راههای موثر سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

طبق کلینیک کلیولند ، با افزایش سن الاستین و کلاژن که پوست را چاق و سفت می کند شروع به کاهش می کند. برخی عوامل استرس زا و استعمال دخانیات روند کار را تسریع می کنند.کاهش وزن دلیل اصلی دیگر شل شدن پوست است. پس از افزایش وزن ، پوست کشیده می شود تا از نظر جرم اضافی بدن سازگار شود. هنگامی که ما این وزن را کاهش می دهیم ، پوست نمی تواند به اندازه کافی سریع با تغییرات همراه شود.سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن چگونه است ؟ لطفا با ما همراه باشید .

بنابراین چگونه می توانیم به طور طبیعی پوست را تقویت کنیم؟

کلاژن ۷۵-۸۰ درصد از سطح پوست ما را تشکیل می دهد و کراتین ، که موها و ناخن ها را تشکیل می دهد ، به پوست کمک می کند تا کمی از سفتی و محافظت برخوردار باشد. سلولهای فیبروبلاست موجود در درم ، کلاژن و الاستین را ترکیب می کنند که به پوست سفتی می بخشد.

بهترین راه حل یک مسئله قبل از بروز آن است! این همیشه ممکن نیست ، اما در اینجا چند نکته برای کاهش وزن به روشی سالم وجود دارد که از سلامت پوست نیز پشتیبانی می کند.

با سرعت ثابت وزن کم کنید. کاهش سریع وزن می تواند پوست شل زیادی ایجاد کند.

عضلات را بسازید. ما می خواهیم ماهیچه های سالم و مقوی داشته باشیم تا از بدن ، از جمله پوست ، حمایت کنند. تمرینات قدرتی با بلند کردن وزنه ها یا انجام تمرینات وزنه در اینجا نکته اساسی است.

ماساژ باعث افزایش گردش خون ، جریان لنفاوی و تولید کلاژن در پوست می شود. همه اینها به پوست کمک می کند تا از تن و انعطاف بیشتری برخوردار باشد. این روش های ماساژ در خانه را امتحان کنید.

هیدراته بمانید. نوشیدن آب کافی و سایر مایعات غیرکافئین دار کلید آبرسانی به پوست است.

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

راههای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

نور درمانی (LLLT)

نور درمانی (RLT) به عمق پوست نفوذ می کند ، رگ های خونی ، مسیرهای لنفاوی و اعصاب را تحت تأثیر قرار می دهد. این به لایه پوستی ما می رسد تا پوست را جوان و جوان و لطیف کند. RLT گردش خون و فیبروبلاست را افزایش می دهد ، که به نوبه خود باعث تحریک کلاژن و الاستین می شود.

من نتایج خوبی را در مورد درمان با نور قرمز دیده ام ، حتی فقط در ۵ دقیقه در روز. پوست من سفت و محکم است و چین و چروک و علائم کششی بعد ازکاهش وزن کمتر است.

آب درمانی

در حالی که پریدن به یک حمام یخی ممکن است خوشایند همه نباشد اما مزایای خود را دارد. هیدروتراپی یا درمان با آب سرد ، قرن هاست که برای بازگرداندن و حفظ سلامت استفاده می شود. حمام یا دوش آب سرد باعث افزایش گردش خون ، بهبود متابولیسم و ​​کاهش وزن می شود .

برس زدن و لایه برداری

مانند آب درمانی ، برس زدن خشک باعث افزایش گردش خون در پوست می شود. این روش ارزان قیمت و آسان دقیقاً نحوه به نظر رسیدن آن است. من از برس خشک بدن استفاده می کنم و به آرامی آن را به صورت حلقه ای روی پوستم می مالم. تقویت کننده است و من فهمیدم که باعث سفت شدن پوست و کاهش علائم کشش در دوران بارداری می شود.

برس زدن خشک یکی از راه های اصلی افزایش جریان لنفاوی برای کمک به حمل و نقل مواد مغذی و سم زدایی زباله است. روش دیگر برای به دست آوردن مزایای لایه بردار استفاده از اسکراب بدن است. این اسکراب شاداب کننده بدن از روغن ضروری گریپ فروت برای کمک به سلولیت برخوردار است ، اما ممکن است به افتادگی پوست نیز کمک کند.

