرناک خانگی می‌داند، بنابراین باید بطری‌های استفاده نشده خود را از نظر فنی در محل زباله‌های خطرناک پرتاب کنید. (با این حال، حتی EPA می گوید که تنظیم مقررات برای هر خانواده غیرممکن است، بنابراین برای زباله های تولید شده توسط فعالیت های معمولی خانگی معافیت وجود دارد.)

ریتا هیورث، هنرپیشه، لاک قرمز را محبوب کرد

لاک قرمز بعد از بازی  اوما تورمن به لطف نقش موفقش در فیلم Pulp Fiction محبوب شد و فروش زیادی در بازار پیدا کرد.

لاک ناخن

نگه داشتن لاک ناخن در یخچال یک نه بزرگ است

و بر خلاف برخی گزارش ها، لاک را نیز نباید در یخچال قرار دهید. سرما باعث کریستالیزه شدن پولیش می شود که فرمول را از بین می برد. در عوض،لاک را در فضای خشک و دمای اتاق بدون تماس مستقیم با نور خورشید نگهداری کنید.

 لاک نئون از نظر فنی غیرقانونی است

یا حداقل FDA هنوز آنها را تایید نکرده است. رنگ‌های خاصی که برای ایجاد لاک‌های نئون و درخشان در تاریکی استفاده می‌شوند مجاز نیستند، اما این بدان معنا نیست که آنها را در قفسه‌های زیبایی پیدا نخواهید کرد. بسیاری از شرکت‌ها مانند OPI از فرمول‌هایی با رنگ‌های مورد تایید FDA استفاده می‌کنند، در حالی که دیگر پولیش‌های نئون مورد علاقه شما وارد می‌شوند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.