جراحی لیزیک چشم چگونه است؟

جراحی لیزیک که به آن جراحی لیزر چشم یا اصلاح بینایی لیزری نیز گفته می شود، یک روش درمانی محبوب است که می تواند مشکلات بینایی متوسط ​​را اصلاح کند. به طور خاص، می تواند به افرادی که نزدیک بین، دوربین یا آستیگماتیسم هستند کمک کند. نیل ساتیجا، اپتومتریست، به Health گفت: «این کار با ایجاد یک فلپ در لایه بالایی قرنیه و تغییر شکل لایه‌های میانی با لیزر انجام می‌شود. “سپس فلپ به عقب قرار می گیرد و بیمار می تواند به وضوح ببیند – گاهی اوقات بلافاصله.”

اگر به جراحی لیزیک علاقه مند هستید، باید از چشم پزشک خود در این مورد سوال کنید. آنها احتمالاً خود به خود آن را مطرح نخواهند کرد زیرا این یک جراحی انتخابی است. ایده خوبی است که در مورد خطرات و مزایای این روش با چشم پزشک معمولی خود صحبت کنید. آنها بهترین دانش را از سلامت چشم، شرایط سلامتی و مشکلات بینایی شما خواهند داشت. اپتومتریست شما همچنین باید از جراحان لیزیک چشم در آن ناحیه آگاه باشد و می تواند به شما در یافتن یک پزشک معتبر کمک کند.

جراحی لیزیک چشم

جراحی لیزیک یک جراحی انتخابی محبوب است که در سراسر دنیا انجام می شود، با توجه به اینکه تقریباً ۱۰ میلیون آمریکایی از زمان تأیید FDA در سال ۱۹۹۹ (از طریق SeedScientific) این عمل را انجام داده اند. این عدد شگفت انگیزی است وقتی در نظر بگیرید که هیچ کس مجبور نیست لیزیک کند. شرایطی که جراحی برای اصلاح طراحی شده است از قبل با عینک یا لنز قابل اصلاح است. با این حال، جذابیت استفاده نکردن از عینک میتواند همه را وسوسه کند تا عمل لیزیک چشم را انجام دهند.

اکثریت قریب به اتفاق بیماران لیزیک – ۹۶٪ – از نتایج جراحی خود راضی هستند و از آنجایی که فناوری جراحی این روش را ایمن تر و دقیق تر کرده است، نرخ موفقیت افزایش یافته است و بیماران کمتری در سال ۲۰۱۸ عوارض جانبی این عمل را تجربه می کنند. اریک داننفلد، رئیس سابق انجمن جراحی در آمریکا که بیش از ۸۵۰۰۰ عمل لیزیک را انجام داده است، معتقد است که این “ایمن ترین و موثرترین روشی است که تا به حال در چشم پزشکی وجود داشته است همین روش است.”

لیزیک چشم 

عوارض جانبی لیزیک چشم

به گفته Verywell Health، در ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول پس از جراحی، احساس شن و ماسه در چشم ها و همچنین درد خفیف، تاری دید و حساسیت به نور معمول است. هفته‌های بعد از جراحی نیز می‌تواند منجر به خشکی چشم و دیدن تابش خیره کننده یا هاله در شب شود. اینها عوارض جانبی طبیعی و شایع هستند و معمولاً در عرض چند ماه پس از جراحی خود به خود برطرف می شوند.

هرچند در موارد نادر، عوارض جانبی جدی‌تر یا پیامدهای غیرمنتظره‌ای ممکن است رخ دهد. از آنجایی که عمل لیزیک شامل تخریب بخشی از قرنیه به منظور تغییر شکل آن است، ممکن است آسیب عصبی در قرنیه رخ دهد و باعث درد شدید شود. همچنین، در حالی که اکثر بیماران با دید ۲۰/۲۰ یا بهتر به پایان می رسند، همه اینطور نیستند و تعداد بسیار کمی در واقع دید بدتری نسبت به قبل از عمل جراحی دارند.

اگر به فکر لیزیک هستید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن انجام دهید. در مورد این روش تحقیق کنید و یک دکتر با تجربه بیابید که مایل است خطرات و مزایای آن را به وضوح توضیح دهد و به تمام سوالات شما پاسخ دهد. دکتر داننفلد خاطرنشان می کند، “بعضی از پزشکان بهتر از دیگران هستند. تنها نکته مهم در مورد لیزیک یافتن یک پزشک خوب برای انجام جراحی است. اجازه ندهید که انتخاب جراح به واسطه تبلیغات باشد”

        پیشنهاد می کنیم مقاله “یوگای چشم چیست و چه فوایدی دارد؟به همراه تصویر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

شرایط انجام لیزیک چشم

این جراحی می تواند برای افرادی که با بینایی خود مشکل دارند وسوسه انگیز باشد، اما برای همه مناسب نیست. اگر زیر ۱۸ سال، باردار یا شیرده هستید یا از داروهای خاصی استفاده می کنید معمولاً واجد شرایط لیزیک نیستید. در حالی که لیزیک برخی از مشکلات بینایی را اصلاح می کند، چشمان شما باید قبل از عمل از سلامت خوبی برخوردار باشند. این به این معنی است که اگر اخیراً در نسخه بینایی خود تغییراتی داشته اید، قرنیه نازک یا ناهمواری داشته باشید یا بیماری های چشمی مانند گلوکوم یا خشکی چشم داشته باشید، ممکن است واجد شرایط لیزیک نباشید. شما همچنین باید از سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت، لوپوس یا آرتریت روماتوئید عاری باشید.

اگرچه برخی از پزشکان معتقدند لیزیک بسیار خطرناک است، اما اکثر متخصصان معتقدند که لیزیک به خوبی مطالعه شده است و گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال قطع رابطه با عینک هستند. دکتر استفن اسلید، چشم پزشک گفت: «این جراحی است، بنابراین خطرات و مزایایی دارد، درست مانند هر جراحی دیگری». پس از ۲۰ سال، ۲۰ میلیون روش و بیش از ۷۰۰۰ مطالعه بالینی، می دانیم که لیزیک یک گزینه عالی برای اصلاح بینایی است.

4/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.