معنی رنگ سبز در روانشناسی و دکوراسیون

اگر فکر می کنیم که رنگ ها نمی توانند بر وجود ما تأثیر بگذارند اشتباه بزرگی مرتکب می شویم. ما از رنگ سبز استفاده می کنیم تا به ما آن امنیت یا به عبارت بهتر آرامشی بدهد که هرگز برای آن هزینه نمی کنیم یا به دنبال امیدی برای زندگی بهتر باشیم. در این مقاله با هم معنی رنگ سبز در روانشناسی و دکوراسیون را خواهیم دید.

رنگ سبز به چه معناست؟

لوشر سبز را به عنوان “رنگ نگهبان”، یعنی رنگ استقامت، هوشیاری، ثبات، “کنترل بر قلمرو خود” تعریف می کند. بنابراین، رنگ سبز با تمام عملکردهای خود مرتبط است و “با نگرش انسان نسبت به خود”، به عزت نفس مطابقت دارد.

معنی فیزیولوژیکی عینی: انقباض، “کشش کشسان”.

معنای روانشناختی عینی: پشتکار، پایداری، دفاع، ثبات، مقاومت در برابر تغییر، سرسختی، تحکیم، مالکیت، کنترل.

معنای عاطفی: ابراز وجود، اراده عمل، قدرت، اعتبار، عزت نفس .

رنگ سبز به چه معناست؟

معنی سایه های مختلف سبز

به طور خاص معنای خاص سایه های مختلف سبز را ببینیم:

سبز آبی نشان دهنده بهبود عاطفی و محافظت است.

سبز لیمویی که به رنگ پریده است، می تواند نشان دهنده بیماری، چیزی پوسیده، بزدلی و اختلاف باشد.

سبز اسیدی/فسفری که در صفحه‌های اولیه کامپیوتر استفاده می‌شود، به نوعی با کل دنیای دیجیتال مرتبط است. از اینجا معنای جوانی افراطی و در عین حال تصنعی (کاذب) به دست می آید.

سبز زمردی سایه ای از سبز است که ما آن را به ویژه در طبیعت، در وسط جنگل پیدا می کنیم. این رنگ به چشم ها آرامش می دهد، از احساس ثبات، ذهن و تعادل ما را التیام می بخشد (همه احساساتی که می توانیم در چمنزار یا جنگل امتحان کنیم).

سبز تیره به معنای جاه طلبی است. این رنگی است که با پول، دنیای مالی و بانکی مرتبط است.

استفاده از رنگ سبز در دوران کودکی نشان دهنده چیست؟

کودکان خردسال وقتی رنگ سبز را انتخاب می کنند یعنی آنها آن را پایدار می دانند، نوعی امنیت، قدرت دفاعی را ارائه می دهد. این رنگ آشکارسازی خود، بینش خود محوری جهان است، چیزی است که کودک به دنبال تأیید مالکیت، قدرت است.

این رنگ نوعی فریاد است: “مال من!” جستجوی رنگ سبز در کودکان بیانگر تمایل به پشتکار، به رسمیت شناختن و تایید خود است. هنگامی که این جستجو به خشم تبدیل شود و رنگ سبز بیش از حد ترجیح داده شود، آنگاه می تواند یک تقاضای قوی برای قدردانی و توجه باشد، و همچنین بیانگر استحکام تدافعی قوی در کنترل، پایبندی سرسختانه به اعتقادات خود و غیره است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “روانشناسی رنگ صورتی،این رنگ نماد چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

معنی رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ سبز با طبیعت مرتبط است. طراوت، تندرستی، تعادل و ثبات را منتقل می کند. یکی از مهمترین ویژگی های این رنگ آرامش بخشی است که قابل قدردانی است. همچنین تمرکز را تسهیل می کند و با رشد و انرژی مرتبط است.

گویی این کافی نبود، سبز بی‌نظیر رنگ امید و خوش شانسی است. در یک نکته کمتر دلپذیر، آن را به حسادت نسبت می دهند، اما مفاهیم مثبت آن بسیار بیشتر از این ویژگی است.

با در نظر گرفتن نمادین آن و تأثیراتی که بر خلق و خو می گذارد، استفاده از رنگ سبز در خانه بهترین ایده است. تنالیته های موجود در دکوراسیون به طور مستقیم بر احساسات کسانی که در آن ساکن هستند یا از آن بازدید می کنند تأثیر می گذارد.

بنابراین، پاشیدن رنگ سبز به اتاق ها کلید بهره مندی از تمام مزایای آن خواهد بود. و همچنین رنگی مطابق با فلسفه ای است که فنگ شویی بر آن بنا شده است.

معنی رنگ سبز در دکوراسیون

نحوه استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون برای لذت بردن از فضایل آن

سبز دارای طیف رنگی تقریبا بی نهایت است. زنده ترین تن ها مانند سیب یا پسته حال خوب را منتقل می کند. رنگ های پاستلی ملایم حس صلح و آرامش را برجسته می کند. در حالی که در ظاهر تاریک ظرافت را به ارمغان می آورد.

می توانید با رنگ سبز روی دیوارها (مثلا کاغذ دیواری با نقوش گرمسیری) به داخل استخر بپرید، روی مبل ها یا کابینت ها شرط بندی کنید یا کم کم با جزئیاتی مانند پارچه و نقاشی شروع کنید. البته نمی توان از گیاهان غافل شد که فواید زیادی نیز دارند.

برای افزایش تمرکز، خلاقیت و بهره وری خود، رنگ سبز را در دفتر یا مطالعه خود بگنجانید. در اتاق خواب و اتاق نشیمن فضایی آرام و دنج ایجاد می کند. برای حمام و آشپزخانه نشاط را افزایش می دهد.

در مورد ترکیب با رنگ های دیگر، با صورتی، آبی و نارنجی جرأت کنید تا قدرت بیشتری به آن ببخشید. اگر ترجیح می دهید آن را نرم کنید، رنگ های سفید، سیاه و خاکستری را انتخاب کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.