بهترین نرم کننده های برای انواع پوست

اگر به دنبال آن احساس پوست نرم هستید، چیزی که باید روی آن تمرکز کنید یافتن ترکیب مناسبی از نرم کننده ها برای پوست است.در مجموعه‌ای از پست‌ها در مورد مرطوب‌کننده‌ها، ما به این موضوع می‌پردازیم که رطوبت چگونه ایجاد می‌شود، چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانیم از قدرت گیاهان برای کمک به محافظت و تغذیه پوست خود استفاده کنیم. سه جزء برای ایجاد پوست مرطوب وجود دارد: مرطوب کننده ها، نرم کننده ها و انسدادها.

نرم کننده چیست؟

نرم کننده ها با پر کردن شکاف های ریز که ممکن است پوسته پوسته یا ترک خورده باشد به نرم شدن و صاف شدن پوسته های پوست کمک می کنند. نرم کننده ها به خودی خود عالی عمل می کنند، اما اگر واقعاً آرزوی داشتن پوستی شبنم دار، درخشان و پوستی نرم مثل کودکان دارید، آنها را با مرطوب کننده ها و انسدادها ترکیب کنید تا ترکیبی سه گانه مراقبت از پوست را به شما ارائه دهد.

اگر از عاشقان طبیعت هستید، از شنیدن بسیاری از بهترین نرم کننده ها از گیاهان خوشحال خواهید شد. در واقع، آنها به شکل بسیاری از روغن ها و کره هایی هستند که قبلاً با آنها آشنا هستید، از جمله روغن هایی مانند بادام شیرین، کنجد، نارگیل، و روغن زیتون و کره های شی و کاکائو.

نرم کننده های گیاهی

سوفیا لورن یک بار به طور مشهور بیان کرد که راز زیبایی بدون پیری استفاده از روغن زیتون روی پوستش است. چیزی که بیشتر ما نمی دانیم این است که چرا روغن زیتون یک روغن عالی برای پیری پوست است.

روغن‌های گیاهی نرم‌کننده‌های عالی هستند و به نرم شدن پوست کمک می‌کنند و به پوستی درخشان کمک می‌کنند.

وقتی در مورد “روغن های گیاهی” صحبت می کنم، منظورم روغن های استخراج شده از گیاهانی است که در دمای اتاق مایع هستند. این روغن ها از مغزها، دانه ها و میوه ها فشرده می شوند.

وقتی به ترکیب شیمیایی روغن استخراج شده از یک گیاه با دقت بیشتری نگاه کنید، خواهید دید که در واقع مخلوطی از تعدادی اسیدهای چرب طبیعی است. توزیع این اسیدهای چرب است که باعث می شود روغن های خاص برای اهداف مختلف و انواع پوست مناسب تر باشند.

تعدادی از این اسیدهای چرب موجود در روغن های گیاهی که برای پوست مفید هستند عبارتند از اسید اولئیک، لینولئیک و گاما-لینولنیک اسید (GLA).

بهترین نرم کننده

بهترین نرم کننده روغی برای پوست های خشک

روغن‌های گیاهی سرشار از اسید اولئیک برای پوست خشک و پیر مفید هستند زیرا به راحتی در سطح پوست نفوذ می‌کنند و رطوبت از دست رفته را که به طور طبیعی با افزایش سن به وجود می‌آیند، جبران می‌کنند. اسید اولئیک به غنی‌تر و سنگین‌تر شدن روغن‌ها کمک می‌کند و برای کرم‌های شب بسیار مناسب است و به حفظ رطوبت کمک می‌کند.

نمونه هایی از روغن ها با اسید اولئیک بالا
روغن بادام شیرین (۶۲-۸۶٪ اسید اولئیک)
روغن زیتون (۶۰-۸۵٪ اسید اولئیک)
روغن آووکادو (۳۶-۸۰٪ اسید اولئیک)
روغن آرگان (۴۴٫۸-۵۵٪ اسید اولئیک)

بهترین نرم کننده برای پوست های حساس یا ملتهب

اگر شما یا کسی که می شناسید از پسوریازیس، اگزما یا درماتیت آتوپیک رنج می برید، علم راه حلی پیدا کرده است که ممکن است به کاهش قرمزی و خارش کمک کند. روغن های غنی از GLA ممکن است پاسخی باشد که برای درمان اختلالات التهابی پوست منتظر آن بودید. یک کارآزمایی بالینی دوسوکور در سال ۲۰۰۷ نشان داد که روغن گل گاوزبان یک درمان موثر برای درماتیت آتوپیک با – هیجان زده – بدون عوارض جانبی است!

نمونه‌هایی از روغن‌های حاوی اسید گاما لینولنیک بالا (GLA)
روغن گل مغربی (۹-۱۰٪ GLA)
روغن گل گاوزبان (۲۵% GLA)

بهترین نرم کننده برای پوست های چرب یا مستعد آکنه

هر آنچه در مورد عدم استفاده از روغن ها برای پوست مستعد آکنه شنیده اید را فراموش کنید. بله، سبوم اضافی – روغنی که پوست شما به طور طبیعی تولید می کند – می تواند باعث ایجاد جوش شود، اما همه روغن ها یکسان ایجاد نمی شوند.