 لیمو ، گریپ فروت و اسانس ارس به مهار الاستاز کمک می کنند. آنزیم الاستاز الاستین موجود در لایه پوستی ما را از بین می برد و به پیری و افتادگی پوست کمک می کند. لیمو از هر سه مورد عملکرد بهتری داشته است ، با این حال باید احتیاط کرد .

راههای سفت کردن پوست

پروتئین

پروتئین ، پروتئین و پروتئین بیشتر. اسیدهای آمینه عناصر سازنده پروتئین هستند و مسئول بسیاری از فرآیندهای بدن هستند. ما برای ساختن توده عضلانی ، افزایش کلاژن ، ترمیم بافت و حتی اکسیژن رسانی سلولهای قرمز خون به پروتئین کافی نیاز داریم.

چه چیزهای طبیعی و خوراکی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن موثر است؟

غذاهای کامل بهترین هستند ، اما من همچنین دوست دارم مقداری پودر کلاژن و نوشیدنی ها اضافه کنم. گوشت ، گوشت و لبنیات ، تخم مرغ و ماهی همه منابع خوبی هستند. آبگوشت استخوان سرشار از کلاژن مغذی پوست نیز می باشد.

با کمال تعجب ، آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین C نیست و همچنین واقعاً سرشار از قند است . برخی از روش های اصلی دریافت ویتامین C بیشتر عبارتند از:

فلفل دلمه ای قرمز ، زرد و نارنجی
پودر میوه کامو
کیوی
کلم بروکلی

من از مکمل های با کیفیت بالا ویتامین C همراه با رژیم غذایی واقعی استفاده می کنم.

ما برای بسیاری از موارد ، به خصوص سیستم ایمنی بدن خود ، به ویتامین D نیاز داریم. طبق گفته موسسه لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان ، سیستم ایمنی با عملکرد نامناسب سد پوست را ضعیف می کند و منجر به خشکی و التهاب می شود. ویتامین D کافی نیز حساسیت انسولین را از بین می برد ، که به نوبه خود باعث کلاژن سفت و زودرس می شود.

می توانید سطح ویتامین D خود را آزمایش کنید تا ببینید وضعیت بدنتان چگونه است . با این حال ، ویتامین دی اکثر مردم پایین است .

بسیاری برای تامین ویتامین D خود به شیر پاستوریزه غنی شده روی می آورند ، اما این بهترین گزینه نیست. یک فنجان شیر غنی شده فقط ۸٪ ویتامین D موجود در یک قاشق غذاخوری روغن ماهی را دارد! توجه به این نکته مهم است که اگرچه قارچ از نظر فنی دارای ویتامین D زیادی است اما حاوی D2 است نه D3.

سایر منابع ویتامین D عبارتند از:

آفتاب
روغن ماهی (با احتیاط استفاده شود)
ماهی سالمون
ساردین
تخم مرغ
مکمل ویتامین D3
جگر گاو

ویتامین K2 همراه با ویتامین های A و D ، منیزیم و کلسیم برای جذب و عملکرد بهتر عمل می کند. این ویتامین به کلسیم متصل می شود و به او می گوید که در بدن کجا باید برود. K2 به جلوگیری از کلسیفیه شدن و سخت شدن الاستین کمک می کند.

K2 در درجه اول در گوشت و محصولات لبنی یافت می شود ، به ویژه کره . روده ما می تواند مقداری K1 را به K2 تبدیل کند اما اختلال در عملکرد روده (که بسیاری از ما داریم) در روند تبدیل اختلال ایجاد می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.      

منابع ویتامین K2 چیست:

گوشت
لبنیات
زرده تخم مرغ
جگر
غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش
مکمل های با کیفیت بالا

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن با فلز روی

این ماده مغذی برای سلامت پوست بسیار مهم است. مقاله ۲۰۱۶ در Archives of Biochemistry and Biophysics نشان می دهد که پوست دارای بالاترین سطح روی است ، به طور عمده در اپیدرم. روی به ساخت سلولهای پوستی کراتینوسیت و حفظ یکپارچگی پوست کمک می کند. همچنین در بهبود زخم نقش دارد.

