نوزادان در هفته اول بعد تولد چگونه اند؟

 هفته اول زندگی نوزاد

نوزادان تازه متولد شده هفته اول زندگی خود را با سازگاری با محیط جدید خود می گذرانند.دنیای خارج با رحم بسیار متفاوت است ، جایی که کم نور است ، دما ثابت است و سر و صدا وجود ندارد. با دادن گرما ، عشق ، امنیت ، توجه – و بسیاری از نوازش ها و لبخندها می توانید به کودک خود کمک کنید تا به دنیای خارج عادت کند.

ظاهر نوزاد تازه متولد شده شما در هفته اول زندگی

ظاهر نوزاد تازه متولد شده شما در هفته اول تغییر خواهد کرد.

اگر سر نوزاد تازه متولد شده شما بعد از عبور از کانال زایمان کمی مخروطی شکل باشد ، باید به شکل طبیعی تر در آید.

در طی چند روز هر گونه تورم در اطراف صورت و چشم نوزاد شما کاهش می یابد. اگر صورت یا سر نوزاد شما کبود شده باشد کبودی ناپدید می شود. نوزادان تازه متولد شده با کبودی در معرض خطر زردی نوزاد هستند. به ماما ، پزشک عمومی یا پرستار بهداشت خانواده و کودک خود اطلاع دهید که آیا پوست صورت نوزاد شما زرد به نظر می رسد یا فکر می کنید ممکن است زردی باشد.

بند ناف نوزاد تازه متولد شده شما به تدریج خشک می شود ، سیاه می شود و سپس می افتد ، معمولاً طی ۱۰ روز اول. سعی کنید بند ناف را تمیز و خشک نگه دارید. اگر اطراف بند ناف قرمز یا چسبناک به نظر می رسد ، ماما ، پزشک عمومی یا کودک و پرستار بهداشت خانواده را در جریان بگذارید.

نوزاد تازه متولد شده شما ممکن است یک یا چند نشان تولد داشته باشد ، چه در بدو تولد و چه بعد. علائم تولد معمول است و معمولاً نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. اما اگر علامت تولد نوزاد شما به شما مربوط می شود یا تغییر می کند ، بهتر است این مورد را توسط پزشک عمومی یا پرستار بهداشت کودک و خانواده بررسی کنید.

 هفته اول زندگی نوزاد
 هفته اول زندگی نوزاد

غذا دادن و خوابیدن در هفته اول زندگی

نوزاد تازه متولد شده شما بیشتر اوقات خواهد خوابید ، هر چند ساعت یک بار برای تغذیه از خواب بیدار می شود. نوزادان تازه متولد شده نمی توانند “شبانه بخوابند”. آنها شکم های کوچکی دارند ، بنابراین باید بیدار شوند و غالباً تغذیه کنند.

بیشتر نوزادان تازه متولد شده هر ۲-۴ ساعت یکبار تغذیه می کنند و هر ۲۴ ساعت حدود ۸-۱۲ بار تغذیه دارند. بعضی اوقات ممکن است تغذیه تا یک ساعت طول بکشد ، خصوصاً اگر نوزاد شما شیرده است.

نوزادان تازه متولد شده معمولاً برای خوراک بیدار می شوند. اما برخی ممکن است برای تغذیه نیاز به بیدار شدن داشته باشند – به عنوان مثال ، نوزادانی که وزن زیادی از دست داده اند ، بسیار کوچک هستند یا زردی دارند.مدتی طول می کشد تا الگوی یا روال تغذیه و خواب را ببینید.

در چند هفته اول مراقبت از خود مهم است. این به معنای خوب غذا خوردن و انجام برخی فعالیتهای بدنی و همچنین استراحت هنگام خوابیدن کودک است که به شما کمک می کند تا خواب خود را تنظیم کنید. کمک گرفتن از خانواده و دوستان نیز می تواند موثر باشد.

رشد نوزاد در هفته اول زندگی

نوزاد تازه متولد شده شما در حالی که هر روز وقت خود را با هم می گذرانید چیزهای زیادی یاد می گیرد. مغز آنها با دیدن ، شنیدن ، بو دادن و لمس دنیای اطرافشان در حال رشد و تکامل است.

نوزاد تازه متولد شده شما بطور غیر ارادی دستهای خود را در گرفتن می بندد و با صداهای ناگهانی بلند وحشت زده می شود. همچنین ممکن است هنگام خواب حرکات تند و ناگهانی داشته باشند.

پیوند و برقراری ارتباط در هفته اول زندگی

با استفاده از صدا ، لمس ، بینایی و بویایی می توانید با نوزاد خود ارتباط برقرار کنید. لمس ملایم ، نوازش ، لبخند زدن و خیره کردن ، اطلاعات مهمی را درباره مکان نوزاد شما در جهان منتقل می کند و به نوزاد شما کمک می کند تا در کنار شما احساس امنیت و امنیت کند.

