۹ راه آسان برای کاهش زباله های پلاستیکی

اگرچه بازیافت می‌تواند به کاهش میزان زباله‌هایی که به محل‌های دفن زباله، آبراه‌ها و اکوسیستم‌ها ختم می‌شوند کمک کند، اما تنها چند نوع پلاستیک می‌تواند توسط اکثر کشورها  بازیافت شود.زباله‌های پلاستیکی که در محل‌های دفن زباله و اقیانوس‌ها ختم می‌شوند صدها سال طول می‌کشد تا تخریب شوند و نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد سمومی که در محیط منتشر می‌کنند وجود دارد.اما در زندگی مدرن ما، پلاستیک اطراف ما را احاطه کرده است و جدا شدن از آن می تواند دلهره آور به نظر برسد. در زیر چند راه بسیار آسان برای کاهش زباله های پلاستیکی آورده شده است.

کاهش زباله های پلاستیکی با رعایت این نکته ها

۱٫ کیف خرید خود را بیاورید

طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، سالانه بیش از یک تریلیون کیسه پلاستیکی در سراسر جهان استفاده می شود. اگرچه برای خریداران رایگان است، اما این کیسه ها هزینه زیست محیطی بالایی دارند. و یکی از رایج ترین اشکال زباله هستند. همراه داشتن کیف خرید توصیه خوبی که برخی از دولت ها سیاست هایی را برای تشویق مردم به انجام آن اجرا می کنند. کیسه های خرید یکبار مصرف در تعدادی از مکان ها از جمله ایالت هایی مانند هاوایی و کالیفرنیا در آمریکا ممنوع شده است.

۲- از خرید بطری آب خودداری کنید

قمقمه آب هدف آسانی برای کاهش زباله هستند، پس هر بار که بیرون از منزل میروید قمقمه خود را به همراه داشته باشید تا وسوسه نشوید از سوپرمارکت آب بخرید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.

۳-قمقمه خود را به کافی شاپ بیاورید

در مورد قابلیت پر کردن مجدد، آوردن قمقمه خود برای قهوه آماده راهی دیگر برای کاهش ردپای پلاستیکی شماست. فنجان های قهوه یکبار مصرف ممکن است شبیه کاغذ به نظر برسند، اما معمولاً با پلی اتیلن، نوعی رزین پلاستیکی پوشیده شده اند. در تئوری، این مواد را می توان بازیافت کرد، اما اکثر مکان ها فاقد زیرساخت برای انجام این کار هستند.

۴- مقوا بهتر از بطری ها و کیسه های پلاستیکی است

به طور کلی، بازیافت مقوا آسان تر از پلاستیک است، بعلاوه محصولات کاغذی به راحتی تجزیه می شوند بدون اینکه وزن زیادی به محصول اضافه کنند، همانطور که شیشه یا آلومینیوم می توانند. ماکارونی در جعبه به جای پاستا در کیسه یا مواد شوینده در جعبه به جای بطری. حتی بهتر از آن این است که شرکت‌هایی را که مقوای خود را به‌طور پایدار تهیه می‌کنند یا موضع محکمی در مورد جنگل‌زدایی دارند بررسی کنید.

کاهش زباله های پلاستیکی

۵-برای کاهش زباله های پلاستیکی به نی، نه بگویید

چه برای مصارف خانگی و چه زمانی که در یک بار یا رستوران نوشیدنی سفارش می دهید، نی های پلاستیکی اغلب یک کالای یکبار مصرف هستند که ضروری نیستند.

۶-پلاستیک را از روی صورت خود بردارید

بیشتر پلاستیک هایی که اقیانوس ها را آلوده می کنند، میکروپلاستیک ها هستند، تکه های کوچکی که فیلتر کردن آنها تقریبا غیرممکن است. این پلاستیک‌ها می‌توانند از شکسته شدن اقلام بزرگ‌تر حاصل شوند، اما معمولاً به محصولات مصرفی مانند شستشوی صورت و خمیر دندان نیز اضافه می‌شوند. جایگزین‌های زیست تخریب‌پذیر زیادی وجود دارد، بنابراین از مواردی که «پلی‌پروپیلن» یا «پلی اتیلن» در فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها وجود دارد اجتناب کنید یا خودتان آن را بسازید.

۷- پوشک یکبار مصرف را به پارچه تغییر دهید

اگر کودک خردسالی دارید، می دانید که روزانه چند پوشک می تواند در سطل زباله بیفتد.شما میتوانید همان راه قدیمی اما درست را در پیش بگیرید و ان هم استفاده از پارچه به جای پوشک است .البته که در ابتدای کار سخت به نظر میرید اما کم کم که هزینه هایتان با این روش پایین امد استفاده از آن برای شما راحت میشود.

۸- در ذخیره سازی مواد غذایی خود تجدید نظر کنید

کیسه های پلاستیکی، بسته بندی پلاستیکی و ظروف نگهداری پلاستیکی ارزش ارزیابی مجدد دارند. به جای کیسه های ساندویچی، چرا یک ظرف شیشه ای  برای ناهار بسته بندی نکنید؟ چرا به جای دور انداختن کیسه های زیپ دار پلاستیکی یا بسته بندی خوراکی ها در ظروف پلاستیکی ، از شیشه ها یا ظروف شیشه ای در یخچال استفاده نکنید؟ وقتی صحبت از حمل و نقل به میان می آید، از این نوع ظروف به جای ظروف یکبار مصرف استفاده می شود.

۹-برای کاهش زباله های پلاستیکی به صورت عمده خرید کنید

برای بسیاری از خانواده ها، اکثر زباله های پلاستیکی در آشپزخانه تولید می شود. بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش زباله‌های بسته‌بندی این است که کیسه‌ها و ظروف خود را به همراه داشته باشید و غذاهای فله  ای تهیه کنید. خرید با شیشه گزینه بسیار خوبی است و توجه خود را به مارک هایی که ایستگاه های پر کردن مجدد دارند، مانند روغن های گیاهی و یا مغازه هایی که شوینده های خود را عمده میفروشند جلب کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.