چی برای رشد مو خوبه؟۳۰ نکته پیشنهادی برای رشد سریع مو

چی برای رشد مو خوبه؟۳۰ نکته پیشنهادی برای رشد سریع مو

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چی برای رشد مو خوبه؟۳۰ نکته پیشنهادی برای رشد سریع مو” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در روزگاران قدیم زنان هندی موهایی بلند ، ضخیم و قوی داشتند. آنها همچنین از تمام روشهای سنتی پیروی می کنند. اما این روزها وقت برای همه اینها نداریم. بعلاوه آلودگی بسیار زیاد شده است که به موهای ما آسیب می رساند ما به راحتی با مشکلاتی مانند ریزش مو ، آسیب به مو و غیره روبرو می شویم که به دلیل آن ترجیح می دهیم موهای کوتاه را حفظ کنیم. برخلاف گذشته ، بلند و ضخیم شدن مو بسیار دشوار است.بنابراین بیایید ۳۰ نکته مفید طبیعی و خانگی برای نحوه رشد سریع مو به روش سالم را مشاهده کنیم.

چی برای رشد مو خوبه؟

۱- هر ۲-۳ ماه موهای زائد خود را کوتاه کنید

خوب ما می دانیم که مو از ریشه رشد می کند . شما اغلب خواهید دید که موهای شما به طور طبیعی شکافته شده است. پس چرا اصلاح موها در هر ۲ تا ۳ ماه مهم است؟ اگر موهای خود را کوتاه نمی کنید ، یعنی در طول روند رشد موها ، موهای مرده موهای خود را نمی برید ، موهای شما به آرامی شکاف می گیرد و سپس می شکند.

اکنون زمان آن رسیده است که این مشکل را متوقف کنید ، لازم است که هر سه ماه یکبار مرتب موهای خود را بردارید تا از تقسیم شدن موها خلاص شوید و اجازه دهید موهای شما حتی سریعتر رشد کنند. اکنون می دانید که این یکی از راه حل های رشد سریع مو است شما فقط نمی خواهید مو رشد کنید. شما می خواهید آن را به روشی سالم انجام دهید.

۲- ماساژ روغن:

ماساژهای روغنی همیشه معجزه می کنند. روغن را گرم کرده و برای مدتی پوست سر خود را به آرامی با این روغن داغ ماساژ دهید. شما می توانید درمان های خریداری شده در فروشگاه را نیز انتخاب کنید اما این نیز می تواند همان کار را انجام دهد. روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن بادام ، روغن جوجوبا و غیره می توانند این کار را برای شما انجام دهند. این را برای مدتی انجام دهید(حداقل دو هفته) و تفاوت را مشاهده خواهید کرد.

۳- روغنهای اساسی برای رشد سریع مو:

ما می دانیم که روغنهای اساسی برای پوست مفید هستند. اما می دانید که اینها برای رشد مو نیز مفید هستند. روغن اسطوخودوس ، روغن رزماری ، روغن آویشن ، روغن چوب سرو و روغن جوجوبا را به نسبت مساوی مخلوط کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. این قطعاً روند رشد مو را افزایش می دهد.

۴-روغن هسته انگور:

اکنون می دانید که ماساژ روغن داغ و روغنهای اساسی برای رشد مو مفید هستند. اکنون وقت آن است که بدانیم ماساژ روغن هسته انگور بهترین کاری است که می توانید برای موهای خود انجام دهید. موهای خود را هر شب یا حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته با مقداری روغن هسته انگور درمان کنید تا رشد موهای شما بهبود یابد. این روش درمانی حتی برای موهای آسیب دیده نیز توصیه می شود.

۵- روغن نخل:

روی یک روغن نخل خوب سرمایه گذاری کنید. حداقل یک بار در هفته آن را روی کل طول موهای خود بمالید. به یاد داشته باشید که نباید پوست سر خود را بمالید یا ماساژ دهید. فقط روی موها بزنید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و مثل همیشه با شامپو بشویید. روغن نخل به عنوان محافظ در برابر آفتاب ، نمک ، کلر و غیره شناخته شده است که برای رشد مناسب مو مفید است.

ادامه چی برای رشد مو خوبه؟

۶- شستشوی مو:

هر چند وقت یک بار موهایتان را می شویید؟ چند بار شستن آن سالم است؟ بسیاری از افراد می گویند ما باید مثل حمام مرتب آن را بشوییم اما مواد شیمیایی سخت موجود در شامپوها و نرم كننده ها به مو آسیب می رسانند. برای موها حتی در صورت استفاده روزانه با این مواد شیمیایی بسیار زنده ماندن بسیار دشوار است. بنابراین توصیه می شود هفته ای دو بار موهای خود را بشویید. اگر موهای چربی دارید ، آن را هفته ای سه بار بشویید.