در طول این هفته اول ، شما همچنین شروع به شناختن نحوه برقراری ارتباط کودک با استفاده از نشانه های کودک و زبان بدن خواهید کرد.

پیوند و پیوستگی همیشه پاسخگویی به نیازهای نوزاد شما با عشق ، گرما و مراقبت است. و پیوند و دلبستگی برای تمام زمینه های رشد کودک شما ، از جمله رشد مغزی ، حیاتی است.

نگرانی های شایع سلامتی در هفته اول زندگی نوزاد

کاهش وزن

کاهش وزن در نوزادان تازه متولد شده در پنج روز اول پس از تولد طبیعی است. این اتفاق می افتد زیرا آنها مایعات اضافی را از دست می دهند. این کاهش وزن نباید بیش از ۱۰٪ از وزن هنگام تولد آنها باشد. بیشتر نوزادان تازه متولد شده پس از ۱-۲ هفته وزن خود را بدست می آورند. اگر نوزاد شما بیش از حد وزن کم کرده است ، ممکن است مجبور شود مجدداً به بیمارستان منتقل شود تا اینکه هر روز به خوبی تغذیه کند و وزن خود را افزایش دهد.

چشم چسبنده

برای نوزادان تازه متولد شده معمولاً چشمان چسبنده در طی هفته های اول زندگی ایجاد می شود. شایعترین علت آن مسدود شدن مجاری اشک است. این مسئله معمولاً به خودی خود بهتر می شود ، اما تمیز کردن و ماساژ آرام چشم نیز به شما کمک می کند. بهتر است پزشک عمومی یا پرستار بهداشت خانواده و کودک در صورت قرمز بودن و چسبندگی نوزاد تازه متولد شده خود ، چشم های او را بررسی کنند.

راش

نوزادان می توانند انواع و اقسام بثورات را بروز دهند که معمولاً جدی نیستند. اما اگر نوزاد تازه متولد شده شما بثورات دارد ، بهتر است پزشک عمومی یا پرستار بهداشت کودک و خانواده خود این مورد را بررسی کنند. بثورات رایج شامل بثورات پوشک ، راش گرما ، اگزما ، میلیا و خشکی پوست است.

چه موقع باید به دنبال کمک پزشکی باشید؟

اگر چیزی درست به نظر نمی رسد و شما نگران نوزاد تازه متولد شده خود هستید ، به دنبال کمک پزشکی باشید. با ماماها در واحدی که نوزاد شما متولد شده است ، با پزشک عمومی یا پرستار بهداشت فرزند و خانواده خود تماس بگیرید.

تغذیه نمی کند – به عنوان مثال ، نوزاد شما در یک دوره ۲۴ ساعته نیمی از حجم طبیعی شیر را مصرف می کند یا بیش از نیمی از سه خوراک متوالی را استفراغ می کند

کمتر از ۶-۸ پوشک مرطوب در روز دارد

دائماً تحریک پذیر ، بی حال یا بسیار خسته به نظر می رسد یا بیدار کردن از آن برای خوراک سخت است

پوستی کم رنگ یا زرد دارد.

 هفته اول زندگی نوزاد

گریه نوزاد در هفته اول زندگی

نوزادان ممکن است به دلایل زیر گریه کنند:

گرسنه هستند
پوشک مرطوب یا کثیف داشته باشید
احساس گرما یا سردی بیش از حد

اگر نوزاد تازه متولد شده شما گریه می کند ، می توانید تغذیه ، تغییر پوشک ، نوازش یا تاب دادن آنها ، صحبت کردن یا آواز خواندن با صدای آرام را امتحان کنید یا به آنها یک حمام آرام و آرام بدهید.

و اگر نوزاد تازه متولد شده شما بسیار گریه می کند ، به یاد داشته باشید که گریه کردن نوزادان طبیعی است. آسایش نوزاد تازه متولد شده به شما کمک می کند تا احساس امنیت و امنیت کنند.

چه موقع باید برای گریه نوزاد کمک بگیرید؟

اگر فکر می کنید نوزاد تازه متولد شده شما بیش از حد گریه می کند یا در کنار آمدن با مشکل روبرو هستید ، هرچه زودتر با پزشک عمومی یا پرستار بهداشت کودک و خانواده صحبت کنید.

به خصوص اگر در نوزاد تازه متولد شده خود به دنبال کمک پزشکی باشید:

یک گریه بلند (مثل گربه) دارد
گویا گریه ضعیفی دارد یا ناله می کند
برای مدت طولانی گریه می کند

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.