طرز ساخت کرم ضد پیری در خانه

اگر به دنبال پیشگیری از چین و چروک هستید ، کرم ضد پیری صورت خانگی برای پوست های بالغ مناسب است و همچنین برای هر نوع پوست اعم از جوان و میانسال و مسن هم مناسب است. در حالی که نمی توانیم اثر طبیعی پیری را به طور کامل از بین ببریم ، روشهای طبیعی برای جلوگیری از خطوط ریز با کرم های صورت خانگی وجود دارد. به عنوان مثال ، در این کرم صورت خانگی ، من از روغن شیا ، روغن جوجوبا ، روغن گل مغربی و روغن آرگان به علاوه ترکیبی از روغن های ضروری که برای کاهش چین و چروک استفاده می شود ، استفاده کردم!

استفاده از کرم ضد پیری مناسب برای مراقبت از پوست برای هر زن (و مرد!) ضروری است. به هر حال ، پوست شما بزرگترین اندام شماست و سزاوار است که به خوبی از آن مراقبت شود. اما افسوس که همه کرم های صورت خوب و تا حدی طبیعی یا دارای گواهی ضد پیری ارگانیک موجود در بازار حداقل چند صد دلار هزینه دارند-برای استفاده منظم ، حداقل چندان مقرون به صرفه نیست.

کرم خانگی ضد پیری

کره شی

برگرفته از مغز درخت شیا بومی آفریقای غربی ، استفاده از کره شی به عنوان لوسیون درمانی به مصر برمی گردد. اسید چرب و ویتامین های موجود در آن به تسکین و نرم شدن پوست کمک می کند در حالی که غلظت بالای آنتی اکسیدان ها از خطوط و چین و چروک های ریز جلوگیری می کند.

روغن آرگان

روغن آرگان ، سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ، به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. این محصول از مغز درخت آرگان در مراکش تولید می شود و به تقویت بافت های پوست کمک می کند و از چین و چروک جلوگیری می کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا که از دانه های گیاه جوجوبا ، درختچه ای بومی جنوب غربی آمریکا گرفته شده است ، حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. همچنین یک مرطوب کننده عالی است و نشان داده شده است که علائم پیری را کند می کند و حتی در برخی موارد آن را معکوس می کند.

روغن گل مغربی

روغن گل مغربی تولید شده و بومی آمریکای شمالی ، مکمل کاملی برای پوست بالغ است. بسیار گرانبها ، حاوی گاما لینولنیک اسید (GLA) است و ثابت شده است که باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک می شود.

پودر گل رز داماس

پودر گل رز داماس ، تولید شده از رزا داماسکنا ، یک ماده قوی برای معکوس کردن علائم بالغ شدن پوست است. طبق تحقیقی ، سلول های گیاهی از گل می توانند با کاهش سطح چین و چروک های پای کلاغ به میزان ۲۲ درصد در ۲۸ روز ، اثری ضد چروک را ارائه دهند!

جایگزین پودر گل رز داماس: پودر قره قاط!

پودر قره قاط

قره قاط ، حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و C است که به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند. همچنین دارای خواص قوی ضد پیری است ، زیرا به مبارزه با رادیکال های آزاد مسئول این چین و چروک های مزاحم کمک می کند. ی روغن های دیگر چرب نمی شود. فواید بیشماری برای پوست دارد که مهمترین آنها بازسازی بافت و سلول است.

کرم ضد پیری

استفاده از اسانس هاس مختلف برای کرم ضد پیری صورت خانگی

در حالی که اسانس نمی تواند چین و چروک ها را به طور کامل از بین ببرد ، اما همچنان می تواند با افزایش کشسانی پوست و بازسازی سلول ها به کاهش ظاهر آنها کمک کند. در اینجا برخی از بهترین اسانس های ضروری برای کاهش ظاهر چین و چروک استفاده می شود:

اسانس کندر

اسانس کندر که از رزین های صمغی سفت شده درختان Boswellia تهیه می شود ، به دلیل مزایای بیشماری که برای پوست دارد ، اغلب “طلای مایع” نامیده می شود. به طور طبیعی پوست صورت را سفت می کند ، در عین حال خاصیت ارتجاعی آن را تقویت و بهبود می بخشد. برخی از مطالعات حتی نشان داده اند که دارای خاصیت بازسازی بافت است!

اسانس گل رز

این ماده دارای خواص درمانی است و به تحریک رشد سلولی و بازسازی بافت ها کمک می کند. بنابراین ، یک مکمل عالی برای کاهش خطوط و چین و چروک است.

اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس که از خوشه های گل برخی از گونه های اسطوخودوس تقطیر شده است ، به طرق متعددی از پوست روشن کننده تا کاهش آکنه و موارد دیگر به پوست کمک می کند. طبق یک مطالعه ، این ماده همچنین از استرس اکسیداتیو در مغز محافظت می کند و از این رو به کاهش چین و چروک ها کمک می کند.

اسانس Helichrysum

این اسانس ضروری که از قسمتهای سبز گیاه Helichrysum italicum استخراج شده است ، جزء موثر در مراقبت از پوست ضد پیری شناخته شده است و برای ترویج بازسازی پوست و ایجاد چهره جوان استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

عصاره گل Edelweiss

اسانس گل ادلویاس که از گل گرانبها و کمیاب ادلویس گرفته شده است ، برای خواص ضد پیری و جوانسازی استفاده می شود. محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و تأثیر بسیار آرام بخشی روی پوست دارد.

کرم صورت خانگی ضد پیری

۶ قاشق چایخوری کره شی ارگانیک
۴ قاشق چایخوری روغن آرگان
۶ قاشق چایخوری روغن جوجوبا
۴ قاشق چایخوری روغن گل مغربی
۱/۴ قاشق چایخوری پودر گل رز داماس یا پودر قره قاط
۲ قطره اسانس اسطوخودوس اختیاری
۳ قطره اسانس روغنی اختیاری
۳ قطره اسانس گل رز
۲ قطره اسانس Helichrysum اختیاری
شیشه

کره شی و روغن حامل را در یک کاسه شیشه ای ترکیب کنید.
شروع به مخلوط کردن با همزن دستی کنید تا کرم صورت خانگی درست شود.
به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود ، باید بیش از ۲ دقیقه طول بکشد تا به لوسیون تبدیل شود
در صورت تمایل روغنهای ضروری را اضافه کنید. (اختیاری) چند ثانیه مخلوط کنید.

پودر گل سرخ را اضافه کنید ، خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

می توانید همان جا متوقف شوید یا کرم بزنید. این باعث می شود آن را کرکی و راحت تر استفاده کنید.
مواد مخلوط شده را به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. شما نمی خواهید کرم کاملاً یخ بزند ، باید هنوز آنقدر نرم باشد که به راحتی مخلوط شود و نه سخت.
سپس دوباره با همزن به مدت ۲ دقیقه مخلوط کنید تا کرم شود.
داخل یک ظرف کرم یا لوسیون زیبا بریزید. این مدت زمان بسته به ماندگاری روغن و کره ای که استفاده می کنید تا ۶ ماه حفظ می شود.
قبل از خواب با اندازه کم روی دستان خود بمالید و صورت و گردن خود را با حرکت دایره ای ملایم ماساژ دهید.

 

کرم صورت خانگی ضد پیری

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

 برخی از عوامل شایع پشت پیری عبارتند از:

قرارگیری در معرض نور خورشید
سیگار کشیدن
کم آبی بدن
برخی داروها
عوامل محیطی و ژنتیکی

چگونه می توان از این کرم خانگی ضد پیری صورت استفاده کرد؟

این کرم صورت را هر روز قبل از خواب حداقل یک ماه استفاده کنید. شما فقط به اندازه یک نخود کوچک از کرم نیاز دارید ، صورت و گردن خود را با آن ماساژ دهید.

چند نکته درباره جوان ماندن پوست :

پاسخ به این سوال ممکن است آنچه شما انتظارش را دارید نباشد ، اما رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی در واقع بهترین ترکیباتی هستند که به جلوگیری از چین و چروک ها کمک می کند!

اطمینان حاصل کنید که مصرف روزانه شما شامل ترکیبی کافی از غذاهای کامل است. یکی از قوانین ساده رژیم غذایی که سعی کردم به آن پایبند باشم ، خوردن مواد اولیه طبیعی است که رنگ رنگین کمان را به صورت روزانه تشکیل می دهد. به عنوان مثال ، قرمز: گوجه فرنگی ، نارنجی: سیب زمینی شیرین ، زرد: نخود ، سبز: کلم پیچ ، آبی: زغال اخته ، نیلی: آلو ، بنفش: کلم بنفش.

گنجاندن رنگ در رژیم غذایی می تواند از دریافت فیبر کافی ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها اطمینان حاصل کند.

و البته ، حفظ یک شیوه زندگی فعال ضروری است. یوگا و مدیتیشن.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.