نحوه استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی

برند شما از هر پلتفرم رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی موفقیت ساز در رسانه های اجتماعی میتواند استفاده کند ، دانستن نحوه استفاده از هشتگ ها به افزایش دسترسی و محبوبیت برند شما در رسانه های اجتماعی کمک می کند.این پست ، اصول استفاده موثر از هشتگ ها در رسانه های اجتماعی و دلیل استفاده از آنها را برایتان توضیح میدهد.

نحوه استفاده از هشتگ در هر شبکه

هشتگ یک کلمه یا عبارت است . در رسانه های اجتماعی ، به عنوان نشانه ای (برای کاربران و الگوریتم ها) این است که یک محتوا به یک موضوع خاص مربوط می شود یا به یک دسته تعلق دارد. هشتگ ها به کشف محتوا در جستجوهای روی پلتفرم کمک می کنند و به طور موثر به افراد بیشتری دسترسی پیدا می کنند.

اصول هشتگ گذاری

آنها همیشه با # شروع می کنند ، اما اگر از فاصله ، نقطه گذاری یا نمادها استفاده کنید ، کار نمی کنند.

اطمینان حاصل کنید که حساب های شما عمومی هستند. در غیر این صورت ، محتوای هشتگ شده ای که می نویسید توسط هیچ غیر دنبال کننده ای مشاهده نخواهد شد.

کلمات زیادی را به هم وصل نکنید بهترین هشتگ ها نسبتاً کوتاه هستند و به خاطر سپردن آنها آسان است.

از هشتگ های مرتبط و خاص استفاده کنید. اگر بسیار مبهم باشد ، یافتن آن دشوار است و احتمالاً توسط سایر کاربران رسانه های اجتماعی استفاده نمی شود.

تعداد هشتگ هایی که استفاده می کنید را محدود کنید.

نحوه استفاده از هشتگ
نحوه استفاده از هشتگ

تاریخچه هشتگ

نماد هشتگ روی صفحه کلید شما – که آن را هشت پا نیز می نامند – در ابتدا برای علامت گذاری اعداد استفاده می شد.

اولین بار در تابستان ۲۰۰۷ توسط کریس مسینا به عنوان هشتگ استفاده شد. در آن زمان است که متخصص بازاریابی وب با یک ایده وارد دفاتر توییتر شد. به دلیل مختصر بودن پلتفرم ، او پیشنهاد کرد که شرکت از نماد پوند برای گروه بندی توییت های مرتبط با هم استفاده کند.

هشتگ ها راهی برای اتصال محتوای رسانه های اجتماعی به یک موضوع ، رویداد ، موضوع یا مکالمه خاص هستند.

آنها دیگر فقط برای توییتر نیستند. هشتگ ها در سایر شبکه های اجتماعی نیز موثر هستند.

چرا از هشتگ استفاده کنیم؟

تعامل با پیروان خود را افزایش دهید

گنجاندن هشتگ در پست های شما به معنای شرکت در مکالمه ای است که در آن بستر رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد. و مهمتر از همه ، باعث می شود پست های شما در آن مکالمه قابل مشاهده باشد.

این می تواند منجر به مشارکت بیشتر شود و باعث افزایش مشارکت برند شما در رسانه های اجتماعی از طریق لایک ، اشتراک گذاری ، نظرات و دنبال کنندگان جدید شود.

آگاهی از برند را با هشتگ های مارک دار افزایش دهید

ایجاد یک هشتگ مارک دار می تواند روشی موثر برای ارتقاء تجارت و پیشبرد گفتگوها باشد.

مثال دیگر Cheerios و کمپین #CheeriosHeartHuntSweepstakes آن است. این مسابقه پیروان را به خرید محصولات Cheerios ترغیب کرد و همچنین با انتشار عکس در رسانه های اجتماعی ، آگاهی از نام تجاری را افزایش داد.

راهی برای حمایت از مسائل اجتماعی

استفاده از هشتگ مرتبط با موضوعی فراتر از نام تجاری شما راهی برای اعلام حمایت از یم مسئله مهم است.

برندها همچنین می توانند یک هشتگ مارک دار ایجاد کنند که ارتباط آن را با یک موضوع اجتماعی نیز نشان می دهد.

به عنوان مثال ، شرکت مخابراتی کانادایی Bell از هشتگ مارکدار #BellLetsTalk برای ارتقای آگاهی از سلامت روان استفاده می کند.

