آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای کشور یونان

با آب و هوای آفتابی، زمین های حاصلخیز و جزایر بی شمار، غذاهای یونانی یکی از بهترین نمونه هایی است که یک رژیم غذایی مدیترانه ای باید شبیه باشد. غذای یونانی تازه، سالم، لذیذ، متنوع و مملو از طعم های غیرمنتظره است. سبزیجات و گیاهانی که در آفتاب رسیده اند مانند آویشن، رزماری و پونه کوهی ستون فقرات بسیاری از غذاها را تشکیل می دهند و اغلب با ماهی، گوشت و لبنیات تازه و البته روغن زیتون یونانی فراوان تکمیل می شوند. در این مقاله خوشمزه میخواهیم شما را با غذاهای یونانی آشنا نماییم.

بهترین غذاهای کشور یونان

استیفادو

بهترین غذاهای کشور یونان

استیفادو یک خورش گوشت یونانی است که با گوشت گاو نرم ، پیاز و سس گوجه‌فرنگی بسیار تند و معطر درست می‌شود. برای تهیه یک استیفادوی معتبر و ذوب شده در دهان، مهم است که گوشت مناسب را انتخاب کنید. مطمئن شوید که برش های بزرگ گوشت مرغوب را انتخاب کنید که با پخت طولانی مدت بسیار لطیف می شوند.استیفادوی سنتی از پیازهای کوکاریو استفاده می‌کند که پیازهای شیرین سفید کوچکی هستند، اما یافتن آنها دشوار است.

برای شروع، گوشت را آب پز کنید و درب آن را ببندید تا آبدار بماند و پیازها را کارامل کنید تا نرم شوند قبل از اینکه گوشت و پیاز را با هم بپزید.

این سس از گوجه فرنگی، دارچین، پونه کوهی، برگ بو، میخک، جوز هندی، روغن زیتون و کمی سرکه تهیه می شود – و در صورت نیاز به اسیدیته بیشتر، اغلب سرکه به آن اضافه می شود. گوشت و پیاز را حداقل یک ساعت و نیم در سس بپزید تا همه طعم ها دم بکشد. سپس، در صورت تمایل، فتا خرد شده را روی آن بریزید و با مقداری نان خرد شده سرو کنید تا تمام آب میوه ها گرفته شود!

کدوی سرخ شده

کدو سبز یکی از محبوب ترین سبزیجات مورد استفاده در آشپزی یونانی است. و اگر به دنبال بازسازی روزهای گرم و تنبل در یونان یا طعم های آفتابی تابستان هستید، این غذای بعدی قطعا این کار را انجام خواهد داد.

Kolokithokeftedes یا سرخ کردنی های کدو سبز یکی از محبوب ترین غذاهای مزه یونانی است – به ویژه در کرت که منشاء آن است.

کولوکیتوکفتدها فوق‌العاده تر هستند: طعم لطیف کدو سبز با پنیر فتای نمکی و خامه‌ای و نعناع تازه، پونه کوهی، جعفری و شوید ترکیب معطری دوست‌داشتنی می‌افزایند.ساخت این غذا آسان است. فقط کدوها را رنده کنید، نمک بزنید، تا جایی که می توانید آب بگیرید و پیاز خرد شده و سبزی تازه را با آن مخلوط کنید.

سپس تخم مرغ، پنیر فتا و آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. به شکل پاتیل ها – این ها می توانند مانند کتلت های بزرگ مانند کوفته های پهن تر یا گرد باشند – و در روغن زیتون سرخ کنید تا ترد و طلایی شوند. با یک سالاد بزرگ یونانی سرو کنید، یا آنها را در تزاتزیکی خامه ای، سیر و نعنایی آغشته کنید تا واقعا طعم یونان را بچشید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین غذاهای کره ای که طرفداران زیادی دارد” را نیز مطالعه بفرمایید.      

پاستیسیو

اگر از طرفداران غذاهای دلچسب و پاستا هستید، مطمئناً می خواهید این غذا را درست کنید!

Pastitsio نسخه یونانی لازانیا است. از لایه های چربی و ماکارونی لوله ای تشکیل شده است. گوجه فرنگی و سس گوشت چرخ کرده؛ و رویه سس بشامل ضخیم و مخملی. وقتی پاستیسیو را برای سرو برش می‌زنید، هر لایه باید کاملاً قابل مشاهده باشد و مانند لازانیایی زیبا و تمیزتر به نظر می‌رسد!

