بهترین مکمل های روزانه برای زنان چیست؟

به عنوان زنی که زندگی فعالی دارد، سلامتی شما باید در اولویت باشد. بهترین ویتامین ها برای زنان بدون در نظر گرفتن سن، بدنی قوی و سالم را تقویت می کنند. دانستن اینکه هر مکمل چه کاری می تواند برای شما انجام دهد و انتخاب محصولات باکیفیت به شما امکان می دهد پول خود را در جایی که اهمیت دارد قرار دهید. با خواندن ادامه مطلب متوجه میشوید که بهترین مکمل ها برای سلامتی بانوان چیست.

امروزه زنان بیش از هر زمان دیگری پرمشغله هستند و داشتن یک رژیم مناسب روزانه با داشتن مکمل های اساسی میتواند سلامتی جسمی و روحی خانمها را بهبود ببخشد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل پایه و اساس سلامت زنان است. این بدان معناست که بسیاری از وعده های غذایی کامل ممکن است مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای دریافت در طول روز را به شما بدهد.

بهترین مکمل ها برای زنان چیست؟

بهترین مکمل ها برای زنان چیست؟

 ویتامین D برای سلامت استخوان ها

بسیاری از زنان دچار کمبود ویتامین D هستند، زیرا به سختی می توان آن را به مقدار کافی از غذاهای کامل دریافت کرد. بدن شما برای مبارزه با عفونت، حفظ سیستم ایمنی ذاتی و سازگار و مدیریت قند خون مورد نیاز است.

ویتامین D همچنین به جذب کلسیم کمک می کند و با افزایش سن به سلامت استخوان ها کمک می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که ترکیب کلسیم و ویتامین D ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

ماهی ، شیر و آب پرتقال از معدود غذاهایی هستند که حاوی این ویتامین هستند. هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرید، بدن شما نیز ویتامین D تولید می کند، اما بیشتر زنان به اندازه کافی از آن دریافت نمی کنند. و با افزایش سن، توانایی بدن برای متابولیسم ویتامین آفتاب کاهش می یابد. به طور کلی، احتمال زیادی وجود دارد که به مکمل ویتامین D نیاز داشته باشید.

اسید فولیک مکمل مورد نیاز برای خانمها

اسید فولیک باعث افزایش متابولیسم، رشد سلولی و بافتی می شود. همچنین بدن شما به ساخت گلبول های قرمز نیاز دارد که در حرکت انرژی و اکسیژن در سراسر بدن شما بسیار مهم هستند. اگر گلبول های قرمز کافی نداشته باشید، ممکن است دچار کم خونی شوید که باعث می شود احساس ضعف، خستگی و سبکی سر داشته باشید.

فولات یک ویتامین ضروری قبل از تولد برای زنان باردار در ترویج بارداری سالم و شیردهی است. کودک در حال رشد شما به مقدار زیادی فولات نیاز دارد و اگر به اندازه کافی دریافت نکند، به احتمال زیاد دچار نقص های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا یا شکاف لب می شود.

چالش این است که شما در چند هفته اول بارداری به فولات کافی نیاز دارید، زمانی که حتی ممکن است متوجه بارداری خود نباشید، به همین دلیل است که توصیه می‌شود تمام زنان در سنین باروری مکمل فولات مصرف کنند.

سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند کلم پیچ، اسفناج، بروکلی، آووکادو، زرده تخم مرغ، جگر، نخود، لوبیا و آب پرتقال سرشار از فولات هستند. اسید فولیک شکل مصنوعی فولات در غذاهای غنی شده و مکمل های اسید فولیک است.

مکمل کلسیم

کلسیم برای استخوان های سالم حیاتی است، که به ویژه برای زنان بسیار مهم است، زیرا آنها چهار برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به پوکی استخوان (از دست دادن و ضعف استخوان) هستند، که باعث می شود کلسیم یکی از بهترین مکمل ها برای زنان باشد.

با افزایش سن، شروع به از دست دادن توده استخوانی می کنید و میزان از دست دادن آن در زنان یائسه تسریع می شود. کلسیم نیز در سالهای اولیه حیاتی است. در سن ۱۸ سالگی، بیشتر توده استخوانی خود را ایجاد کرده اید.

