نقش پارتیشن در مدرن سازی دفتر اداری

پارتیشن در دفتر کار یک نقش جدایی ناپذیر داشته و با استفاده از آن می‌توان از یک فضای کوچک بهترین استفاده را نمود. همچنین علاوه‌ بر این که در ایجاد فضای بهینه مؤثر بوده، در دفتر کار برای هر شخص بنابر پارتیشن انتخاب شده حریم شخصی به وجود خواهد آمد. امروزه مدرن سازی ادارات در الویت مدیریت قرار دارد؛ زیرا باعث جلب توجه مشتریان می‌شود. بسیاری از افرادی که به دنبال مدرن سازی دفتر اداری خود هستند و قصد دارند تا با هزینه‌ای مناسب این کار صورت پذیرد، از پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره در مدرن‌سازی دفتر خود کمک می‌گیرند.

دکوراسیون دفتر کار شامل چه مواردی می‌شود؟

در یک تعریف خلاصه از دفتر کار مدرن باید به این نکته اشاره کرد که این فضا ترکیبی از رنگ‌های سفید و خاکستری به همراه پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره است. میزهای اداری توسط پارتیشن‌هایی به رنگ‌های سفید یا خاکستری از یکدیگر جدا شده‌اند. این پارتیشن‌ها کمک می‌کنند تا دفتر اداری از یک فضای مرتب و منظم برخوردار باشد و این پارتیشن‌ها  از ایجاد هرج و مرج جلوگیری خواهند نمود.

همچنین این مسئله باعث شده تا کارکنان با تمرکز و دور از آشفتگی به کار بپردازند. در چند سال گذشته برای دکوراسیون دفتر اداری تنها از میز و صندلی‌های اداری استفاده می‌شد؛ اما امروزه برای دکوراسیون مدرن دفتر اداری زمان بیشتری را صرف کرده و وسایلی همچون پارتیشن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. به طوری که امروزه پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره در دکوراسیون مدرن دفتر اداری محبوبیت پیدا کرده اند. همچنین به دلیل قیمت مناسب و سرعت اجرای آن در بیشتر دفتر‌های کاری استفاده می‌شوند.

انواع پارتیشن در دکوراسیون مدرن اداری

شما در انتخاب پارتیشن‌ با هر نوع دکوراسیون داخلی با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد، زیرا تنوع و رنگ پارتیشن‌ها زیاد بوده و شما می‌توانید به راحتی و با توجه به محیط آن‌ها را انتخاب کنید. پارتیشن تک جداره شیشه ای، پارتیشن دوجداره، پارتیشن گچی، پارتیشن چوبی، پارتیشن مقاوم در برابر آب و آتش و پارتیشن آکوستیکی از سری پارتیشن‌هایی به حساب می‌آیند که برای مدرن سازی دفتر اداری استفاده می‌شوند و به شرح زیر هستند.

پارتیشن تک جداره شیشه ای

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین انواع پارتیشن‌ها این مورد نام دارد. به دلیل شیشه‌ای بودن سبب پخش نور طبیعی در دفتر می‌شود و تنها فضا‌های شخصی را تعیین می‌کند، در نتیجه برای فضا‌های محدود مناسب خواهد بود. اگر در دکوراسیون داخلی دفتر کار خود سبک مینیمال را اجرا کرده‌اید این نوع پارتیشن برای دفتر کار بسیار مناسب به حساب می‌آید.

با وجود پارتیشن تکجداره شیشه ای، فضای مورد نیاز برای هر شخص مشخص شده و یک فضای مدرن و لوکس ایجاد می‌شود. با این نوع پارتیشن می‌توانید دفتر‌های کوچک یا کل فضای دفتر خود را به چند بخش تقسیم نمایید و از یکدیگر جدا سازید. یکی دیگر از مزیت‌های پارتیشن تک جداره این است که می‌توانید لوگوی شرکت را بر آن‌ها نصب کنید.

پارتیشن آکوستیکی

در یک سری از دفاتر که به دلیل کار‌های مهم نیاز است صحبت‌ها فقط محدود به یک میز شوند، از پارتیشن‌های عایق صدا یا همان پارتیشن آکوستیکی استفاده می‌شود. این نوع از پارتیشن به گونه‌ای ساخته شده که حریم خصوصی شخص حفظ می‌گردد. همچنین این نوع از پارتیشن‌ها مانند دیگر پارتیشن‌ها نصب شده و اجرای آن سخت نخواهد بود.

پارتیشن گچی

پارتیشن‌های آماده گچی از متریالی ساخته شده تا حریم خصوصی ایجاد نکند و در پنهان کردن لوله‌ها و کابل‌ها که چهره زشتی در دفتر کار ایجاد نموده کمک نماید. اگر قصد دارید از پارتیشن ارزان برای مدرن سازی دفتر خود استفاده کنید پارتیشن گچی بهترین انتخاب خواهد بود.

پارتیشن چوبی

اگر قصد دارید در کنار مدرن بودن دفتر، یک فضای طبیعی داشته باشید باید از پارتیشن‌ چوبی کمک بگیرید. این نوع پارتیشن در میان طراحان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و ظاهری زیبا و لاکچری را در دفتر ایجاد می‌کند. پارتیشن چوبی کمک بسیار زیادی در مدرن‌سازی دفتر اداری خواهد کرد.

پارتیشن چوبی

کلام آخر

اکنون دیگر زمان آن رسیده تا با دفترهای اداری تیره و تاریک خداحافظی شود و جای خود را به پارتیشن‌هایی که با رنگ دیواره‌ها و کف دفتر هماهنگ هستند بدهند تا سبب گردد که یک دکوراسیون مدرن به وجود آید. این موضوع کمک خواهد کرد تا کارکنان که در یک فضای تاریک، شلوغ و پر سر و صدا و همچنین کثیف مشغول به کار هستند و دچار افسردگی شده‌اند به آسودگی خاطر برسند. وجود پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره باعث تغییر دکوراسیون در دفتر اداری شده و کارکنان انرژی و فعالیت ذهنی بیشتری پیدا می‌کنند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.