روی می تواند به صورت موضعی استفاده شود ، اما خوردن آن بهترین است. مقدار زیاد روی که به پوست زده می شود سمی می شود.

 منابع خوب روی عبارتند از:

گوشت گاو
لوبیا
مرغ
دانه کدو تنبل
اگر می خواهید مکمل روی را امتحان کنید ، ابتدا این اطلاعات را در نظر بگیرید.

مس

وقتی به مس فکر می کنید ممکن است به قابلمه فکر کنید ، اما برای بدن ما نیز ضروری است. برای حفظ تعادل سالم حداقل به ۲ قسمت روی تا ۱ قسمت مس نیاز داریم. مس آنزیمی را فعال می کند که به سفت شدن پوست کمک می کند.

مکمل های مس در دسترس هستند ، اما به طور کلی تهیه آن از غذا امن تر است. منابع عبارتند از:

جگر گاو
شکلات تلخ
قارچ
بادام ها
بادام هندی
دانه های آفتابگردان

ویتامین A

این ویتامین نقشی محوری در سلامت پوست دارد. مقاله ۲۰۱۹ ، ویتامین A و بهبود زخم ، گزارش می دهد که رشد سلول های پوستی و کلاژن پوست را تحریک می کند. هر دوی این موارد برای پوستی سفت و بدون افتادگی مهم است.

برخلاف برخی مواد مغذی ، توصیه نمی شود که با ویتامین A مکمل شوید. هر دو مکمل بتاکاروتن و ویتامین A (رتینوئیدها) از قبل ساخته شده می توانند کشنده باشند. مکمل های رتینوئید به عنوان نقایص مادرزادی شناخته می شوند.

گرچه ویتامین A زیاد ، به ویژه از طریق مکمل ها ایده خوبی نیست ، اما دریافت مقادیر طبیعی از طریق غذا بسیار مهم است. بر اساس یافته های مقاله ۲۰۱۲ در ژورنال تغذیه ، حدود ۴۵ درصد از ما از نظر ژنتیکی پاسخگوی بتاکاروتن نیستیم. این بدان معنی است که ویتامین A ساخته شده از غذاهای حیوانی ممکن است برای برخی افراد بهینه باشد. برخی از منابع خوب ویتامین A عبارتند از:

جگر گاو
شاه ماهی
پنیر ریکوتا
تخم مرغ
ماهی سالمون
لبنیات
سبزیجات نارنجی (بتا کاروتن)

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن با رسوراترول

تصور می شود رسوراترول به بهبود ظاهر پوست کمک می کند و اثرات ضد پیری دارد. به گفته راشل نظریان ، متخصص پوست ، رسوراترول می تواند بافت و استحکام پوست را بهبود بخشد. این ماده پوست را آبرسانی می کند ، رادیکال های آزاد را غیرفعال می کند و از تولید کلاژن پشتیبانی می کند.

در حالی که محققان ادعا می کنند شواهد نشان می دهد که رسوراترول به طور مثبت روی پوست تأثیر می گذارد بسیار ناچیز است ، اما تحقیقات بیشتری در مورد توانایی آن در افزایش کاهش وزن انجام شده است.

منابع رسوراترول عبارتند از:

پوست انگور قرمز
آب انگور
توت
بربرین
از بربرین که به طور طبیعی در برخی گیاهان مانند ریشه زرشک یافت می شود ، در محصولات ضد پیری استفاده می شود.

سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

خداحافظی با پوست شل!

کاهش وزن می تواند یک تجربه آزادسازی باشد. برس زدن خشک ، نور قرمز و تمرکز بر روی برخی مواد مغذی می تواند سلامتی را بهبود بخشد و پوست را به سالم ترین پوست برساند.

این مقاله توسط Madiha Saeed ، MD ، پزشک خانواده ، مورد بررسی پزشکی قرار گرفت. مثل همیشه ، این توصیه پزشکی شخصی نیست و توصیه می کنیم با پزشک خود صحبت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.