۹ درمان طبیعی و خانگی بسیار خوب برای اگزما

۹ درمان خانگی برای اگزما

درمان های خانگی و درمان های طبیعی می توانند پوست خشک و خارش دار همراه با اگزما را تسکین دهند.افراد می توانند از کرم ها ، محصولات طبیعی و تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی برای کنترل یا جلوگیری از التهابات اگزما استفاده کنند ، به ویژه در زمستان که علائم در بدترین حالت خود قرار دارند.

درمان های طبیعی نمی توانند اگزما را درمان کنند ، اما می توانند به مدیریت علائم کمک کرده و از بروز خارش شدید جلوگیری کنند. در این مقاله بهترین روش های درمانی طبیعی برای اگزما بررسی شده است.

۱- ژل آلوئه ورا

فرد می تواند از ژل آلوئه ورا مستقیماً از گیاه استفاده کند.

ژل آلوئه ورا از برگهای گیاه آلوئه گرفته شده است. قرن هاست که مردم از ژل آلوئه ورا برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می کنند. یکی از کاربردهای معمول ، تسکین اگزما است.

اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی می تواند از بروز عفونت های پوستی جلوگیری کند ، این موارد بیشتر در صورت بروز خشکی و ترک پوست در فرد ایجاد می شود. خواص ترمیم کننده زخم آلوئه ممکن است پوست شکسته شده را تسکین داده و باعث ترمیم شود.

برای بررسی حساسیت پوست با مقدار کمی ژل شروع کنید. گاهی اوقات آلوئه ورا می تواند باعث سوزش شود. با این حال ، به طور کلی ، برای بزرگسالان و کودکان ایمن و موثر است.

درمان خانگی برای اگزما
درمان خانگی اگزما

۲- سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی محبوب برای بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات پوستی است.

انجمن ملی اگزما (NEA) گزارش داد که سرکه سیب ممکن است به این بیماری کمک کند. با این حال ، آنها توصیه می کنند که احتیاط کنید ، زیرا اسیدهای سرکه می تواند به بافت نرم آسیب برساند.

سرکه بسیار اسیدی است. پوست به طور طبیعی اسیدی است ، اما ممکن است افراد مبتلا به اگزما پوست اسیدی کمتری نسبت به سایرین داشته باشند. این می تواند دفاع پوست را تضعیف کند.استفاده از سرکه سیب رقیق شده می تواند به تعادل سطح اسیدیته پوست کمک کند ، اما اگر سرکه رقیق نشود ، می تواند باعث سوختگی شود.

مطالعات نشان داده است که سرکه سیب ممکن است با باکتریها ، از جمله اشریشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس مبارزه کند. استفاده از سرکه سیب بر روی پوست می تواند از آلودگی پوست جلوگیری کند.
همیشه قبل از استفاده از سرکه سیب روی پوست ، آن را رقیق کنید. سرکه رقیق نشده می تواند باعث سوختگی شیمیایی یا جراحات دیگر شود.

۱ فنجان آب گرم و ۱ قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط کنید.
محلول را روی پنبه یا گاز قرار دهید.
با پارچه نخی تمیز بپوشانید.
بگذارید ۳ ساعت روی محل بماند.

پیشنهاد می کنیم مقالهفواید عالی سرکه سیب برای زیبایی” را نیز مطالعه بفرمایید.

۳-بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر که با نام Avena sativa نیز شناخته می شود ، از جو دوسر تهیه شده و آسیاب شده و جوشانده می شود تا از این طریق خاصیت ترمیم پوست را به دست آورد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ گزارش داد که لوسیون کلوئیدی بلغور جو دوسر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است ، در نتیجه بهبود می یابد:

خشکی پوست
شدت خارش

بلغور جو دوسر کلوئیدی را به یک وان گرم اضافه کرده و خیس کنید.

یک محصول بلغور جو دوسر را انتخاب کنید که تنها جو دوسر باشد و از مصرف مواد معطر یا افزودنی خودداری کنید.

بلغور جو دوسر به طور کلی برای تمام سنین بی خطر است ، اما افرادی که به جو دوسر حساسیت دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند. افرادی که به گلوتن حساسیت دارند باید احتیاط کنند ، زیرا جو دوسر اغلب با گندم فرآوری می شود.

۴- حمام

استحمام رطوبت اساسی پوست را تأمین می کند.

استحمام قسمت مهمی از درمان اگزما است. وقتی فردی به بیماری پوستی مانند اگزما مبتلا است ، پوست او به رطوبت اضافی احتیاج دارد زیرا لایه بیرونی آنطور که باید کار نمی کند.

برای برخی ، غالباً شستشو می تواند پوست را خشک کرده و اگزما را بدتر کند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد:

استفاده از آب خیلی گرم یا سرد
صابون اشتباه استفاده کنید
مرطوب نکردن پس از آن
از حمام مکرر خودداری کنید. بیشتر نوزادان و کودکان هفته ای یک یا دو بار به استحمام نیاز دارند.

 درمان خانگی بسیار خوب برای اگزما
درمان اگزما

NEA به بزرگسالان توصیه می کند:

حداقل روزی یک بار استحمام یا دوش بگیرید
از آب ولرم استفاده کنید
استحمام را به ۱۰-۱۵ دقیقه محدود کنید
از مالش پوست خودداری کنید
از پاک کننده های ملایم به جای صابون استفاده کنید

انواع مختلفی از حمام های دارویی را امتحان کنید ، مانند حمام هایی که دارای جوش شیرین ، سرکه یا بلغور جو دوسر هستند

یک دوش آب گرم و طولانی می تواند روغن ها و رطوبت پوست را از بین ببرد. دوش های کوتاه تری بگیرید و آب را در دمای گرم و نه گرم نگه دارید.

