استفاده از ماسک برای سلامت دهان و دندان ضرر دارد؟

استفاده از ماسک برای سلامت دهان و دندان ضرر دارد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”استفاده از ماسک برای سلامت دهان و دندان ضرر دارد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

از زمان آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ و توصیه به استفاده از پوشش ماسک، مطالبی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر این که ماسک موجب بوی بد دهان یا عفونت می‌شود.

این ادعا در باره تاثیر استفاده از ماسک بر ایجاد بوی بد دهان یا ابتلا به عفونت‌های دهان و دندان درحالی مطرح شده است که دندان‌پزشکان این موضوع را درست نمی‌دانند.

دکتر «استیون بارفوت» از دندان‌پزشکان آمریکایی درباره تاثیر استفاده از ماسک بر سلامت دهان و دندان گفت: «دلایل کافی برای نگرانی در این باره وجود ندارد. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از ماسک باعث ایجاد یا تشدید بیماری دندان می‌شود.

درصورتی‌که این نگرانی حقیقت داشت دندان پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که دایم در حرفه خود از ماسک استفاده می‌کنند باید با افزایش موارد بیماری و مشکلات دهان و دندان مواجه می‌شدند که تاکنون مواردی از این قبیل گزارش نشده است.»در واقع ماسک باعث بوی بد دهان نمی‌شود بلکه فقط باعث می‌شود شما بیشتر از این موضوع آگاه شوید. به گفته دندان‌پزشکان بهتر است این‌طور گفته شود که ماسک وضعیت نامطلوب عادت های بهداشتی دهان و دندان ما را نشان می‌دهد و ما را از آن چه دندان‌پزشکان پیش از این بر آن تاکید داشتند، آگاه می سازد. ما باید هر روز به مراقبت‌ از دهان و دندان خود توجه کافی داشته باشیم.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.