ثروتمندترین معماران جهان را بشناسید

ثروتمندترین معماران جهان

معماری ، حرفه ای جذاب است که رشته های مختلفی را در بر می گیرد. هنر، مهندسی و علوم محیطی. شهرت معمار بر اساس چیزهای متعددی مانند شناخت مشتری، ایجاد صدای سازه، ساختمان‌های زیباشناختی و ایجاد مجموعه‌ای از کارهایی است که باعث پیشرفت شغلی آنها می‌شود.با خواندن این مقاله با ثروتمند ترین افرادی که در حوزه معماری مشغول هستند آشنا میشوید.

سانتیاگو کالاتراوا – ثروت خالص: ۱٫۴ میلیون دلار

ثروتمندترین معماران جهان

او یک هنرمند، طراح و معمار است که در شهر نیویورک زندگی می کند. The World Trade Center شناخته شده ترین اثر اوست. پل مارگارت هانت هیل جدیدترین پل است که در سال ۲۰۲۱ در دالاس به پایان رسید. دومین حرفه کالتاراوا مجسمه سازی است.

 ماریانا مک کنا – دارایی خالص: ۳ میلیون دلار

ماریان یکی از بنیانگذاران معماران KPMB در کانادا است. ماریان دوستدار استفاده از معماری برای تشویق مردم و ترکیب پایداری و نوآوری برای داشتن بیشترین تأثیر بالقوه بر چالش های شهری و زیست محیطی است.او به مدت شش سال در هیئت مدیره مترولینکس، آژانس حمل و نقل عمومی انتاریو خدمت کرد. او در حال حاضر در هیئت مشاوران دانشکده معماری McEwen دانشگاه Laurentian خدمت می کند. شرکت او یکی از معتبرترین شرکت های تورنتو است .

کنگو کوما – دارایی خالص: ۵ میلیون دلار

کنگو کوما یک معمار ژاپنی است. او یک معمار مدرن برجسته و استاد دانشکده معماری دانشگاه توکیو است. او بر روی ادغام ساختارها با طبیعت مطالعه میکند ، البته نه برای ایجاد مانع در تعادل، بلکه تبدیل شدن به یک محصول طبیعی ساخته شده توسط انسان. یکی از موضوعات کلیدی که او در طول زندگی حرفه‌ای خود بررسی کرده است، ارتباط بین گرافیک و معماری است که نتایج معنی‌داری مانند خانه لوتوس یا مرکز تحقیقات موزه پروستو در کاسوگای‌شی به دست آورده است. آثار کنگو کوما در سطح بین المللی شناخته شده است و جوایز معتبری مانند جایزه معماری چوبی روح طبیعت و جایزه تشویقی هنر از وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری برای موزه پل چوبی یوسوهارا دریافت کرده است.

 پیمانکار حافظ سوراب – ثروت خالص: ۵ میلیون دلار

او یک طراح، شهرساز و معمار اهل هند است که ثروتمندترین معمار هند هم است. برخلاف اکثر معماران مشهور، منبع اصلی درآمد حافظ از کارهای خصوصی است که برای افراد انجام میدهد. به گزارش indianexpress.com، مشتریان ممکن است با قطعات زمین به سراغ او بیاید و از او بخواهد که اقامتگاهی ایجاد کند. او احساس می کند که معمار کسی است که جهان را نجات می دهد. او این ماموریت را جدی می گیرد و همیشه یک دفترچه طراحی دارد تا پروژه بعدی خود را ترسیم کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “جوان‌ترین زنان ثروتمند جهان در حال حاضر” را نیز مطالعه بفرمایید.