با هشتگ گذاری زمینه را به یک پست در رسانه های اجتماعی اضافه کنید

در توییتر ، فضای زیادی برای نوشتن عنوان ندارید. شما به طور دقیق ۲۸۰ نویسه دارید.

در اینستاگرام ، زیرنویس های طولانی همیشه موثرترین نیستند. مشابه فیس بوک ، Pinterest ، LinkedIn یا هر پلتفرم دیگر – گاهی کمتر نوشتن بهتر است.

استفاده از هشتگ می تواند راهی ساده برای ایجاد زمینه در مورد آنچه شما صحبت می کنید ، بدون استفاده از شخصیت های ارزشمند یا نوشتن زیرنویس های تکراری باشد.

به عنوان مثال ، ناسا پنجاهمین سالگرد فرود آپولو ۱۱ را در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ جشن گرفت. استفاده از هشتگ #Apollo50th بخشی از کمپین دیجیتالی آن بود.

نحوه استفاده از هشتگ
نحوه استفاده از هشتگ

به مخاطبان هدف خود کمک کنید تا شما را پیدا کنند

در Linkedin و Instagram ، کاربران می توانند هشتگ ها را مانند سایر کاربران دنبال کنند. استفاده از چند هشتگ محبوب می تواند راه دیگری برای کمک به کاربران جدید در یافتن نام تجاری شما باشد.

به عنوان مثال ، اگر از #travel در پست های اینستاگرام خود استفاده می کنید ، شخصی که آن هشتگ را دنبال می کند پست اخیر شما را در فید خود مشاهده می کند. ممکن است از این طریق چند دنبال کننده جدید به دست آورید. صفحه هشتگ سفر در اینستاگرام با ۳۷۷،۰۰۰،۰۰۰ پست

محبوب ترین هشتگ های ۲۰۲۱

محبوب ترین هشتگ های موجود لزوماً بهترین هشتگ ها نیستند.

به عنوان مثال ، هشتگ #followme بیش از ۵۷۵ میلیون پست در اینستاگرام دارد. هشتگ هایی که درخواست لایک می کنند ، فالوئرهای شما را درگیر نمی کند و به پست رسانه های اجتماعی شما معنایی نمی بخشد.آنها همچنین واقعاً اسپم به نظر می رسند. و شما این را نمی خواهید.

اما هشتگ های محبوب را نیز نادیده نگیرید. به عنوان مثال ، #throwbackthursday یا #flashbackfriday یا سایر هشتگ های روزانه می توانند راه های سرگرم کننده ای برای نام تجاری شما برای پیوستن به مکالمه گسترده تر رسانه های اجتماعی باشند.

از ژوئن ۲۰۲۱ ، برخی از محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام در تمام دوران عبارتند از:

#عشق (۲٫۱B پست)
#مد (۹۷۲ میلیون پست)
#عکاسی (۷۶۹ میلیون پست)
#زیبایی (۷۴۹ میلیون پست)
#اینستاگرام (۶۹۱ میلیون پست)
#طبیعت (۶۳۹ میلیون پست)
#شاد (۶۳۹ میلیون پست)

البته ، هشتگ های محبوب بسته به نوع شبکه اجتماعی که استفاده می کنید متفاوت است. در LinkedIn ، هشتگ های محبوب عبارتند از #مدیریت و #تولید.

در حالی که میلیون ها – حتی میلیاردها – پست از هشتگ های محبوب استفاده می کنند ، اما نسبتاً جهانی هستند. آنها مختص یک صنعت یا موضوع نیستند. و در مورد نام تجاری خود چیزهای زیادی نگویید. بنابراین ، سعی کنید هشتگ های مربوط به نام تجاری شما و آنچه شما نمایندگی می کنید را شناسایی کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۸ نکته عالی برای تبلیغات غذایی موثر” را نیز مطالعه بفرمایید.

۶ راه برای یافتن بهترین هشتگ ها

برای یافتن هشتگ هایی که مخصوص برند شما ، صنعت و مخاطبان شما هستند ، باید کمی تحقیق کنید.

۱- بر نفوذگران و رقبای رسانه های اجتماعی نظارت کنید

با تجزیه و تحلیل رقابتی در رسانه های اجتماعی شروع کنید. اطلاعاتی در مورد رقبای خود و هرگونه تأثیرگذار مرتبط نام تجاری خود را جمع آوری کنید.

توجه داشته باشید که آنها بیشتر از هشتگ هایی استفاده می کنند و در هر پست خود از چند هشتگ استفاده می کنند. این به شما کمک می کند تا بدانید که رقبای شما چگونه با مخاطبان هدف مشترک شما تعامل دارند و از چه کلمات کلیدی تمایل دارند استفاده کنند.

