چگونه انتخاب درستی برای رنگ اتاق کودک داشته باشیم؟

انسان ها به سمت رنگ ها، طرح ها و الگوها کشیده می شوند. اگرچه سلیقه و ترجیحات شخصی با افزایش سن و زمان تغییر می کند، اما رنگ ها تأثیر زیادی بر روی کودکان دارند و می توانند بر احساسات مختلف تأثیر بگذارند. از این رو، رنگ‌های اتاق کودک باید ایمن، ملایم، محرک و ملایم باشند، زیرا مغز آنها در حال رشد است.

پس بخوانید و یادداشت بردارید تا اتاق کودکتان را با طرح‌های رنگی الهام‌بخش کنید که تمرکز را افزایش می‌دهد، مثبت‌اندیشی را به همراه می‌آورد و عملکرد کلی فرزندانتان را بهبود می‌بخشد.

صدها ایده نوآورانه برای اتاق کودک در دسترس است، اما شما باید تحقیقات کاملی انجام دهید، سلیقه کودک را در نظر بگیرید، رنگ‌های مختلف را مقایسه کنید و سپس ایده‌های طراحی داخلی اتاق کودک خود را نهایی کنید.

تحت تاثیر قرار دادن کودکان سخت است. انتخاب‌های آن‌ها ممکن است برای تکرار روی دیوارها سخت باشد، زیرا ممکن است رنگی پررنگ بخواهند، که می‌تواند باعث ناپیوستگی در طرح رنگ از بقیه خانه شود. بنابراین برای مقابله با این وضعیت رنگ، مجموعه‌ای از ایده‌های عالی رنگ‌آمیزی اتاق کودک را گردآوری کرده‌ایم تا کودک شما را عاشق فضای کوچک خودش کند.

رنگ اتاق کودک

۶ رنگ اتاق کودک برای رشد کودکان

والدین امروزی نسبت به تربیت و یادگیری فرزندشان هوشیارتر شده اند. برای کمک به شما در تصمیم گیری اینکه کدام طرح رنگی برای اتاق کودک شما مناسب است، ویژگی های رنگ ها را در پاراگراف های زیر توضیح داده ایم.

۱) قرمز

قرمز در سایه مناسب، پررنگ، براق و جذاب است. طراحی داخلی اتاق کودک با رنگ قرمز تاثیر بصری و انرژی بالایی را ایجاد می کند. اگرچه این رنگ چندان رایج برای اتاق بزرگسالان نیست، اما رنگ قرمز یکی از رنگ‌های متمایز و جذاب اتاق کودک است.

با این حال، قرمز به تعادل رنگ های سرد اتاق کمک می کند. بنابراین، استفاده از آن به عنوان سایه برجسته به جای پر کردن هر چهار دیوار، عاقلانه است، زیرا ممکن است باعث پرخاشگری در کودکان نوپا شود.

۲) زرد شاد

 رنگ اتاق کودک چگونه باید باشد؟

رنگ تابش آفتاب، آفتابگردان و تابستان زرد است و کودک شما در اتاقی پر از هر چیزی که این حس را تحریک می کند، خوشحال خواهد شد. رنگ زرد نشاط و شادی را پخش می کند. باعث ایجاد انگیزه و افزایش تمرکز در بین بچه ها می شود.شما قطعا می توانید یکی از این ایده های طراحی اتاق کودک را برای کودکان خود امتحان کنید و به بهبود و حفظ روحیه کلی آنها کمک کنید.

۳) سبز تازه و طبیعی

سبز یکی از رنگ‌های اتاق کودک است که از آرامش و تأثیر آرامش‌بخش بر کودکان استقبال می‌کند. آنها می گویند که این نشان دهنده طبیعت و سرسبزی است که همیشه برای چشم ها، ذهن و بنابراین بدن مفید بوده است. تاثیر مثبت رنگ سبز از نظر علمی ثابت شده است. به گفته کارشناسان، رنگ سبز تمرکز، خواندن و سرعت درک را بهبود می بخشد و در نتیجه عملکرد در امتحانات را بهبود می بخشد.

سبز یکی از رنگ‌های اتاق کودک است که مدارس و پیش دبستانی‌های آن را برای مزایای روان‌شناختی می‌پذیرند. در واقع، اکثر مدارس و مؤسسات، سایه روشن‌تر سبز را انتخاب می‌کنند تا به افزایش تمرکز و تأثیر آرامش‌بخش بر روان‌شناسی آنها کمک کند.

شما می‌توانید رنگ سبز را با اطمینان برای بهبود عملکرد کلی در کودکان خود امتحان کنید و ببینید چرا یکی از بهترین ایده‌های رنگ‌آمیزی اتاق کودک است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “روانشناسی رنگ صورتی،این رنگ نماد چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۴)بنفش سلطنتی

بنفش یکی از بهترین رنگ‌های اتاق کودک برای ذهن خلاق است زیرا با خلاقیت مرتبط است. رنگ نشان دهنده جاه طلبی، اعتماد به نفس و اقتدار است. استفاده از رنگ بنفش در طراحی اتاق کودک برای الهام گرفتن و بهبود مثبت در رفتار و خلاقیت او.

۵) نارنجی

رنگ نارنجی یکی از بحث برانگیزترین رنگ های اتاق کودک است. گفته می شود که برای تصمیم گیری در مورد ایده هایی برای اتاق کودکان، انتخاب خوبی نیست. اما، در حقیقت نارنجی به عنوان اشتباه ترین رنگ اتاق کودک است.

حقیقت این است که نارنجی برای گرما، اعتماد به نفس، جوانی و دوستی مفید است. نارنجی یا رنگ زنگ نیز به خوبی مبلمان چوبی را تکمیل می کند. بنابراین، سایه های ملایم نارنجی علیرغم تفسیر نادرست توسط اکثر مردم، انتخابی عالی برای اتاق کودکان است.

۶)آبی

رنگ آمیزی اتاق کودک

اگر گوشه ای برای مطالعه کودکان دارید، این یکی از ظریف ترین رنگ ها برای رنگ آمیزی است. آبی به عنوان یکی از بهترین رنگ های اتاق کودک شناخته می شود زیرا آرامش و تمرکز را به تصویر می کشد. به گفته برخی از کارشناسان رفتار کودک و تاثیر رنگ، آبی می تواند برای فشار خون، ضربان قلب و تثبیت افراد آشفته مفید باشد.

علاوه بر این، آبی بیشتر برای کودکانی که عصبانی هستند و کسانی که انرژی بسیار بالایی دارند رایج است. به کاهش فشار خون و تسکین تنفس در کودکان آشفته کمک می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.