کلسیم همچنین سلول های شما را فعال نگه می دارد، از سلامت قلب حمایت می کند واز لخته شدن خون جلوگیری می کند.

غذاهای غنی از کلسیم شامل شیر، پنیر و سایر محصولات لبنی است و اغلب به غذاهای غنی شده اضافه می شود. با این حال، هنوز هم ممکن است مکمل های کلسیم را برای سلامتی مطلوب مصرف کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا ویتامین C واقعا برای سرماخوردگی مفید است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

مکمل ویتامین A و C برای سلامتی زنان ضروری است

ویتامین A و ویتامین C آنتی اکسیدان های حیاتی برای سیستم ایمنی بدن شما هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد و آسیب سلولی کمک می کنند. ویتامین C همچنین برای سنتز پروتئین مورد نیاز است، بنابراین اگر می‌خواهید بدن خود را سالم نگه دارید – به خصوص عضلات قوی، مفاصل و تاندون‌ها – مطمئن شوید که به اندازه کافی دریافت می‌کنید.

از طرفی ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است. منابع غذایی آن شامل محصولات لبنی، هویج، سیب زمینی شیرین، انواع توت ها و سبزیجات سبز مانند بروکلی و اسفناج است.

مرکبات، توت فرنگی، توت سیاه، کلم بروکلی، فلفل و سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین C هستند. این ویتامین ها و مواد معدنی معمولاً در مکمل های مولتی ویتامین گنجانده شده اند، اگرچه ممکن است به طور جداگانه نیز تهیه شوند.

ویتامین های B

اجزای ویتامین B با هم کار می کنند تا عملکرد مغز را تقویت کنند و به بدن کمک می کنند تا انرژی بسازد تا شما را در طول روز ادامه دهد، که به ویژه در صورت تمرین مکرر مهم است.

هر یک از ویتامین های گروه B نقش های اضافی دارند. به عنوان مثال، ویتامین B2 فشار خون را کاهش می دهد، ویتامین های B6، B9 و B12 خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بیماری های قلبی، سکته، حملات قلبی و لخته شدن خون را کاهش می دهد و بیوتین موهای شما را سالم نگه می دارد، به همین دلیل است که در بسیاری از موارد وجود دارد.

ویتامین B ممکن است از سبزیجات، میوه ها و غلات کامل به دست آید، در حالی که ویتامین B12 را می توان تنها از طریق شیر، ماهی یا گوشت به دست آورد. ویتامین های B نیز اغلب به وعده های غذایی غنی شده اضافه می شود.

اگر شما مسن تر هستید، بدن شما B12 را از وعده های غذایی به همان اندازه که ممکن است جذب نمی کند، بنابراین باید مکمل B12 را در نظر بگیرید. ویتامین های B گاهی اوقات به عنوان یک کمپلکس B ارائه می شوند که حاوی تمام این اجزای ضروری است.

بهترین مکمل های روزانه برای زنان

مکمل کلاژن یک مکمل اساسی برای زنان

کلاژن یکی دیگر از ویتامین های عالی برای زنان است. از مفاصل، رباط ها و تاندون ها گرفته تا پوست سالم، بدن شما توسط بافت همبند، از جمله کلاژن، در کنار هم نگه داشته می شود. کلاژن همچنین برای سلامت استخوان ها، اندام ها و ماهیچه های شما مورد نیاز است.

سنتز کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد، بنابراین برای جلوگیری از علائم پیری مانند چین و چروک و آرتروز به مقدار بیشتری نیاز دارید. همچنین اگر فعال هستید، که ممکن است فشار بیشتری بر مفاصل، تاندون‌ها و رباط‌های شما وارد کند، یا اگر ناراحتی مفاصل دارید، مفید است.

کلاژن از ترکیب اسیدهای آمینه تشکیل می شود که ضروری ترین آنها گلیسین و پرولین هستند. گلیسین در بسیاری از پروتئین ها از جمله ژلاتین و پوست مرغ وجود دارد، در حالی که پرولین در غذاهایی مانند سفیده تخم مرغ، محصولات لبنی و کلم یافت می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.