طرز درست کردن اسلایم در خانه با مواد اولیه ساده

اسلایم یکی از سرگرمی های جذاب برای کودکان و حتی بزرگتر ها است. ما امروز در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ساخت اسلایم در خانه آشنا کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ساخت اسلایم در خانه

این دستور ساخت اسلایم در خانه بدون بوراکس در کمتر از ۱۰ دقیقه درست می شود.

مواد اولیه:

۶ اونس چسب سفید المر (۳/۴ فنجان)

۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
۱/۴ فنجان آب
۱ قاشق چایخوری رنگ اکریلیک
۳ فنجان کرم اصلاح (از نوع فوم)
۲ قاشق غذاخوری محلول لنز تماسی

چسب سفید، جوش شیرین و آب را به یک کاسه بزرگ همزن اضافه کنید. خوب به هم بزنید.
چند فشار کوچک رنگ اکریلیک اضافه کنید .حدود ۱ قاشق چایخوری . هرچه بیشتر اضافه کنید، اسلایم تیره‌تر می‌شود.
به خاطر داشته باشید که وقتی کرم موبر را اضافه می کنید، رنگ آن تا حدی روشن می شود. بنابراین در این مرحله مطمئن شوید که رنگ مخلوط شما تیره تر از آنچه می خواهید در پایان باشد.

بعد می توانید کرم اصلاح را اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید آن را در یک پیمانه اندازه گیری کنید. یا می توانید آن را مستقیماً در کاسه اسپری کنید و اندازه گیری را تخمین بزنید.
خوب هم بزنید تا همه چیز ترکیب شود. مخلوط باید صاف، پف کرده و رنگ آن یکدست باشد. در این مرحله کمی شبیه خامه فرم گرفته شده است.
اکنون ۲ قاشق غذاخوری محلول تماسی را داخل مخلوط چسب بریزید و هم بزنید. همانطور که هم می زنید، شروع به سفت شدن و رشته شدن می کند. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که لزج خوبی به خود بگیرد و دیگر به کناره کاسه نچسبد.
اگر مخلوط کردن با قاشق خیلی سفت شد، از دستان خود برای ورز دادن مخلوط استفاده کنید.
اگر اسلایم هنوز به دستان شما چسبیده است، کمی محلول لنز تماسی بیشتری به مخلوط اضافه کنید.

طرز درست کردن اسلایم در خانه به مواد اولیه ساده

نحوه درست کردن اسلایم شفاف در خانه

اسلایم درست زمانی که آن را درست می کنید حباب های زیادی در خود دارد (که ممکن است کمی کدر به نظر برسد). ترفند ساخت اسلایم شفاف این است که آن را برای چند روز دست نخورده در ظرفی بگذارید. حباب های موجود در اسلایم ناپدید می شوند و آن را به شفافیت شیشه می کنند!

این اسلایم چسب شفاف نرم و کشدار است. موارد اضافی مانند زرق و برق یا مهره ها را اضافه کنید یا مانند شیشه ، شفاف نگه دارید.

مواد اولیه برای ساخت اسلایم شفاف:

۱/۲ فنجان چسب شفاف المر
۱/۲ فنجان آب گرم
۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
۲ قاشق غذاخوری محلول لنز تماسی

در یک کاسه متوسط، جوش شیرین و آب گرم را با هم مخلوط کنید.چسب شفاف را داخل مخلوط آب بریزید. به آرامی هم بزنید تا همه چیز ترکیب شود. وقتی به آرامی هم بزنید حباب های کمتری تشکیل می شود که اسلایم شما را شفاف تر می کند.

به آرامی محلول لنز تماسی را هم بزنید، دوباره سعی کنید حباب ایجاد نشود. هم بزنید تا همه چیز مخلوط شود. برخلاف اسلایم معمولی، این مخلوط چسبناک خواهد بود، بنابراین آن را با دستان خود ورز ندهید.

اسلایم را در یک ظرف کم عمق بریزید. آن را با یک درب یا پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید ۲ تا ۵ روز بماند یا تا زمانی که حباب ها از بین بروند.

با نشستن اسلایم، حباب های کدر ناپدید می شوند و کاملاً شفاف می شود. وقتی اسلایم را می گیرید دیگر نباید چسبنده باشد. اگر چسبناک است در محلول تماس بیشتری ورز دهید تا به دستتان نچسبد.

بعد از ساخت اسلایم در خانه اگر می‌خواهید به جای چند روز صبر کردن، فوراً با اسلایم بازی کنید، فقط ۱/۳ فنجان آب اضافه کنید. در صورت نیاز محلول لنز تماسی بیشتری اضافه کنید تا زمانی که اسلایم به دستتان نچسبد. می توانید قبل از افزودن محلول تماسی، زرق و برق اضافه کنید. هر یک از مخلوط‌های دیگر را می‌توانید بعد از درست شدن، اما قبل از نشستن، در اسلایم ورز دهید.

بهترین راه برای افزودن رنگ به اسلایم چیست؟

می توانید از رنگ اکریلیک یا رنگ خوراکی برای رنگ آمیزی اسلایم خود استفاده کنید.

این اولین بار است که از رنگ اکریلیک استفاده می کنیم و من آن را دوست داشتم. ما از رنگ اکریلیک مات استفاده کردیم (اگر می خواهید لجن براق تری داشته باشید روکش ساتن نیز کار می کند). ارزانتر از رنگ خوراکی است و رنگ به دست شما منتقل نمی شود.

اگر رنگ اکریلیک ندارید، می توانید از رنگ خوراکی نیز استفاده کنید. اما رنگ خوراکی در حین ورز دادن و مخلوط کردن اسلایم، دستان شما را کمی رنگ می کند

پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.

چه نوع محلول لنز تماسی برای اسلایم بهتر است؟

شما باید محلول لنز تماسی را پیدا کنید که حاوی اسید بوریک و بورات سدیم باشد. اسید بوریک فعال کننده است. بنابراین بدون آن، مخلوط شما به لجن تبدیل نمی شود. گزینه های زیادی در قفسه های داروخانه وجود دارد،

ماندگاری اسلایم خانگی چقدر است؟

متأسفانه، قسمت اسلایم پف کرده شما فقط حدود یک روز دوام می آورد. حباب های کف آلود در کرم موبر به تدریج از بین می روند. پس از آن به اسلایم معمولی تبدیل می شود. پس از از بین رفتن پف، قطعاً می توانید با آن بازی کنید. قوام در آن نقطه بیشتر شبیه اسلایم معمولی خواهد بود. اگر آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید حداقل یک هفته دوام خواهد داشت.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.