نحوه استفاده از هشتگ
هشتگ چیست ؟

۲- از Hashtagify.me استفاده کنید

Hashtagify.me به شما کمک می کند تا بهترین هشتگ های توییتر یا هشتگ های اینستاگرام را برای نام تجاری خود پیدا کنید.

با استفاده از این ابزار ، می توانید هر هشتگ را جستجو کنید و ببینید چقدر محبوب است. به عنوان مثال ، اگر میزان محبوبیت #بهار را جستجو کنید ، به نتایجی خواهید رسید که نشان دهنده محبوبیت کلی این هشتگ ، محبوبیت اخیر آن و روندهای ماه و هفته است.

۳- بدانید کدام هشتگ ها مرسوم هستند

RiteTag به شما امکان می دهد زیرنویس رسانه های اجتماعی خود را در نوار متن تایپ کرده و عکسی را که با عنوان خود جفت می کنید بارگذاری کنید.

RiteTag بر اساس محتوای شما پیشنهادات هشتگ پرطرفدار ایجاد می کند. شما بهترین هشتگ ها را برای مشاهده سریع پست خود و همچنین هشتگ هایی برای مشاهده پست خود در طول زمان مشاهده خواهید کرد. برای تجزیه و تحلیل دقیق هشتگ هایی که نمایش می دهد ، روی “دریافت گزارش” کلیک کنید.

۴- یک ابزار برای بررسی رسانه های اجتماعی تهیه کنید

ابزاری مانند Hootsuite به نام تجاری شما اجازه می دهد تا از جریان های جستجو استفاده کند تا دریابد کدام هشتگ ها برای همه شبکه های اجتماعی که استفاده می کند بهترین هستند. به سادگی ، جریان های جستجو به راحتی می توانند ببینند کدام هشتگ ها محبوب ترین و موثرترین هستند.

۵- هشتگ های مرتبط را پیدا کنید

اگر قبلاً به خوبی می دانید که هشتگ ها برای برند شما خوب کار می کنند ، از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. اینها ممکن است کمی دقیق تر از هشتگ های محبوبی باشند که قبلاً استفاده می کنید ، که می تواند به شما در برقراری ارتباط با مخاطبان هدفمند کمک کند. در اینستاگرام ، هشتگ های مربوطه درست در بخش “بالا” و “اخیر” هنگامی که در بخش کاوش اینستاگرام هستید نشان داده می شود.

۶- تجزیه و تحلیل اینکه کدام هشتگ در پست های گذشته موفق بوده است

پیگیری کنید که از چه هشتگ هایی در پست های گذشته استفاده کرده اید. کدام پست ها بیشترین محبوبیت را داشته باشند را تجزیه و تحلیل کنید ، سپس ببینید آیا هشتگ هایی که استفاده کرده اید روندی وجود دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که برخی از محبوب ترین پست های شما همیشه دارای هشتگ های مشابه هستند ، نکته ای را ذکر کنید که آن ها را در پست های بعدی خود نیز قرار دهید.

نحوه استفاده از هشتگ های اینستاگرام

تعداد بهینه هشتگ ها برای استفاده: ۵-۱۰

جایی که هشتگ ها را در اینستاگرام پیدا خواهید کرد:

پس از نوشتن یک کپشن عالی در اینستاگرام ، هشتگ ها را نیز درج کنید. همچنین هنگام تعامل با دنبال کنندگان خود می توانید هشتگ ها را در قسمت نظرات قرار دهید و می توانید حداکثر ۱۰ هشتگ را در استوری های اینستاگرام خود قرار دهید. همچنین می توانید هشتگ ها را در بیوگرافی نمایه مارک خود در اینستاگرام قرار دهید.

نحوه استفاده از هشتگ
نحوه استفاده از هشتگ ها

همچنین می توانید:

هشتگ ها را در برچسب ها در بخش کاوش اینستاگرام جستجو کنید.

هشتگ ها را دنبال کنید.

ارسال هشتگ های خود را به عنوان اولین نظر پست در نظر بگیرید تا پیروان بتوانند بر روی عنوان فوق العاده ای که نوشته اید تمرکز کنند.

با یک حساب تجاری Instagram ، می توانید به Insights اینستاگرام دسترسی داشته باشید. سپس می توانید مشاهده کنید که مشخصات شما از هشتگ ها چقدر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.