همه چیز درباره افتادگی دریچه میترال قلب

پرولاپس دریچه میترال (MVP) یک شکل شایع بیماری دریچه میترال است که برای اکثر افراد بی ضرر است. با این حال، اگر منجر به نارسایی شدید میترال (دریچه نشتی) شود، می تواند خطرناک شود. افراد مبتلا به نارسایی شدید ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض دریچه داشته باشند. افتادگی دریچه میترال از طریق معاینه فیزیکی و اکوکاردیوگرافی تشخیص داده می شود.

افتادگی دریچه میترال چیست؟

پرولاپس دریچه میترال (MVP) وضعیتی است که در آن دریچه میترال شما به سمت دهلیز چپ شما خم می‌شود یا فلاپ می‌شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن “سندرم دریچه فلاپی” می گویند. این فلاپی ممکن است مانع از بسته شدن دریچه شما به همان اندازه که باید باشد.

دریچه میترال کجاست؟

دریچه میترال دری است که دهلیز چپ شما را به بطن چپ شما متصل می کند. این دو حفره قلب شما هستند که مسئول جمع آوری خون غنی از اکسیژن از ریه ها و سپس پمپاژ آن به بدن شما هستند.دریچه میترال از دو فلپ قوی بافتی به نام برگچه یا کاسپ ساخته شده است. این برگه‌ها با هر ضربان قلب باز و بسته می‌شوند تا جریان خون از دهلیز چپ و داخل بطن چپ شما مدیریت شود.

برگچه ها به حلقه ای از بافت سخت و فیبری به نام حلقه متصل می شوند. این حلقه به دریچه میترال شما شکل آن را می دهد. برگچه ها نیز توسط chordae tendineae حمایت می شوند. اینها رشته های سخت و فیبری هستند. آنها کمی شبیه رشته هایی هستند که از چتر نجات پشتیبانی می کنند.

آیا افتادگی دریچه میترال بیماری قلبی محسوب می شود؟

افتادگی دریچه میترال نوعی بیماری دریچه قلب است. و بیماری های دریچه قلب زیر چتر بزرگ بیماری های قلبی عروقی قرار می گیرند. بیماری های قلبی عروقی به هر شرایطی گفته می شود که بر قلب یا عروق خونی شما تأثیر بگذارد.

نحوه تشخیص افتادگی دریچه میترال

اکوکاردیوگرافی روش اصلی برای تشخیص است. اکوکاردیوگرام (اکو) از فناوری اولتراسوند برای بررسی ساختار و عملکرد قلب شما استفاده می کند. انواع مختلف تست اکو وجود دارد. ممکن است به یک یا هر دو نوع زیر نیاز داشته باشید:

اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک:

این شکل سنتی است که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند. پزشک شما الکترودها (برچسب های کوچک) را روی سینه شما قرار می دهد. سپس یک گرز (به نام مبدل اولتراسوند) روی نواحی مختلف قفسه سینه شما قرار می دهند. این فرآیند تصاویری از دریچه ها و حفره های قلب شما ارائه می دهد.

اکوکاردیوگرافی ترانس مری:

ممکن است به این نوع آزمایش نیاز داشته باشید تا پزشک بتواند قلب شما را با جزئیات بیشتری ببیند. به جای استفاده از عصا در قسمت بیرونی قفسه سینه، ارائه دهنده شما از تجهیزاتی استفاده می کند که می تواند از داخل سینه شما عکس بگیرد. یک لوله بلند و نازک (به نام آندوسکوپ) یک مبدل اولتراسوند کوچک را به سمت پایین مری هدایت می کند. به شما آرام بخش داده می شود و برای کاهش ناراحتی در گلو به شما دارو می دهند.

متخصص ممکن است آزمایش‌های بیشتری را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قلب شما توصیه کند. این شامل:

الکتروکاردیوگرافی (ECG/EKG).
اشعه ایکس قفسه سینه.
کاتتریزاسیون قلبی.

همه چیز درباره افتادگی دریچه میترال قلب

 درمان افتادگی دریچه میترال

بسیاری از افراد مبتلا به افتادگی دریچه میترال نیازی به درمان ندارند. اگر فرم خفیف دارید، پزشک ممکن است به سادگی همه چیز را زیر نظر داشته باشد. آنها ممکن است بتا بلوکرها را برای مدیریت علائمی مانند سرگیجه یا تپش قلب تجویز کنند.

اگر فیبریلاسیون دهلیزی یا سابقه سکته در گذشته دارید، ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) داشته باشید.

برخی از افراد مبتلا به MVP نیاز به جراحی دارند. دو گزینه اصلی جراحی وجود دارد:

تعمیر دریچه میترال.

جراح شما دریچه شما را تعمیر می کند تا به آن کمک کند تا همانطور که باید عمل کند. جراحان در صورت امکان این گزینه را ترجیح می دهند. این به شما امکان می دهد دریچه خود را حفظ کنید و از برخی خطرات و عوارض مرتبط با تعویض دریچه جلوگیری کنید.

تعویض دریچه میترال.

برای برخی افراد، گرفتن دریچه جدید بهترین یا تنها گزینه است. جراح شما توضیح خواهد داد که چرا چنین است و همچنین انواع مختلفی از دریچه هایی که می توانید دریافت کنید (مکانیکی یا بیولوژیکی).
ترمیم و جایگزینی اغلب از طریق جراحی باز سنتی انجام می شود. اما فناوری روش های کم تهاجمی و پوستی را نیز باز کرده است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “سریعترین راه برای تسکین درد سیاتیک در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه بفهمم که برای افتادگی دریچه میترال به درمان نیاز دارم؟

حدود ۱ نفر از هر ۱۰ نفر مبتلا به افتادگی دریچه میترال نیاز به تعمیر یا تعویض دریچه خود دارند. ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض شیر داشته باشید اگر:

علائم شما با گذشت زمان بدتر می شود.
دریچه میترال شما خیلی نشتی دارد (نارسایی شدید).

آزمایشات نشان می دهد که قلب شما در حال بزرگ شدن است. مشکلات دریچه و سایر مسائل مانند فشار خون بالا می تواند باعث بزرگتر شدن دهلیز چپ یا بطن چپ شود. پزشکان این وضعیت را هیپرتروفی بطن چپ می نامند.

دچار آریتمی می شوید.

قلب شما نمی تواند خون کافی را به بدن شما پمپ کند. ممکن است بشنوید که ارائه‌دهنده شما «کسر تخلیه» را ذکر می‌کند. این عدد به میزان خونی که بطن چپ شما می تواند از طریق آئورت پمپاژ کند، اشاره دارد. اگر کسر جهشی شما خیلی کم شود، می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.