چرا حمله قلبی در جوانان بیشتر شده است؟

حملات قلبی همیشه با افراد بالای ۴۰ سال مرتبط بوده است. این در حالی است که امروزه ۲۰ درصد از بیماران سکته قلبی زیر ۴۰ سال سن دارند. این افزایش موارد جوانان باعث نگرانی جامعه پزشکی و علمی شده است. اگرچه حمله قلبی در سنین پایین می‌تواند تجربه‌ای ترسناک باشد، اما چیزی که نگران‌کننده‌تر است این است که بیمارانی که در دهه ۲۰ یا ۳۰ زندگی خود دچار حمله قلبی شده‌اند، با خطرات بعدی مشابه بیماران مسن‌تر مواجه هستند.

یعنی زمانی که اولین حمله قلبی را داشته باشند، بدون در نظر گرفتن سنشان، به همان اندازه احتمال دارد که بر اثر یک حمله قلبی یا سکته مهم دوم جانشان را از دست بدهند. بنابراین، مهم است که اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

علت حمله قلبی در بین جوانان

دیابت یکی از بزرگترین عوامل خطر است

دیابت یکی از علل اصلی بیماری قلبی در سراسر جهان است. افراد مبتلا به دیابت ۲ تا ۴ برابر بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

علاوه بر این، بیماران مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مزمن دیگری هستند که خطر حمله قلبی را افزایش می دهند، مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا. با این حال، آزمایش های پزشکی منظم و تغییر عادات می تواند کمک بزرگی باشد.

فشار خون بالا در بین جوانان شایع تر می شود

فشار خون بالا باعث ضخیم شدن ماهیچه های قلب می شود که می تواند به رگ های خونی این ناحیه آسیب برساند و خطر حمله قلبی در جوانان را افزایش دهد. داده ها نشان می دهد که فشار خون بالا در بزرگسالان جوان به سرعت در حال افزایش است.

این عامل همچنین خطر ابتلا به سکته مغزی یا نارسایی کلیه را افزایش می دهد. به همین دلیل، اندازه گیری فشار خون بالا برای تأیید اینکه ما در پارامترهای طبیعی هستیم مرتبط است.

چاقی و اضافه وزن نیز از عوامل خطر هستند

اضافه وزن می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد، زیرا انرژی مورد نیاز قلب را افزایش می دهد. علاوه بر این، چاقی اغلب با سایر شرایط پزشکی مضر مانند فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا همراه است.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از عوامل خطر اصلی در بروز حملات قلبی در بزرگسالان جوان است.

تعداد سیگارهای مصرف شده با خطر حمله قلبی ارتباط مستقیم دارد. مصرف یک بسته سیگار در روز خطر حمله قلبی را در مقایسه با افراد غیر سیگاری افزایش می دهد.

و در حالی که سیگارهای الکترونیکی ممکن است جایگزینی کمتر مضر به نظر برسد، اما بدون خطر نیست. سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین و سایر ترکیبات سمی هستند که می توانند ضربان قلب شما را افزایش داده و فشار خون شما را افزایش دهند.

در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داده است که سیگارهای الکترونیکی احتمال حمله قلبی را تا ۳۴ درصد افزایش می دهد. اگر می خواهید از سلامت قلب و سلامت کلی خود محافظت کنید، بهتر است هم از سیگار کشیدن و هم از سیگارهای الکترونیکی خودداری کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “تفاوت ایست قلبی و حمله قلبی به زبان ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه از حمله قلبی در جوانان پیشگیری کنیم؟

پیشگیری کلید در امان ماندن از حمله قلبی است. اگر زیر ۴۰ سال سن دارید، ارزش دارد که اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهید.

 بیشتر ورزش کنید

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته برای کاهش خطر بیماری قلبی انجام دهید. می توانید این زمان را به فواصل ۳۰ دقیقه ای به مدت ۵ روز تقسیم کنید و دو روز استراحت رزرو کنید.

رژیم غذایی سالم را حفظ کنید

یک رژیم غذایی سالم برای قلب نه تنها برای قلب، بلکه برای کل بدن مفید است. غذاهای آنتی اکسیدانی، سرشار از ویتامین و مواد معدنی را انتخاب کنید.

 سیگار را ترک کنید

سیگار یکی از مهم ترین عوامل خطر قابل اصلاح برای بیماری های قلبی عروقی است. ترک سیگار می تواند به طور قابل توجهی شانس ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد.

 مدیریت استرس را یاد بگیرید

استرس مزمن می تواند یک عامل خطر برای حمله قلبی در جوانان باشد. بنابراین، یادگیری مدیریت استرس بخش مهمی از هر استراتژی پیشگیری قلبی عروقی است. و چگونه می توانید آن را انجام دهید؟:

با فعالیت های آرامش بخش تر در روال روزانه خود آرامش تان را بیشتر کنید، مانند گوش دادن به موسیقی یا تمرین یک سرگرمی، شاید نقاشی.
با دوستان مورد اعتماد صحبت کنید و احساسات خود را با آنها در میان بگذارید.
یادگیری و تمرین تکنیک های طراحی شده برای مدیریت استرس، مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.