چرا پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری خطرناک است؟

پوشیدن یا نپوشیدن کفش پاشنه بلند در بارداری؟ خوب، این یکی از بزرگترین سؤالاتی است که هر زنی به محض اینکه بداند باردار است برایش پیش می آید .او میخواهد بداند پوشیدن آن خطرناک است یا خیر؟ اگر عادت دارید به طور مرتب کفش پاشنه دار بپوشید، ترک آن ممکن است برای شما کمی سخت باشد. بسیاری از زنان دوست دارند کفش پاشنه دار بپوشند . با این حال، در دوران بارداری، پزشکان اکیدا پوشیدن کفش های پاشنه دار را ممنوع می کنند. خوب، آنها دلایل خوبی دارند. بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری بد است؟

۶ دلیل خطرناک بودن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری

۱-گرفتگی ساق پا

این را حتما حتی زمانی که در زمان معمولی کفش پاشنه دار می پوشید، احساس کرده اید. پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری ماهیچه های ساق پا را منقبض می کند و فشار زیادی به آن وارد می کند. این فشار منجر به گرفتگی عضلات ساق پا می شود که در بارداری بدتر می شود. در حال حاضر، به دلیل افزایش وزن، ممکن است کمی درد در پاهای خود احساس کنید.

۲- کمر درد

کمردرد و بارداری بسیار مرتبط هستند. به دلیل افزایش وزن روی رحم، کمر خم می شود و منجر به کمردرد می شود. پاشنه‌ها وضعیت ما را تغییر می‌دهند. باعث خم شدن عضلات لگن به جلو می شود. اکنون، در دوران بارداری وقتی وزن اضافه می‌کنید، تغییر وضعیت بدن فشار زیادی به کمر شما وارد می‌کند و باعث درد می‌شود. همچنین در این زمان رباط های پا و کمر شل می شوند که منجر به کمردرد می شود.

۳-عضلات کشیده

در دوران بارداری فقط کمر و شکم شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد، اما کل بدن تغییر می کند. رباط های ساق پا و مچ پا به دلیل هورمون های بارداری شل می شوند. این باعث کشیدگی عضلات می شود. همچنین پاهای شما در بارداری منبسط می شود. بنابراین، ممکن است تناسب اندام با کفش‌های پاشنه دار برایتان مشکل‌ساز باشد.

کفش پاشنه بلند در دوران بارداری

۴-تعادل نامناسب

در بارداری به دلیل افزایش وزن مرکز ثقل جابه جا می شود. وتغییر هورمون ها در بدن، مچ پاهای شما را نیز ضعیف می کند. پوشیدن کفش پاشنه دار در این شرایط قطعاً بر تعادل بدن شما تأثیر می گذارد و بیشتر مستعد زمین خوردن هستید.

۵- سقط جنین

سقط جنین یکی از مشکلات جدی در بارداری است. هیچ زنی نباید هرگز از این شرایط عبور کند. در دوران بارداری، بدن شما در حال حاضر با تغییرات زیادی دست و پنجه نرم می کند، اکنون پوشیدن کفش های پاشنه بلند در بالای آن ممکن است تعادل خود را از دست بدهید و منجر به سقط جنین شود.

۶- تورم در پاها

در مراحل بعدی بارداری، ممکن است پاها و مچ پاها متورم شوند و این به دلیل احتباس آب در بدن اتفاق می افتد. راه رفتن و ایستادن با انگشتان متورم سخت می شوند. پوشیدن کفش های پاشنه دار با پاهای متورم تنها درد شما را تشدید می کند

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ نکته برای بهبودی واژن پس از زایمان” را نیز مطالعه بفرمایید.

نکات ایمنی برای پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری

بنابراین، در بالا عوارض جانبی پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری آورده شده است. با این حال، اگر احساس می‌کنید یا اگر پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار ضروری است، نکات ایمنی زیر را رعایت کنید.

می توانید در سه ماهه اول بارداری از کفش پاشنه بلند استفاده کنید. در مرحله بعد، جریان هورمون شما افزایش می یابد و همچنین عضلات شما شروع به کشش می کنند.
روی کفش هایی که راحت هستند و تنگ نیستند سرمایه گذاری کنید.
پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار محکم‌تر و پایین‌تر مفید است، اما فقط در اوایل بارداری.
اگر لازم است تمام روز کفش‌های پاشنه‌تان را بپوشید، بهتر است هر زمان که می‌توانید از پاشنه پا فاصله بگیرید.
سعی کنید از کفش های پاشنه دار یا کفش های پاشنه بچه گربه خودداری کنید. هر چه پاشنه پا نازک تر باشد، احتمال افتادن شما افزایش می یابد.
اگر در یک مهمانی یا هر گردشی بیرون می روید، سعی کنید از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید. این کار به پاهای شما آرامش می بخشد.
اگر بعد از پوشیدن کفش پاشنه دار، عضلات ساق پا درد می کنند، بهتر است پاهای خود را کشیده و به آرامی ماساژ دهید.
برای اهداف روزمره، کفش‌های صاف و راحت‌تر را جایگزین کفش پاشنه‌ دار خود کنید.
سعی کنید از پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت ۲ ساعت خودداری کنید.

استفاده از کفش پاشنه بلند در بارداری

بنابراین، در بالا به دلیل بد پوشیدن کفش پاشنه بلند در بارداری اشاره شد. اگرچه ممکن است هیچ دلیل پزشکی برای تأیید این موضوع پیدا نکنید، اما با توجه به تمام تغییرات بدنی که در دوران بارداری رخ می دهد، توصیه می شود از کفش پاشنه دار استفاده نکنید. شما در حال حاضر وزن اضافی حمل می کنید. شما به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید که بتواند شما را راحت تر کند. بنابراین، سعی کنید از کفش های پاشنه دار دوری کنید و فقط با یک کفش تخت راحت لذت ببرید.

نظر شما در مورد پوشیدن کفش پاشنه دار در بارداری چیست؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.