برای تهیه پاستیتسیو، شما در حالت ایده آل به پاستا شماره ۲ نیاز دارید که لوله های ضخیم و اسپاگتی مانندی شبیه پاستا بوکاتینی است. پاستا شماره ۲ پاستیتسیو را می‌توانید از فروشگاه‌های تخصصی ایتالیایی تهیه کنید، یا اگر چیزی پیدا نکردید، می‌توانید آن را با بوکاتینی، پنه، ریگاتونی یا ماکارونی دیگر جایگزین کنید.

راز پاستای عالی در ماکارونی نیست، بلکه سس غنی آن است که مانند بولونیس اما غلیظ تر است و با دارچین و میخک پر شده است – درست مانند موساکا.

ابتدا سس خود را بپزید و وقت خود را صرف این کنید: می خواهید طعم ها دم بکشد و مایع تبخیر شود، بنابراین سس غلیظ است. سپس پاستا را بپزید و با پنیر مخلوط کنید و دو سوم آن را در ظرفی بریزید. روی آن را با یک لایه سس ضخیم و یک لایه دیگر از ماکارونی بریزید، با سس بشامل بپوشانید و بپزید. برای اینکه آن را گیاهی کنید، فقط از گوشت چرخ کرده سبزیجات استفاده کنید!

موساکا

بیایید با آنچه مسلماً مشهورترین غذای یونان است ادامه دهیم: موساکا.

این غذا در طول زمستان سرد بریتانیا به اندازه تعطیلات آفتابی یونان رضایت بخش است، و اگرچه سریع ترین غذا برای پختن نیست، اما مطمئنا ارزشش را دارد. بعلاوه، در نهایت مقدار زیادی غذای باقیمانده خواهید داشت – و از آنجایی که موساکا به صورت سرد یا گرم خورده می شود، بهترین گزینه برای چیدن در طول هفته است.

موساکا از گوشت چرخ کرده تشکیل شده است که در سس گوجه فرنگی غنی پخته شده است. روی آن لایه‌هایی از بادمجان، سیب‌زمینی و گاهی کدو سبز قرار داده شده است. و سپس در سس بشامل غلیظ و خامه ای خیس می شود. گیاهان و ادویه‌هایی مانند جوز هندی، برگ بو، جعفری و آویشن طعم‌های سنتی یونانی را اضافه می‌کنند و وقتی غذا را از اجاق بیرون می‌آورید، خانه‌تان را با رایحه‌های خوش‌مزه پر می‌کند.

موساکا یک غذای شگفت‌آور همه‌کاره است و در برخی از نسخه‌های آن سیب‌زمینی یا کدو سبز حذف می‌شود – اگرچه بادمجان همیشه ضروری است.

به طور سنتی از گوشت چرخ کرده گوساله یا گوسفند استفاده می شود، اما می توانید به راحتی با استفاده از گوشت چرخ کرده یا عدس، یک نسخه گیاهی نیز درست کنید. همچنین تهیه یک نسخه کاملاً گیاهی از این غذا بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید!

 تزاتزیکی ،ماست و خیار

خوشمزه ترین غذاهای یونانی

یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین غذاهای یونانی تزاتزیکی است – و در حالی که بیشتر ما احتمالاً با این مزه بر پایه ماست آشنا هستیم، دلیلی وجود دارد که آن را در این لیست قرار دهیم.

اولاً، این ترکیب ایده‌آل برای بسیاری از دستور العمل‌های این مقاله است، از سوولاکی گرفته تا دلمه – و ثانیاً، اگر فقط تزاتزیکی می‌خورید، وقتی خودتان آن را درست می‌کنید، لذت خواهید برد.

چند تنوع از تزاتزیکی وجود دارد، اما مواد اصلی این سس ماست یونانی، سیر، روغن زیتون و خیار است. سیر یک ترکیب قوی می دهد، خیار خنکی با طراوت می دهد، و ماست خامه ای پایه عالی است. برای تهیه تزاتزیکی یونانی اصیل، سعی کنید از ماست یونانی پرچرب و غلیظ استفاده کنید، اگرچه اگر این را پیدا نکردید، می توانید آن را با ماست غلیظ و خامه ای دیگری جایگزین کنید.

خیار می تواند تزاتزیکی شما را کاملاً آبکی کند، بنابراین برای جلوگیری از این امر، می توانید قبل از رنده کردن هسته آبکی آن را بردارید یا فقط بعد از رنده کردن، آب اضافی آن را بگیرید. ماست را با روغن زیتون، خیار و سیر خرد شده مخلوط کنید، سپس مقداری سبزی – معمولا شوید تازه یا نعناع را اضافه کنید. مقداری آب لیمو یا سرکه سفید را به مزه اضافه کنید و با گیاهان اضافی سرو کنید!

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.