چگونه با کمک زنجبیل چربی های شکم را از بین ببریم؟

زنجبیل به لطف خواص ترموژنیک خود به افزایش دمای بدن و افزایش متابولیسم کمک می کند تا کالری را آسان تر بسوزانید. با این حال، به موارد منع مصرف توجه کنید. چگونه با کمک زنجبیل چربی های شکم را از بین ببریم؟

اکثر مردم خواهان شکمی صاف و خوش اندام هستند که به آنها اجازه می دهد اندام باریک داشته باشند. آیا می دانستید که زنجبیل می تواند به شما کمک کند؟

متأسفانه برای بسیاری، این چاقی و اضافه وزن دقیقاً ناحیه شکم است که بیشتر متمایل به ملتهب شدن است. این نه تنها به دلیل مصرف بیش از حد کالری است، بلکه به دلیل احتباس مایعات و مواد زائد تجمع یافته در این ناحیه است.

یک رژیم غذایی متعادل و ورزش روزانه دو کلید اصلی برای شروع خداحافظی با چربی است. علاوه بر این، برخی از موارد وجود دارد که ممکن است برای به دست آوردن نتایج بهتر مفید باشد. اشاره ما به ریشه زنجبیل است، ادویه ای که هم در پزشكی و هم در طب سنتی شناخته شده است.

غنای غذایی و خواص زنجبیل از زمان های قدیم در بسیاری از فرهنگ ها شناخته شده است. امروزه در میان کسانی که می خواهند سبک زندگی سالم تری اتخاذ کنند، بسیار محبوب است.

 

چرا زنجبیل به کاهش چربی شکم کمک می کند؟

چرا زنجبیل به کاهش چربی شکم کمک می کند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا زنجبیل یکی از بهترین متحدان برای کاهش چربی شکم است.

یکی از آنها به این دلیل است که دارای یک اثر تصفیه کننده قوی است که از عملکرد اندام هایی مانند کبد که مسئول پردازش مناسب چربی ها و گلوکز هستند، پشتیبانی می کند. این مطلب در مطالعه ای توسط دانشگاه تهران بیان شده است.

همانطور که در تحقیق دیگری از دانشگاه کلمبیا (ایالات متحده آمریکا) پیشنهاد شده است، همچنین زنجبیل دارای یک اثر ترموژنیک است که به افزایش دمای بدن و افزایش احساس سیری کمک می کند.

لازم به ذکر است که این ادویه متحد عالی در مشکلات گوارشی است. در واقع، علاوه بر رفع سرگیجه و حالت تهوع، به تنظیم حرکات روده و جلوگیری از تجمع سموم در روده بزرگ که یکی از عوامل اصلی یبوست است نیز کمک می کند.

کسانی که از احتباس مایعات یا التهاب رنج می برند نیز ممکن است سود ببرند زیرا زنجبیل دارای یک اثر ادرارآور است که تنظیم آن را تقویت می کند.

در نهایت، اگر این دلایل کافی نیست، باید بدانید که زنجبیل منبع آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است، چگونه زنجبیل را برای کاهش چربی شکم آماده کنیم؟

طرز تهیه دمنوش لاغری با زنجبیل

تهیه چای بهترین راه برای استفاده از خواص زنجبیل است.

اگر کمی آبلیمو هم اضافه کنیم نوشیدنی خوشمزه ای خواهیم داشت.

عناصر

۱ تکه زنجبیل (۳ سانتی متر)
½ لیمو
۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

آماده سازی

ابتدا لیوان آب را گرم کنید و کمی قبل از شروع به جوشیدن، تکه زنجبیل را اضافه کنید. سه یا پنج دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بگذارید.
زمانی که زمان توصیه شده گذشت، آن را بردارید و بگذارید ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کند.
در آخر هنگام نوشیدن آب نصف لیموترش و در صورت تمایل یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید تا شیرین شود.

