علت سفید بودن زبان چیست؟

از طریق زبان می توانیم تعداد بی پایانی از بیماری ها را شناسایی کنیم. Glossodiagnosis یک روش تشخیصی بسیار گسترده در جهان است. این بر اساس تشخیص آسیب شناسی از طریق تغییر رنگ یا بافت در اندام زبان است. وقتی نزد دکتر می روید و او از شما می خواهد که زبانتان را بیرون بیاورید، او این کار را برای تجزیه و تحلیل وضعیت شما انجام می دهد. به این ترتیب می توان برخی از بیماری ها را پیش بینی کرد و تشخیص دقیق داد.

چرا زبانم سفید است؟

زبان سفید یک بیماری نیست، بلکه صرفاً نشانه برخی آسیب شناسی در ارگانیسم یا بیماری دهان است. این علامت می تواند نشان دهنده وجود نوعی اختلال کبدی یا معده باشد. همچنین نشان دهنده بیماری های دهان است که به طور کلی با وجود قارچ در دهان یا باکتری های دهان همراه است.

یک زبان سالم باید رنگ صورتی و لایه نازکی از پوشش روی سطح آن داشته باشد. پوشش آن ترشحات معده است که روی اندام زبان قرار می گیرد. طبیعی است که بخشی از زبان باشد، اما به مقدار کم.

اگر زبان سفید یا زرد دارید، مهم است که به دندانپزشک یا پزشک خود اطلاع دهید. این علامت به وضوح نشان می دهد که چیزی وجود دارد که باید آن را تحلیل و اصلاح کنیم. این یک علامت خیلی نگران کننده نیست، و همچنین نشان دهنده وجود یک بیماری بسیار جدی نیست، اما برای درمان آن نیاز به کشف آنچه در حال رخ دادن است دارد.

در مورد سلامت دهان، زبان سفید می تواند مشکلات پریودنتال را که مربوط به وجود باکتری در دهان است، پنهان کند. بهبود بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از ایجاد حفره در دندان ها و همچنین التهاب لثه یا پریودنتیت بسیار مهم است.

۵ علت سفیدی زبان

عدم بهداشت دهان و دندان

یکی از شایع ترین علل سفیدی زبان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. باکتری های دهان در دهان شما زندگی می کنند که باید از طریق تمیز کردن دهان از بین بروند. این باکتری ها اگر به طور مرتب برداشته شوند آسیبی به آنها وارد نمی کند، اما اگر برای مدت طولانی در دندان ها و لثه ها باقی بمانند باعث عفونت در دهان می شوند.

بنابراین برای جلوگیری از سفیدی زبان و سایر بیماری های دهان و دندان باید دو تا سه بار در روز مسواک بزنید. از کلینیک دندانپزشکی ما در مادرید، توصیه می کنیم که سه بار در روز، بعد از وعده های غذایی اصلی، به تمیز کردن دهان متوسل شوید. بهداشت دهان شبانه باید جامع ترین باشد، زیرا تولید بزاق در شب کمتر است و ما به محافظت بیشتری نیاز داریم.

هر روز از یک مسواک با کیفیت و با موهای نرم استفاده کنید و از وارد کردن فشار بیش از حد به دندان ها خودداری کنید. برای بهبود بهداشت بین دندانی می توانید از برس های بین دندانی، شستشوی دهان و نخ دندان استفاده کنید. استفاده از نخ دندان زیر خط لثه را با هدف به حداقل رساندن تشکیل تارتار فراموش نکنید.

در هر برنامه بهداشت دهان و دندان تمیز کردن زبان خود را فراموش نکنید. می توانید این کار را با یک پاک کننده زبان یا با مسواک خود انجام دهید. برای تمیز کردن زبان فقط باید از پشت به جلو و به آرامی جارو بکشید. به این ترتیب باکتری هایی را که در اندام زبانی قرار دارند از بین خواهید برد.

همچنین ضروری است که به طور دوره ای به دندانپزشک مراجعه کنید تا تحت یک تمیز کردن حرفه ای دندان قرار بگیرید. این پروفیلاکسی خوراکی برای از بین بردن جرم دندان و لثه ضروری است. ما از طریق تارتکتومی، بهداشت، درخشندگی را به لبخند شما باز می‌گردانیم.

5 علت سفیدی زبان

بیماری های روده

بیماری‌های ایجاد شده در معده نیز می‌توانند باعث سفیدی زبان به عنوان یک علامت شوند. آسیب شناسی هایی مانند گاستریت این نوع علائم را ایجاد می کنند. اگر علاوه بر تغییر رنگ در زبان، متوجه دهان خمیری شدید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

آسیب شناسی در کبد

اگر زبان سفید، احساس خمیر در دهان، طعم بد در دهان، مشکلات گوارشی یا سایر علائم مرتبط دارید، ممکن است به دلیل بیماری با منشا کبدی باشد. تشخیص مطمئن برای اصلاح هر بیماری بسیار مهم است.

قارچ دهان

کاندیدیازیس دهان یکی از شایع ترین بیماری های قارچی در دهان است. این قارچ کاندیدا آلبیکنس است که باعث عفونت قارچی می شود. زبان سفید یکی از علائم این قارچ دهان است. اگر علاوه بر مشاهده تغییرات در زبان خود، متوجه ایجاد زخم در دهان شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه می توان دندان های خود را با زغال سفید کرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

تغذیه

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی یکی دیگر از دلایلی است که می تواند زبان را تغییر دهد. رژیم غذایی مدیترانه ای، سالم و سرشار از میوه ها و سبزیجات را دنبال کنید. به این ترتیب شما تمام کمک های غذایی لازم برای لذت بردن از کیفیت مطلوب زندگی را دریافت خواهید کرد.

آسیب شناسی در کبد

اگر زبان سفید، احساس خمیر در دهان، طعم بد در دهان، مشکلات گوارشی یا سایر علائم مرتبط دارید، ممکن است به دلیل بیماری با منشا کبدی باشد. تشخیص مطمئن برای اصلاح هر بیماری بسیار مهم است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.