علت گرفتگی و درد لگن در دوران عادت ماهیانه چیست؟

در این مقاله قصد داریم به دلایل گرفتگی لگن در دوره های پریود و چگونگی جلوگیری از گرفتگی باسن در دوره قاعدگی بپردازیم. همه ما خانم ها در طول دوره قاعدگی با درد لگن مواجه شده ایم. در اینجا به این موضوع می پردازیم که چرا در دوران قاعدگی دچار گرفتگی باسن می شویم.

۱۰ دلیل اصلی برای درد لگن در دوره های پریود

 ما در مورد “درد شدید پریود” در باسن صحبت می کنیم. این درد مانند یک دردی است که سوزش و تیر کشیدن دارد که بیش از یک یا دو روز طول می کشد. همچنین می تواند باعث واکنش های فیزیکی مانند استفراغ یا بی حالی شدید شود که با علائم دیگری مانند خستگی همراه است.

دلایل درد لگن در دوران قاعدگی

دلایل درد لگن در دوران قاعدگی

اندومتریوز:

برای این کار باید با متخصص زنان مشورت کنید. فکر نکنید که مشکل خود را تشخیص داده اید. اگر آندومتریوز باشد. درمان آندومتریوز ممکن است مشابه درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باشد، اما بسیار تهاجمی‌تر است. استراحت در حمام گرم قطعا کمک می کند.

Proctalgia Fugax:

اصطلاح پزشکی proctalgia fugax است. عضله پوبوکوکسیژئوس (یعنی لواتور آنی) به دلیل کم کاری دوره های شما دچار انقباض می شود. عضله LA کف لگن و همچنین بخشی از اسفنکتر مقعد را تشکیل می دهد.

کاری که می توانید انجام دهید این است که ایبوپروفن یا ناپروکسن را در همان ابتدا یا درست قبل از شروع قاعدگی مصرف کنید. به دنبال یک فیزیو معتبر کف لگن باشید یا شدت پریود خود را با یک IUD دارویی (مانند Mirena) یا قرص های ضد بارداری خوراکی کنترل کنید. ممکن است هنوز هم نیاز به مقابله با هر گونه گره میوفاشیال داشته باشید. اگر یبوست شما را آزار می دهد مستقیماً به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر بالای ۴۰ سال دارید.

دیسمنوره:

 بسیاری از ما دیسمنوره را نیز تجربه می کنیم. این با مواد شیمیایی طبیعی که توسط پروستاگلاندین ها در طول دوره قاعدگی ترشح می شود، مرتبط است. اینها در پوشش داخلی رحم ساخته می شوند. قبل از قاعدگی، پروستاگلاندین ها درست قبل از شروع قاعدگی در پوشش داخلی افزایش می یابد و این درد مزمن باسن رخ می دهد.

شایع ترین آن اندومتریوز است. این وضعیتی است که در آن بافت در لایه داخلی رحم و در جاهای دیگر بدن رشد می کند، جایی که در طول دوره قاعدگی نباید رشد کند. می تواند باعث درد شدید شود و تشخیص آن بسیار دشوار است.

یکی از مکان هایی که می تواند تحت تاثیر قرار گیرد روده و واژن، راست روده و حتی بافتی که بین واژن و راست روده قرار دارد به نام سپتوم رکتوواژینال است که درد به عنوان وضعیتی به نام آندومتریوز رکتوواژینال تشخیص داده می شود که می تواند باعث بیشتر شود. درد شدید نوشیدن مایعات بیشتر در طول روز و اصلاح وضعیت نشستن مطمئنا کمک کننده است.

سبک زندگی کم تحرک علت درد لگن در پریود:

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید و تنش عضلانی دارید. شما مستعد ابتلا به گرفتگی باسن در دوره قاعدگی هستید. خون قرمز روشن به این معنی است که خونریزی از جایی نزدیک مقعد شما آمده است. این یک نشانه معمولی از توده ها (بواسیر) یا یک پارگی کوچک (شکاف مقعد) در پوست مقعد شما است. اگرچه اینها مشکلات رایجی هستند، اما اجازه ندهید که خجالت شما را از ملاقات با پزشک عمومی باز دارد.