چه زمانی و برای چه مدت این نوشیدنی لاغر مصرف می شود؟

برای انجام یک فرآیند سم زدایی و کاهش وزن با ریشه زنجبیل، بهتر است هر روز یک نوبت را با معده خالی و دیگری قبل از خواب مصرف کنید.

حداقل زمان مصرف یک ماه است، سپس ۱۵ روز استراحت کرده و دوباره از سرگیری می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید زنجبیل برای سلامتی بدن چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه فواید لاغری زنجبیل را بیشتر کنیم؟

علاوه بر زنجبیل، می‌توانید آب لیمو، برش‌های بادمجان، برش‌های خیار یا دارچین را به آب و زنجبیل اضافه کنید تا طعم آن را بهبود ببخشید و فواید ترکیبی این غذاها را به دست آورید، که علاوه بر لاغری به پاکسازی روده و سرعت بخشیدن به فرآیند گوارش کمک می‌کند. چند دستور العمل کاربردی و خوشمزه را که می توانید در خانه تهیه کنید، یاد بگیرید:

زنجبیل با نعنا

نعناع علاوه بر اینکه نوشیدنی را با طراوت تر می کند، به طور گسترده ای برای بهبود گردش خون، علاوه بر تسکین مشکلات معده، سردرد و التهاب عضلات استفاده می شود.

طرز تهیه: ۴ تا ۵ برش زنجبیل را برش دهید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا به جوش بیاید. بلافاصله نصف فنجان نعناع را اضافه کنید، صبر کنید تا خنک شود و صاف شود، می توان آن را گرم یا سرد مصرف کرد.

 

 

طرز تهیه دمنوش لاغری با زنجبیل

زنجبیل با دارچین

دارچین علاوه بر خوش طعم و معطر بودن دارای فواید مختلفی از جمله کنترل قند خون، جلوگیری از افزایش انسولین و افزایش قند خون است.

طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده یا ۵ برش زنجبیل و ۱ چوب دارچین را اضافه کنید، که هر دو را می‌توانید بگذارید بماند یا روی حرارت بگذارید تا بجوشد. این نوشیدنی را می توان به صورت سرد در طول روز نوشید.

 زنجبیل با بادمجان

زنجبیل یک راه عالی برای کمک به روند کاهش وزن است، زیرا دارای اثر ادرار آور، بهبود دفع سموم، علاوه بر بهبود انتقال روده و کاهش اشتها، به دلیل محتوای بالای فیبر در ترکیب آن است.

طرز تهیه: ۱ فنجان بادمجان خرد شده را با پوست و ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده در ۲۵۰ میلی لیتر آب اضافه کنید و در مخلوط کن مخلوط کنید سپس پوست لیمو را اضافه کنید و ساده یا سرد بنوشید.

در این دستور العمل ها، می توان طعم ها را با افزودن سبزیجات دیگری مانند خیار، آناناس و بابونه تغییر داد. علاوه بر اثرات کاهش وزن و سم زدایی بدن، آنها یک راه عالی برای افزایش میزان مایعات مصرفی در روز برای هیدراته نگه داشتن بدن هستند. اهمیت هیدراته ماندن در طول روز و مقداری که باید بنوشید را بیاموزید.

موارد منع مصرف زنجبیل

زنان باردار یا شیرده نباید از این چای زنجبیل استفاده کنند.
از طرفی اگر نزدیک به عمل جراحی هستید یا داروهای ضد انعقاد مصرف می کنید، بهتر است مصرف آنها را قطع کنید.
توصیه می شود رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.

به طور خلاصه، کسانی که با چربی شکم دست و پنجه نرم می کنند می توانند از مزایای زنجبیل استفاده کنند.
با این حال، نباید آن را تنها تلاش برای داشتن وزن بهتر در نظر گرفت. هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد و هیچ چیز بدون تغذیه خوب و ورزش منظم نمی تواند موثر باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.