۷- ماساژ برای رشد مو سریعتر:

هر زمان که موهای خود را می شوید ، حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه پوست سر خود را بسیار آرام ماساژ دهید. این باعث تحریک فولیکول های مو می شود و باعث رشد سریع مو می شوند. نتیجه را می توان طی چند هفته از زمان مشاهده کرد.

۸- تهویه مطبوع:

داشتن موهای سالم و بلند بسیار مهم است. به یک سالن مراجعه کنید یا یک محصول خوب برای درمان مو تهیه کنید و خودتان این کار را انجام دهید. موها را نرم می کند و موها را ابریشمی صاف می کند. همچنین باید به یاد داشته باشید که در هر شرایطی هرگز نباید نرم کننده را روی پوست سر خود قرار دهید. باید فقط روی موها استفاده شود. اگر این کار را انجام دهید ، موهای شما حالت وز پیدا می کند و باعث ایجاد قفل هایی می شود که موهای شما را سنگین می کند. حتی ممکن است تمایل به شوره سر داشته باشد.

یک روش بهتر برای استفاده از نرم کننده این است که موهای خود را بشویید و نرم کننده بزنید و سپس در صورت امکان ۱۰ دقیقه آن را بگذارید. در صورت امکان در اتاق بخار بنشینید یا می توانید موهای خود را جداگانه بخار دهید. این بخار به نفوذ مواد مغذی در نرم کننده به عمق مو کمک می کند و باعث ابریشمی و سلامت بیشتر آن می شود. اگر مرکز بخار ندارید ، یک حوله گرم بپوشید.

۹- محصولات طبیعی مو:

شما اکنون بسیاری از نکات مهم درمان خانگی را می دانید. وقتی می خواهید محصولات خوب مراقبت از مو را انتخاب کنید ، می توانید از عقل سلیم خود استفاده کنید. بله حق با شماست. شما باید محصولات مراقبت از مو طبیعی را انتخاب کنید. محصولات با مواد شیمیایی کمتر همیشه باید برای موهای زیبا ترجیح داده شوند. مارک های مختلف ملایم و طبیعی را بررسی کنید. در صورت امکان ، به سراغ محصولات خانگی مو نیز بروید. آنها به مراتب بهتر از هر ماده شیمیایی هستند.

یک چیز دیگر که باید بدانید این است که به نظر می رسد محصولات مراقبت از موی غنی از سیلیکون همیشه موهای سالم و زیبایی می دهند در حالی که چنین نیستند. آنها فولیکول های مو را مسدود کرده و باعث ضعیف شدن مو می شوند و به درستی رشد نمی کنند. این نتایج را فقط در دراز مدت می توان مشاهده کرد. بنابراین توصیه می شود از این محصولات دوری کنید.

۱۰- مقدار زیادی آب بنوشید:

حداقل ۸ لیوان آب هر روز بنوشید. این باعث تقویت موهای شما می شود و آنها را از داخل آبرسانی می کند. بنابراین وقتی مو قوی است ، بدیهی است که سریعتر رشد می کند.

۱۱- شانه زدن با دقت:

شانه زدن باعث تحریک پوست سر می شود و گردش خون را بهبود می بخشد و باعث رشد سریع و یکنواخت مو می شود. مانند مارسیا بردی نیازی نیست که هر روز ۱۰۰ بار مسواک بزنید. اما صبح ، من عصر و شب ، ۲-۳ بار شانه بزنید. کافی است.

 

ادامه چی برای رشد مو خوبه؟

۱۲- از شانه زدن موهای مرطوب خودداری کنید:

هرگز نباید موهای خود را خیس کنید این باعث شکستن موها می شود و باعث آسیب زیاد موها و ریزش آنها می شود. اگر شما نیاز به شانه دارید ، فقط در این موارد از شانه دندانه دار پهن استفاده کنید تا آن را از بین ببرید.

۱۳- از خشک کردن ضربه خودداری کنید:

سشوار قطعاً به مو آسیب می رساند اما در این روزهای شلوغ که عجله دارند بیرون برویم ، نمی توانیم اجازه دهیم مو خشک شود. بنابراین موهایمان را خشک می کنیم. اگر می توانید این را برش دهید و بگذارید موهایتان خشک شود ، می بینید که به دلیل گرما موهای شما دیگر آسیب نمی بینند. اما اگر نمی توانید آن را ترک کنید ، باید حداقل استفاده را کاهش دهید.

ابتدا آن را حوله و سپس با فاصله ۶ اینچ از مو و در دمای بسیار کم خشک کنید و یا برای مدت زمان بسیار کمتری آن را خشک کنید. همچنین می توانید بجای اینکه درجه حرارت را کاملاً افزایش دهید ، سشوار بزنید. وقتی موهای شما هنوز رطوبت کمی دارد ، این کار را متوقف کنید و در عرض چند دقیقه خود به خود خشک می شود.