 فیلیپ جانسون – دارایی خالص: ۵ میلیون دلار

او یک معمار آمریکایی بود که بیشتر به خاطر طراحی خانه اش، خانه شیشه ای، در نیو کنان، کانکتیکات، که برای خود و خانواده اش ساخته بود، شهرت داشت. جانسون یکی از مدافعان معروف سبک بین‌المللی بود و در ایجاد معماری پست مدرنیسم بسیار مهم بود. او در سال ۱۹۷۹ جایزه معتبر معماری پریتزکر را دریافت کرد. از شناخته شده ترین آثار او می توان به موزه هنر غربی آمون کارتر و تئاتر ایالتی نیویورک در مرکز لینکلن اشاره کرد. یکی از به یاد ماندنی ترین آثار جانسون، یادبود جان اف کندی در دالاس، تگزاس است.

رم کولهاس – دارایی خالص: ۵ میلیون دلار

رن یک معمار هلندی و دوستدار محیط زیست است که به خاطر طرح های مفهومی خلاقانه و ظریف خود مشهور است. اگرچه مردم آثار او را پست مدرن، ساختارشکنانه و ساختارگرایانه می دانند. اکثر منتقدان احساس می کنند که آثار او منعکس کننده انسان گرایی است و به دنبال پیوند بین فناوری و انسانیت هستند.

جین گنگ – ثروت خالص: ۵ میلیون دلار

ثروتمندترین معماران

کار او بر پایداری و راه حل هایی برای مسائل زیست محیطی، استفاده از مواد بازیافتی برای حفظ منابع متمرکز است. برجسته ترین دستاورد او برج آکوا، یک آسمان خراش ۸۲ طبقه در مرکز شهر شیکاگو است. در سال ۲۰۱۰، این ساختمان در میان بلندترین ساختمان های جهان بود که توسط یک زن طراحی شده بود. او در حین تحصیل در دانشگاه ایلینویز، مدرک لیسانس خود را در معماری، با تاکید بر طراحی شهری دریافت کرد. او پس از فارغ التحصیلی از هاروارد با مدرک کارشناسی ارشد در معماری، نزد معمار مشهور دیگری در این فهرست، رم کولهاس، کارآموزی کرد. او در سال ۲۰۰۶ جایزه مک آرتور را برای کارهای استثنایی خود در معماری دریافت کرد.

 بیارک اینگلز – دارایی خالص: ۱۷ میلیون دلار

او معماری را در آکادمی هنرهای زیبای سلطنتی دانمارک خواند تا مهارت های طراحی خود را تقویت کند و کاریکاتوریست شود. با این حال، با گذشت زمان او متوجه شد که هنر واقعی او معماری است. او در سال ۲۰۱۶ در کنار مارک زاکربرگ به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان معرفی شد. ایده های طراحی او آینده معماری را شکل می دهند.

لوکوربوزیه – دارایی خالص: ۴۰ میلیون دلار

او نقاش و معمار بود. معماری او عمدتاً از فولاد و بتن مسلح با استفاده از اشکال هندسی عنصری تشکیل شده بود. آثار هنری لوکوربوزیه بر طراحی و ساختارهای ساده تأکید داشت که معماری او را همسو می‌کرد. او پس از ساختن اولین خانه خود به اروپا و مدیترانه سفر کرد و الهام بخش سه اکتشاف معماری بود. به گزارش biography.com، این افشاگری ها شامل آگاهی فضایی ساختمان ها در مقایسه با محیط اطرافشان، نسبت کلاسیک در مقابل معماری رنسانس و توپوگرافی به عنوان یک ابزار معماری و طراحی بود.

فرانک گری – ثروت خالص: ۱۰۰ میلیون دلار

ثروتمندترین افراد در معماری

گهری علاوه بر ثروت بی‌نظیر خود، وجه تمایز دیگری نیز دارد. قدیمی ترین معماری که هنوز کار می کند. بازطراحی شهرهای مدرن در درجه اول کار اوست. تحسین شده ترین پروژه های فرانک گری عبارتند از: موزه گوگنهایم در بیلبائو، پروژه موسیقی در سیاتل و سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس.

3/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.