تمام پوست ها – حتی پوست های چرب یا مستعد آکنه نیاز به آبرسانی مناسب دارند. در واقع، بدون رطوبت مناسب، غدد چربی شما در تلاشی برای کمک به آبرسانی پوست می توانند بیش از حد فعال شوند و سبوم بیشتری تولید کنند که منجر به جوش می شود. پوست کم آب همچنین می‌تواند ترک‌های میکروسکوپی در پوست ایجاد کند، خانه‌ای عالی برای باکتری‌ها، که در ایجاد جوش نیز نقش دارند.

برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، به دنبال روغن های حاوی اسید لینولئیک باشید. یک مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا نشان می دهد که بیماران آکنه نشان داده اند که سطوح پایین اسید لینولئیک در سبوم خود دارند. در یک مطالعه، مالیدن ۲٫۵٪ اسید لینولئیک به کاهش علائم افراد مبتلا به آکنه خفیف کمک کرد.

برای کسانی که پوست چرب دارند، اسید لینولئیک روغنی سبک تر با قوام نازک تر ایجاد می کند. این روغن ها همچنان پوست را بدون احساس سنگینی تغذیه و محافظت می کنند.

روغن های سرشار از اسید لینولئیک (مناسب برای پوست های مستعد آکنه و چرب)
روغن گلرنگ (۷۰-۸۰٪ اسید لینولئیک)
روغن گل مغربی (۷۰-۷۵٪ اسید لینولئیک)
روغن آفتابگردان (۲۰-۷۵٪ اسید لینولئیک)
دانه تمشک قرمز (۵۲٫۱٪ اسید لینولئیک)
روغن آرگان (۳۷٪ اسید لینولئیک)
روغن دانه گل رز (۳۵-۴۰٫۹٪ اسید لینولئیک)

بهترین کره ها برای نرم کردن پوست صورت

کره های گیاهی در اصل همان روغن های گیاهی هستند با یک تفاوت بسیار آشکار – کره های گیاهی در دمای اتاق جامد هستند. کره کاکائو دارای نقطه ذوب بسیار نزدیک به دمای بدن انسان است بنابراین نه تنها در دهان بلکه روی پوست شما نیز ذوب می شود.

دلیل اینکه کره های گیاهی نقطه ذوب بالاتری دارند، به تجزیه خاص اسیدهای چرب مربوط می شود. هر روغن گیاهی دارای توزیع منحصر به فردی از اسیدهای چرب است که باعث می شود روغن های خاص برای اهداف مختلف و انواع پوست مناسب تر باشند.

کره های گیاهی چربی های اشباع بیشتری دارند، این چربی های اشباع شده هستند که به کره های گیاهی قوام جامد تری در دمای اتاق می دهند. به خاطر سپردن این موضوع آسان است زیرا کره ای که در پخت و پز استفاده می شود رفتار مشابهی دارد، حتی اگر چربی ها از منابع حیوانی تهیه شوند.

کره ها دو بار عمل می کنند. آنها نرم کننده های فوق العاده ای هستند اما همچنین به غلیظ شدن کرم ها و لوسیون ها کمک می کنند و به آنها احساس غلیظ تر و لوکس تری روی پوست می دهند.

نرم کننده پوست

بهترین کره ها برای پوست های خشک

کره شی (۴۰-۵۵٪ اسید اولئیک)
کره کاکائو (۳۵٪ اسید اولئیک)
از آنجایی که کره ها قوام ضخیم تری دارند، نرم کننده های عالی برای پوست های خشک یا بالغ هستند. اما، حتی اگر پوست شما به سمت چرب تر یا مستعد آکنه متمایل شود، کره هایی نیز برای شما وجود دارد.

بهترین کره ها برای پوست های چرب یا مستعد آکنه

کره انبه (۱-۱۳٪ اسید لینولئیک)
کره کوکوم (۰-۸٪ اسید لینولئیک)

        پیشنهاد می کنیم مقاله “ماسک خانگی ضد پیری برای پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.      

اسکوالن هم یک نرم کننده خوب است

این نرم کننده نیروگاهی بدون چربی دارای توانایی متمایز برای نفوذ به پوست انسان و کمک به افزایش جذب سایر مواد فعال است (به مواد گیاهی فکر کنید).

اگرچه اسکوالن کمی معجزه گر است، اما تاریخچه آن تلخ است. از نظر تاریخی، اسکوالان از جگر کوسه‌های کوچک و عمیق در دریا برداشت می‌شد. در سال ۲۰۱۲، یک تحقیق به این نتیجه رسید که صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی همچنان تا حد زیادی با اسکوالان حیوانی مطابق با ۲٫۷ میلیون کوسه اعماق دریا که هر سال برای ۲۵۰۰ تن اسکوالان مورد استفاده در بازار جهانی صید می شود، عرضه می شود.

خوشبختانه امروزه اسکوالن را می توان از منابع گیاهی مانند نیشکر، زیتون و دانه های آمارانت نیز به دست آورد. اما، در محصولات تجاری موجود، درصد بالایی از اسکوالن حاصل از روغن کبد کوسه وجود دارد (تا سال ۲۰۱۲ این تعداد ۴۴٪ بود).

اسکوالن، و پسرعموی آن هیدروژنه است، اسکوالن هم مرطوب کننده های عالی پوست است و هم سرشار از آنتی اکسیدان است. هر کسی می‌تواند از هر دو نسخه استفاده کند، اما اسکوالن سنگین‌تر است و برای پوست‌های بسیار خشک یا بالغ مفید است، در حالی که اسکوالن برای پوست‌های مستعد آکنه یا چرب عالی است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.