پس از استحمام ، ظرف ۳ دقیقه پس از بیرون آمدن ، مرطوب شوید. پوست را به آرامی با حوله خشک کرده و قبل از خشک شدن کامل پوست ، از یک مرطوب کننده استفاده کنید. پس از شستن و خشک شدن دست ها ، از مرطوب کننده استفاده کنید تا از بروز التهاب اگزما روی آنها جلوگیری کند.

۵- روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب سالم است که می تواند به پوست رطوبت اضافه کند ، که می تواند به افرادی که پوست خشک و اگزما دارند کمک کند.

همچنین ، روغن نارگیل بکر ممکن است با کمک به مبارزه با التهاب و بهبود سلامت سد پوست ، از پوست محافظت کند.

یک کارآزمایی بالینی تصادفی به بررسی اثرات استفاده روغن نارگیل بکر بر روی پوست در کودکان پرداخت. نتایج نشان می دهد که استفاده از روغن به مدت ۸ هفته باعث بهبود علائم اگزما نسبت به روغن معدنی می شود.

روغن نارگیل فشرده شده سرد را پس از استحمام و تا چند بار در روز به پوست بمالید. قبل از خواب از آن استفاده کنید تا پوست یک شب مرطوب شود.

روغن نارگیل بسیار بکر به طور کلی در دمای اتاق جامد است ، اما گرمای بدن فرد آن را به مایع تبدیل می کند.

افرادی که به نارگیل حساسیت دارند نباید از روغن نارگیل استفاده کنند.

۷-عسل

عسل یک ماده ضد باکتری و ضد التهابی طبیعی است و مردم قرن هاست که از آن برای بهبود زخم ها استفاده می کنند.

نتیجه گیری از یک بررسی تأیید می کند که عسل می تواند به بهبود زخم ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند ، به این معنی که می تواند به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک کند.

در بررسی دیگری منبع معتبر اظهار داشت که عسل برای درمان انواع بیماری های پوستی از جمله سوختگی و زخم مفید است و دارای قابلیت ضد باکتری است.

عسل که مستقیماً روی اگزما قرار می گیرد می تواند ضمن مرطوب سازی پوست و تسریع در ترمیم ، از بروز عفونت جلوگیری کند.

سعی کنید کمی عسل را به منطقه آغشته کنید.

 درمان خانگی اگزما
درمان خانگی اگزما

۷- روغن درخت چای

تولیدکنندگان روغن درخت چای را از برگهای درخت Melaleuca alternifolia می گیرند. مردم اغلب از این روغن برای کمک به مشکلات پوستی از جمله اگزما استفاده می کنند.

یک منبع معتبر ۲۰۱۳ خواص ضد التهابی ، ضد باکتری و ترمیم کننده زخم را در روغن شناسایی می کند. این ممکن است به رفع خشکی پوست و خارش کمک کند و به جلوگیری از عفونت کمک کند.

همیشه روغنهای اساسی را قبل از استفاده روی پوست رقیق کنید. سعی کنید روغن درخت چای را با یک روغن حامل مانند روغن بادام یا زیتون مخلوط کنید و سپس محلول را استفاده کنید. برخی از محصولات شامل روغن درخت چای به صورت رقیق شده است.

پیشنهاد می کنیم مقالهموارد استفاده و فواید روغن درخت چای چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۸- تغییرات رژیم غذایی

اگزما یک بیماری التهابی است ، به این معنی که باعث التهاب ، قرمز شدن و زخم شدن پوست می شود.

برخی از غذاها می توانند باعث ایجاد یا کاهش التهاب در بدن شوند و ایجاد برخی تغییرات اساسی در رژیم غذایی می تواند از التهابات اگزما بکاهد.

نمونه هایی از غذاهای ضد التهاب عبارتند از:

ماهی
سبزیجات
لوبیا و عدس
سبزیجات
زردچوبه و دارچین

غذاهای التهابی رایج شامل لبنیات ، تخم مرغ ، سویا و گندم است. سعی کنید برخی از این موارد را از رژیم غذایی حذف کنید و یک دفترچه یادداشت غذایی نگه دارید تا بتوانید تشخیص دهید کدام غذاها ممکن است مشکل آفرین باشند.

۹- صابون ها و شوینده های ملایم

مواد شوینده لباس می تواند مواد شیمیایی سختی داشته باشد که اگزما را تشدید می کند.

بسیاری از مواد شوینده و پاک کننده بدن حاوی مواد شوینده هستند که به تهیه کف صابون کمک می کنند. مواد شوینده و سایر مواد کف کننده می توانند پوست را خشک کنند ، به ویژه در افراد مبتلا به اگزما.صابون های میله ای به دلیل قلیایی بودن می توانند روی پوست نیز خشن باشند.

هیچ درمانی برای اگزما وجود ندارد ، اما افراد اغلب می توانند علائم خود را با داروهای خانگی ، از جمله ژل ها و روغن های طبیعی ، حمام های دارویی و تغییرات رژیم غذایی مدیریت کنند.

اگر اگزما شدید است یا به درمان های خانگی پاسخ نمی دهد ، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اگر کودک یا نوزاد بثورات جدیدی ایجاد کرد سریعاً این کار را انجام دهید.پزشک ممکن است کرم های استروئیدی یا داروهای تجویز شده دیگری را برای درمان التهاب تجویز کند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.