فیبروم:

دلیل دیگر بافت فیبروم است که در طول پریود رشد می کند و باعث درد در لگن می شود. منجر به بزرگ شدن غیر طبیعی رحم به دلیل فیبروم می شود. آنها توده‌های غیرسرطانی در رحم هستند، اما رشد فیبروم‌ها طبیعی است زیرا وقتی یک زن وارد سنین باروری می‌شود، بدن تغییر می‌کند.

درد باسن زمانی رخ می‌دهد که فیبروم‌های بزرگ رحم به باسن فشار وارد کند. خوبی اینه که خودت هم می تونی از پس این بر بیای. هر زمان که می توانید ورزش کنید – در واقع به رفع گرفتگی کمک می کند. همچنین رژیم غذایی خود را به شدت تغییر دهید.

لیپادم:

شما ممکن است لیپادم داشته باشید که وضعیتی است که تقریباً به طور انحصاری در زنان یافت می شود و به دلیل رسوب چربی در زیر پوست منجر به بزرگ شدن هر دو پا می شود. برای زنان با هر وزنی اتفاق می افتد. به علاوه، هیچ درمانی وجود ندارد و معمولاً با گذشت زمان بدتر می‌شود. با تورم دردناک در پاها، ران ها و باسن و گاهی اوقات بازوها مشخص می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ نکته برای بهبودی واژن پس از زایمان” را نیز مطالعه بفرمایید.

یبوست در دوران قاعدگی دلیل درد لگن:

یکی دیگر یبوست است. این امر زمانی ایجاد می شود که در حین پریود مدفوع می کنید. مردم اغلب از یبوست شکایت دارند که باعث می شود مدفوع سفت و دردناک دفع شود. بعلاوه، دردهای قاعدگی، زمانی که برای مدفوع تلاش می کنید، می توانند بدتر شوند.

اساساً قبل از شروع قاعدگی، پروژسترون در بدن شما شروع به تجمع می کند. این مکانیسم سیستم گوارش شما را کند می کند و در نتیجه درست قبل و در طول دوره قاعدگی شما یبوست ایجاد می کند. همچنین یک نظریه وجود دارد که افزایش استروژن، و نه پروژسترون، مقصر هورمون است.

بواسیر:

در برخی از زنان ممکن است بواسیر یا شقاق مقعدی در طول دوره قاعدگی رخ دهد. معمولا بعد از یک بارداری اتفاق می افتد. هموروئید یک مشکل رایج در بین بسیاری از زنان است. صرف نظر از این، این امر مستلزم ارزیابی توسط یک پزشک مراقبت های اولیه یا متخصص زنان و زایمان است.

هموروئیدهای خارجی:

هموروئید خارجی می تواند باعث درد شود، اما اغلب خونریزی زیادی ندارد. داخلی بسیار رایج تر است. آنها آن درد را در باسن ایجاد نمی کنند. اگر هموروئید خارجی دارید، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید، زیرا ترومبوز می‌شوند (لخته می‌شوند) این می‌تواند باعث درد شدید شود.

علت درد لگن در دوران پریود

درد دنبالچه:

درد دنبالچه زمانی که زن در حال قاعدگی است بدتر می شود. مجدداً، مشکل این است که “فشاری که ممکن است باعث شود احساس کنید در دوره پریودتان باید بیشتر گریه کنید”.

به گفته متخصصان، ایستادن و راه رفتن باید فشار روی دنبالچه شما را کاهش داده و ناراحتی را کاهش دهد. بسته های گرم یا سرد را به مدت بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، چند بار در روز روی کمر خود قرار دهید و لباس های گشاد بپوشید.

نتیجه پایانی درباره درد لگن در دوران پریود

در این مقاله به چند دلیل و درمان درد لگن در دوران پریود پرداخته ایم گرفتگی شدید باسن باید جدی گرفته شود. از صحبت کردن با دوست یا پزشک خود در مورد درد لگن خجالت نکشید. با گذشت زمان، ممکن است اوضاع بدتر شود. همیشه مراقب باشید، احتیاط کنید، سالم غذا بخورید و هیدراته بمانید. روزانه کمی ورزش کنید. و در آخر، اگر در طول قاعدگی این درد شدید در باسن دارید، وحشت نکنید. مطمئناً در این مقاله راهی برای کاهش درد پیدا خواهید کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.