۱۴- از حالت دادن به مو خودداری کنید:

برای اینکه موها در جای خود قرار بگیرند ، هر از چندگاهی از بسیاری از محصولات حالت دهنده مو استفاده می کنیم. باید از این امر به شدت اجتناب شود.چون برای رشد مو آسیب زا هستند.

۱۵-برای رشد سریع مو غذاهای غنی از پروتئین بخورید:

موهای شما نشان می دهد چه می خورید. مقدار زیادی غذای غنی از پروتئین مانند ماهی ، گوشت ، تخم مرغ ، میوه ها ، سبزیجات ، غلات ، مغزها و غیره بخورید. قطعاً متوجه تغییر مو و رشد آن خواهید شد.

۱۶- ماسک موی سفید تخم مرغ:

ممکن است قبلاً این نکته را شنیده باشید. تخم مرغ برای سلامت مو بسیار مفید است. اگرچه برخی می گویند که این کار نمی کند اما تخم مرغ دارای خواص درمانی است که باعث بهبود بافت مو می شود و آنها را براق و صاف می کند. یک تخم مرغ را بردارید ، آنرا شکسته و زرده را جدا کنید.

از آن ماسک سفید تخم مرغ درست کنید و آن را به موهای خود بمالید. بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بماند و بشویید. شما می توانید موهای فوری سالم ، قویتر و براق را مشاهده کنید. تخم مرغ رشد مو را به خوبی بهبود می بخشد.

۱۷- سیب زمینی برای رشد سریع مو:

آیا کمبود ویتامین دارید یا نه. موهای شما برای رشد بهتر به این ویتامین ها نیاز دارند. ویتامین B ، A و C برای این منظور بسیار ضروری است. آنها را پر از بار کنید و تفاوت را ببینید. از سیب زمینی می توان به عنوان ماسک استفاده کرد یا از آب سیب زمینی نیز می توان برای شستشوی مو استفاده کرد. این آب سیب زمینی حاوی ویتامین است و بنابراین برای رشد مو بسیار مفید است.

 مقداری آب سیب زمینی تهیه کنید و زرده تخم مرغ را به همراه مقداری عسل به آن اضافه کنید. ماسک آماده استفاده است. آن را بمالید و بگذارید برای مدتی بماند و به خوبی آن را بشویید.

۱۸-پیاز برای رشد مو:

آیا قبلا شنیده اید که پیاز به رشد مو کمک می کند؟ بله ، این درست است می توانید پیازها را با مقداری آب بجوشانید و از این آب پیاز برای شستشوی مو استفاده کنید. این قطعاً باعث براق شدن موهای شما می شود. نگران نباشید ، این بوی بدی نمی دهد. به غیر از این آب ، اگر آزاد هستید ، یک پیاز را خمیر کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. مدتی بگذارید و سپس بشویید. در غیر این صورت می توانید تکه ای از آن را برش دهید و به آرامی به پوست سر خود بمالید و پس از مدتی شستشو دهید. قطعاً خیلی زود حجم را خواهید دید.

ادامه چی برای رشد مو خوبه؟

۱۹- سرکه سیب:

حدس می زنم قبلاً این نکته را شنیده باشید. گفته می شود سرکه سیب نرم کننده موی است ، نه؟ مقداری آب به آن اضافه کنید و پس از شامپو زدن موها را با آن آبکشی کنید. تعداد کمی از سرکه ها بوی تندی می دهند. اگر این اتفاق برای شما رخ داد ، ممکن است ترجیح دهید مقداری روغن ضروری به آن اضافه کنید تا از بو گرفتن آن جلوگیری کند. این کار را بعد از هر بار شستشو انجام دهید و قطعاً می توانید انتظار رشد سریع موها را داشته باشید.

۲۰- روسری و کلاه:

به جز رعایت تمام نکات بالا ، محافظت از مو در برابر آفتاب شدید و آلودگی بسیار مهم است. هر وقت بیرون می روید ، روسری را بالای سر خود ببندید. از استحمام مستقیم در مقابل آفتاب خودداری کنید. اگر می خواهید شنا کنید پس مطمئن شوید که مقداری روغن نخل به خوبی به موهای خود زده اید.

۲۱- بیوتین:

بیوتین ویتامین B است که می تواند در تخم مرغ ، سویا ، سبزیجات سبز ، غلات کامل و غیره یافت شود. این قطعاً رشد موهای شما را بهبود می بخشد. روزانه غذای غنی از بیوتین داشته باشید و آماده دریافت نتایج شگفت انگیز باشید. این ثابت شده است.

