رژیم غذایی رونالدو ،مسی و نیمار در جام جهانی ۲۰۲۲

فراتر از برنامه‌های غذایی معمولی که هر ستاره در باشگاه خود دنبال می‌کند، جایی که بخش زیادی از سال را آنجا بازی می‌کند، اکنون زمان آن است که در میان استرس و گرمای جام جهانی، برنامه‌های غذایی معمول خود را حفظ کنند. به همین دلیل قصد داریم مهم ترین نکات رژیم غذایی فوتبالیست هایی را که چهره های مشهور تیم های خود هستند را مرور کنیم.

رژیمی که فوتبالیست ها در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ دنبال می کنند سخت است. متخصصان تغذیه، مربیان و حتی مدیران فنی به دنبال بهینه سازی عملکرد بازیکنان از طریق غذاهای مناسب هستند.

رژِم غذایی فوتبایست های معروف

رژیم غذایی کریستیانو رونالدو

رژیم غذایی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو نقش مهمی در پیروزی پرتغال مقابل غنا داشت.

علاوه بر تمریناتی که ورزشکار روزانه انجام می دهد تا فیزیک بدنی خود را از آسیب ها حفظ کند، پیروی از رژیم غذایی است که توسط یک سرآشپز ماهر طراحی شده است کمک شایانی میکند . طبق گفته های آشپز، منابع اصلی پروتئین ماهی و مرغ است.

گرایش به رژیم غذایی مدیترانه ای در رونالدو وجود دارد. روغن های گیاهی، دانه ها و … کم نیستند.

 از اظهارات سرآشپز می دانیم که ستاره پرتغالی شش بار در روز غذا می خورد، در وعده های کوچکتر از آنچه که یک ناهار معمولی است.

این توزیع یک استراتژی است که سایر ورزشکاران از آن استفاده می کنند. ایده این است که مواد مغذی را طوری توزیع کنیم که در زمان ورزش مورد استفاده قرار گیرند. اصول از کرونوبیولوژی سرچشمه می‌گیرد و اگرچه مخالفانی برای این مدل وجود دارد، اما به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های تغذیه برای افرادی که در باشگاه‌ها شرکت می‌کنند مشاهده می‌شود.

رژیم غذایی با گوشت کمتر برای مسی

رژیم غذایی فوتبالیست ها باید با آداب و رسوم فرهنگی آنها سازگار باشد. آرژانتینی ها به گوشت علاقه زیادی دارند. مصرف سرانه این غذا در آمریکای جنوبی بسیار بالاست.

لیونل مسی از سال ۲۰۱۴ تحت نظر متخصص تغذیه جولیانو پوزر بوده است. این متخصص مجبور شد مصرف گوشت ستاره آرژانتینی را به شدت کاهش دهد. علاوه بر این، او اعتراف می کند که مجبور بوده او را متقاعد کند که نوشیدنی های گازدار و پیتزا را کاهش دهد.

این متخصص مصرف بیشتر خوراکی های زیر را برای مسی تجویز کرد:

اب.
میوه ها
سبزیجات.
روغن زیتون.
غلات کامل.

شماره ده آرژانتین برای صبحانه غلات را با میوه و سبزیجات می خورد. معمولاً شروع روز با مقدار فراوانی از محصولات است، اما همیشه با حضور پررنگ این سه محصول.

شام مسی فرق می کند. برنامه این است که سبک بخوریم. بنابراین گزینه ها معمولا برنج و تن ماهی هستند. به این ترتیب، ماده اول کربوهیدرات پیچیده و ماده دوم پروتئین می دهد.

کالری زیادی ویژگی رژیم غذایی نیمار

رژیم غذایی رونالدو ،مسی و نیمار در جام جهانی 2022

ستاره برزیلی به دلیل مصدومیت در اولین بازی جام جهانی مقابل صربستان خبرساز است. ستاره بی چون و چرای انتخاب او، رژیمی که او دنبال می کند، مانند سایرین بر اساس نسبت بالایی از کالری است.

نیاز به کالری در یک فوتبالیست نخبه بالاست. تمرین و مسابقات مستلزم هزینه بالایی است. اگر ضریب گرما را در قطر ۲۰۲۲ اضافه کنیم، این هزینه به راحتی می تواند چند برابر شود.

نیمار برای رسیدن به کالری مورد نیاز، بیش از نیمی از کربوهیدرات ها را دریافت می کند. سپس ۳۰٪ از پروتئین گرفته می شود و تنها ۱۰٪ فضایی برای چربی باقی می گذارد.

صبحانه نیمار غافلگیر کننده است و برای همه مناسب نیست: ۳ عدد تخم مرغ، اسفناج و گوشت بوقلمون. به این کار یک شیک پروتئینی با دانه ها اضافه می کند. این بار به شما این امکان را می‌دهد تا با روزها روتین‌های سخت و با فرسودگی بیشتر از آنچه که هر فرد در یک روز عادی از سر می‌گذراند، روبرو شوید.

گوشت بوقلمون مورد استقبال برزیلی ها قرار گرفته است. ناهار او دوباره این ماده را دارد و حتی در شام هم آن را تکرار می کند. اگرچه، برای شب ها، ماهی نیز یک گزینه معتبر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “سلبریتی هایی که چپ دست هستند از باراک اوباما تا آنجلیا جولی” را نیز مطالعه بفرمایید.

هیچ رژیم غذایی واحدی برای فوتبالیست های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ وجود ندارد

هیچ مدل غذایی وجود ندارد که بتوان آن را برای همه بازیکنان قطر تکرار کرد. متخصصان تغذیه می دانند که خواسته ها بر اساس سن، موقعیتی که در زمین بازی دارند و شرایط خاص هر ورزشکار متفاوت است.

بله، واقعیت افزایش مصرف کربوهیدرات های پیچیده قبل از بازی به طور گسترده ای به اشتراک گذاشته شده است. این باعث می شود سوخت ذخیره ای برای اجرای ۹۰ دقیقه هر مسابقه تضمین شود.

بعد از بازی ها، بشقاب پر پروتئین نیز بسیار به اشتراک گذاشته می شود. ایده این است که مواد خام برای ترمیم آسیب میکروسکوپی معمولی برای ارگانیسم فراهم شود. با پروتئین کافی، عضله بهبود می یابد و فیبریل ها دوباره تشکیل می شوند و برای مسابقات بعدی آماده می شوند.

همه تیم ها متخصص تغذیه دارند. به این باید افراد حرفه ای خصوصی که توسط هر بازیکن استخدام شده است اضافه شود. و به این باید سرآشپزها را اضافه کنیم که وظیفه تطبیق مقدمات را بر عهده دارند.

غذاها با وجود اینکه دارای تراکم غذایی کافی هستند، نمی توانند منجر به اختلالات گوارشی یا ناراحتی هایی مانند گاز یا نفخ شکم شوند. این می تواند به معنای کاهش توانایی ورزشکار برای بازی باشد.

در دسترس بودن محصولات در رختکن نیز تغییر کرده است. چند دهه پیش موضوعی بود که تحلیل نمی شد. امروزه همان متخصصان تغذیه انتخابی، آن دسته از موادی را انتخاب می‌کنند که می‌توانند برای بین دو نیمه وجود داشته باشند، مانند میوه‌ها، غلات و نوشیدنی‌های ایزوتونیک.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.