بهترین درمان خانگی برای کاهش تری گلیسیرید

در این مقاله میخواهیم درباره موضوع مهمی به نام تری گلیسرید که نوعی از مولکول چربی است با شما مخاطب عزیز صحبت کنیم و درمان خانگی برای کم کردن تری گلیسیرید را به شما معرفی کنیم.

تری گلیسیرید چیست؟

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در خون یافت می شوند و افزایش و تجمع آنها در بدن به دلیل مواد غذایی اضافی سرشار از قند، چربی و نوشیدنی های مضر است. تری گلیسیرید رایج ترین نوع چربی در بدن شماست. وقتی غذا می خورید، بدن انرژی مصرف نشده غذا را به تری گلیسیرید تبدیل می کند که در سلول های چربی ذخیره می شود. اگر معمولاً بیشتر از مقدار مصرف کیلوژول می خورید، ممکن است سطح تری گلیسیرید بالایی داشته باشید.

  • فهرست مطالب:
  • ارتباط تری گلیسیرید با کلسترول
  • علت تری گلیسرید بالا
  • درمان خانگی تری گلیسرید بالا

تری گلیسیرید چیست؟
تری گلیسیرید چیست؟

تری گلیسیرید چگونه با کلسترول ارتباط دارد؟

کلسترول نوع دیگری از مواد چرب است. کاربردهای زیادی در بدن شما دارد، از جمله تولید هورمون، ساخت سلول و کمک به هضم غذا.

انواع خوب و بد کلسترول وجود دارد. کلسترول “بد” به عنوان لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL شناخته می شود. می تواند به کناره های رگ های خونی شما بچسبد و آنها را مسدود کند. کلسترول خوب به عنوان لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL شناخته می شود. کلسترول بد را از رگ‌های خونی به کبد منتقل می‌کند و از شر آن خلاص می‌شود.

اگر سطح بالای تری گلیسیرید همراه با سطح LDL بالا یا سطح HDL پایین دارید، خطر تجمع چربی و مسدود شدن عروق خونی شما بیشتر است. این خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد.

علت تری گلیسیرید بالا

اضافه وزن و پرخوری، به ویژه غذاهای پرچرب و قند، از علل شایع تری گلیسیرید بالا هستند.

علل دیگر عبارتند از:

نوشیدن الکل
دیابت، به خصوص اگر قند خون شما به خوبی کنترل نشده باشد
نخوردن غذای کافی حاوی چربی امگا ۳
برخی از داروها
بیماری کلیوی
سطح پایین هورمون تیروئید

درمان خانگی برای تری گلیسرید بالا

برخی از داروهای خانگی برای کاهش تری گلیسیرید مانند آب آناناس با پرتقال، آب بلغور جو دوسر با دارچین و چای زردچوبه سرشار از فیبرهای محلول و آنتی اکسیدان هستند، این دو جزء مهم هستند که از تجمع چربی در بدن جلوگیری و کاهش می دهند.

نکته مهم این است که این درمان های خانگی نباید جایگزین درمان دارویی شود که پزشک نشان داده است. علاوه بر این، برای ارائه فواید آنها باید با فعالیت بدنی منظم و یک رژیم غذایی متعادل و سالم همراه باشد که شامل مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه و همچنین غلات کامل می‌شود. ببینید رژیم غذایی برای کاهش تری گلیسیرید چگونه باید باشد.

برخی از داروهای خانگی برای کاهش تری گلیسیرید عبارتند از:

 آب آناناس و پرتقال

آب آناناس با آب پرتقال برای کاهش تری گلیسیرید بسیار عالی است، زیرا هم آب پرتقال و هم آب آناناس سرشار از فیبرهای محلول هستند که به کاهش غلظت چربی در جریان خون کمک می کند و به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول کمک می کند.

عناصر

۲ لیوان آب؛
۲ چرخ آناناس؛
۱ پرتقال ؛
آب ۱ لیمو.

حالت آماده سازی

همه مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید، صاف کنید و روزانه ۲ بار در روز صبح و شب بنوشید.

 

درمان خانگی برای تری گلیسرید بالا
درمان خانگی برای تری گلیسرید بالا

 

 

بهترین و ارزان ترین خوراکی های چربی سوز

جو دوسر با دارچین

جو حاوی بتا گلوکان، نوعی فیبر محلول است که به کاهش جذب چربی در روده کمک می کند، و دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین هر دو با هم به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول کمک می کنند.