۲۲- رنگ کردن را متوقف کنید:

رنگ کردن مو دلیل اصلی آسیب دیدگی مو است که به هیچ وجه نمی خواهد رشد کند. بیشتر رنگ موها محتوای بالایی از آمونیاک و سایر مواد شیمیایی سخت دارند. اینها مواردی است که دیگر رشد مو را متوقف کرده و آنها را خشک و آسیب می بیند.

۲۳- از حمام آب گرم خودداری کنید:

آب گرم برای مو بسیار مضر است و مهم این است که سعی کنیم تا آنجا که می توانیم از آن جلوگیری کنیم. اگرچه آب ولرم برای ترمیم خشکی مو مفید است ، اما کمی بیشتر از دما می تواند بلافاصله اثرات سو آن را ایجاد کند. ایمن تر است که همیشه از آب سرد برای شستن مو استفاده کنید حتی اگر آب گرم می خورید تا در غیر این صورت خود را بشویید.

۲۴- غلات کامل برای رشد سریع مو:

اگر می خواهید بدانید که چگونه موها را سریعتر رشد دهید مهم است که مقدار زیادی غلات کامل در رژیم غذایی خود بگنجانید. این شامل هر چیزی از گندم ، جو ، راگی ، جوار ، باجرا و انواع دیگر غلات سبوس دار است که شما از آنها مطلع هستید. اینها حاوی مقدار زیادی فیبر و سایر مواد مغذی هستند که باعث تقویت مو و رشد مو می شوند.

۲۵-عدس و رشد مو

عدس منابع بسیار غنی از پروتئین است و بنابراین اگر می خواهید موها را خیلی سریع رشد دهید و همچنین آنها را قویتر کنید ، این مواد بسیار مهم هستند. اینها به تقویت فولیکول های مو کمک می کنند و بنابراین موها از ریشه قوی می شوند که باعث می شود از بیرون سالم ، ضخیم و زرق و برق دار به نظر برسند.

۲۶-شکلات برای رشد مو:

در اینجا بیشتر از شکلات های معمولی در مورد شکلات تلخ خالص صحبت می کنیم که مورد پسند همه است. این منبع غنی از آنتی اکسیدان است و همچنین با ویتامین B بسیار مفید است که به رشد مو کمک می کند و همچنین به تقویت و زیبایی مو کمک می کند.

۲۶- چای سبز:

همه ما باید بدانیم که وجود شوره در پوست سر از رشد مو جلوگیری می کند و بنابراین ابتدا باید آن را درمان کنیم. فواید چای سبز بسیار زیاد است و اکنون باید بدانید که جدا از مصرف آن نیز مفید است. می توانید روزانه حدود دو فنجان چای سبز بنوشید یا موهای خود را با چای سبز بشویید.

۲۷- ماهی:

ماهی در انواع مختلف برای رشد مو بسیار مفید است و یکی از بهترین راه ها برای رشد سریع و بهتر مو است. اکنون ماهی هایی مانند ماهی خال مخالی هند بسیار غنی از امگا ۳ و ۶ هستند و برخی دیگر از ماهی های دریایی مقادیر زیادی فسفر در آنها دارند. مصرف منظم این موارد به رشد مو کمک زیادی می کند.

۲۸-تخم مرغ:

این منابع ارزان ترین و به راحتی در دسترس پروتئین و کلسیم هستند. به گفته پزشکان خوردن روزانه یک تخم مرغ به بدن کمک زیادی می کند. همچنین می توانید تخم مرغ را به عنوان پروتئین استفاده کنید تا موهای شما سریعتر رشد کند. آنها را به ماسک های موی معمولی خود اضافه کنید و سپس آنها را بزنید. مطمئن شوید که پس از این کار موهای خود را فقط با آب سرد می شوید تا از شر بو خارج شوید.

۲۹-شیر برای رشد مو:

منبع پروتئین و همچنین سایر مواد مغذی با ارزش است ، برای بدن و همچنین رشد مو بسیار مهم است. به این دلیل است که پروتئین ها بهترین ماده غذایی برای موها هستند و به رشد بسیار سریع و عالی آنها کمک می کنند. حداقل باید هر روز یک لیوان شیر مصرف کنید یا حداقل آنها را به ماسک های مو اضافه کنید.

۳۰- ویتامین C:

برای تقویت فولیکول های مو از ریشه تا انتها ، قرار دادن غذاهای ویتامین C در رژیم غذایی روزمره بسیار مهم است. این امر عمدتا به این دلیل است که کمبود ویتامین C می تواند باعث شکستگی مو شود که در نهایت منجر به آسیب رساندن به مو می شود. برای جلوگیری از وقوع چنین مواردی ، میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مصرف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.