عناصر

۱/۲ فنجان جو دوسر نورد شده؛
۵۰۰ میلی لیتر آب؛
۱ چوب دارچین.

حالت آماده سازی

تکه های جو دوسر را با آب و چوب دارچین مخلوط کنید، بگذارید مخلوط یک شب بماند. روز بعد باید مخلوط را صاف کرد و سپس نوشید. هر روز ترجیحاً با معده خالی مصرف شود. با دارچین نیز می‌توانید یک چای دارچینی تهیه کنید یا آن را به صورت پودر به دسرها یا برای صبحانه به بلغور جو دوسر اضافه کنید.

 آب چغندر با سیب درمان خانگی برای کاهش تری گلیسرید

چغندر یک سبزی با محتوای فیبر بالا است، مانند سیب، بنابراین هر دو با هم به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول “بد” کمک می کنند. علاوه بر این، لیمو به دلیل محتوای بالای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها به از بین بردن و پاکسازی بدن نیز کمک می کند.

عناصر

۵۰ گرم چغندر؛
۲ عدد سیب؛
آب ۱ لیمو؛
۱ تکه کوچک زنجبیل.

حالت آماده سازی

چغندر و سیب را به قطعات کوچک خرد کنید، با بقیه مواد مخلوط کنید. روزانه ۱ لیوان از این آب میوه را بنوشید.

چای زردچوبه

چای زردچوبه یک درمان خانگی عالی برای کاهش تری گلیسیرید است، زیرا این گیاه دارویی حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به حذف چربی و سموم از خون و در نتیجه کاهش تری گلیسیرید و کلسترول کمک می کند.

عناصر

۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه؛
۱ فنجان آب.

حالت آماده سازی

آب را به جوش آورده و سپس زردچوبه را اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد، صاف کنید و ۲ تا ۴ فنجان چای در روز بنوشید.

 سیر

سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول کمک می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

عناصر

۱ حبه سیر؛
۱۰۰ میلی لیتر آب.

حالت آماده سازی

ابتدا سیر را له کنید و سپس به آب اضافه کنید. اجازه دهید این مخلوط یک شب استراحت کند و تا زمانی که می خواهید با معده خالی بنوشید.

علاوه بر آب سیر، می توان برای چاشنی غذا، به صورت چای یا حتی به صورت کپسول نیز استفاده کرد.

سرکه سیب درمان خانگی برای کاهش تری گلیسیرید

سرکه سیب سرشار از ترکیبات فنلی است، عمدتاً فلاونوئیدها، که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و می توانند به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول کمک کنند، البته تا زمانی که با یک رژیم غذایی سالم همراه باشد.

روش مصرف: در حالت ایده آل، این نوع سرکه باید حداکثر بین ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری در روز در سالاد یا برای چاشنی غذاها مصرف شود. مصرف مستقیم آن توصیه نمی شود زیرا ممکن است مینای دندان را از بین ببرد و یا باعث ایجاد زخم در گلو شود.

چای شوید

شوید می تواند به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول LDL تام و “بد” کمک کند، زیرا سرشار از فلاونوئیدها، تانن ها و ترپن ها است که ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی هستند و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

عناصر:

۱ قاشق غذاخوری برگ و دانه شوید؛
۱ فنجان آب جوش.

حالت آماده سازی:

۱ قاشق غذاخوری برگ و دانه های شوید را در یک فنجان آب جوش بریزید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، صاف کنید و دوباره بنوشید.

چای شوید
چای شوید کاهش دهنده تری گلیسرید

بادمجان

آب بادمجان و مصرف خود بادمجان به کاهش تری گلیسیرید کمک می کند، زیرا حاوی ناسونین و آنتوسیانین است که ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می کند.

عناصر:

۱ بادمجان کوچک با پوست؛
آب ۱ لیمو؛
۱ لیتر آب.

حالت آماده سازی:

بادمجان ها را ورقه ای برش دهید و با یک لیتر آب و آبلیمو داخل شیشه بریزید. این مخلوط باید یک شب در یخچال بماند و سپس در طول روز بعد مصرف شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.