بهترین روغن های طبیعی برای درمان چین و چروک

بهترین روغن های طبیعی برای درمان چین و چروک

روغن لیمو

روغن لیمو احتمالاً یکی از اولین روغن هایی است که هنگام درمان چین و چروک به ذهن می رسد. دارای غلظت بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی طبیعی است که به عنوان مونوترپنوئید شناخته می شوند، به طور عمده D-limonene، ꞵ-pinene و 𝑦-terpinene . این ها به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد پوست، شرایط التهابی و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کنند.

 روغن اسطوخودوس

بهترین روغن های طبیعی برای رفع چین و چروک

این روغن که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی آن ارزشمند است، افزودنی رایج به محصولات مراقبت از پوست است. توانایی های ضد پیری و مهار رادیکال های آزاد خود را مدیون ترکیبات زیست فعالی مانند لینالول، لاواندولول، ژرانیول، لینالیل استات و غیره است.

استفاده مکرر از آن، پوست را تغذیه و هیدراته نگه می دارد و از خشکی پوست و شرایط التهابی شبیه اگزما جلوگیری می کند. علاوه بر کاهش چین و چروک، از پوست در برابر انواع عفونت های باکتریایی و قارچی نیز محافظت می کند.

رزماری

استرس اکسیداتیو به عنوان یکی از دلایل اصلی تخریب پوست و از دست دادن قابلیت ارتجاعی ظاهر می شود. روغن‌های ضروری با محتوای فنولیک بالا در درمان چین و چروک ترجیح داده می‌شوند.

روغن رزماری سرشار از ترکیبات فنولی آنتی اکسیدانی مانند سینئول، کامفن، α-پینن، بورنانون، بتا پینن، لینالول و غیره است. جدا از توانایی های مهار رادیکال های آزاد، از آن به عنوان یکی از بهترین اسانس های ضد میکروبی نیز یاد می شود.

روغن یلانگ یلانگ

روغن یلانگ یلانگ با خواص آبرسانی شگفت انگیز، پوست پیر را مرطوب نگه می دارد و از ایجاد چین و چروک به دلیل از بین رفتن رطوبت ضروری جلوگیری می کند. رایحه ای خاکی و گلی دارد که استرس را از بین می برد و ذهن را آرام می کند.

این روغن سرشار از مونوترپن‌هایی مانند بتا-ocimene، سینئول، کامفن، ژرانیول، ژرانیل استات و لینالول است که به آن توانایی‌های آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی‌بیوفیلم قوی می‌دهد. از این رو ماساژ دادن چین و چروک با روغن یلانگ یلانگ نیز می تواند از بیماری های مختلف پوستی جلوگیری کند.

روغن کندر

با سابقه درمانی بیش از ۵۰۰۰ سال، اسانس کندر مشتاقانه توسط متخصصان زیبایی برای التیام کامل پوست استفاده می شود. از صمغ های صمغ به دست آمده از درختان Boswellia استخراج می شود. این منبع غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی گیاهی مانند مونوترپن ها و دی ترپن ها است .

همانطور که در یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۱۰ به نام اسیدهای بوسولیک موضعی برای درمان پوست پیر شده، اسید بوسولیک که یکی از اجزای اصلی روغن کندر است، می تواند خطوط ریز و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. جدا از توانایی آن در معکوس کردن اثرات آسیب نور، خواص قابض و ضد التهابی روغن کندر نیز می تواند به درمان آکنه کمک کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 شمعدانی

قرار گرفتن مکرر در معرض نور خورشید می تواند باعث کاهش پروتئین های اصلی پوست، کلاژن و الاستین از طریق تولید آنزیم هایی به نام کلاژناز و الاستاز شود. این باعث پیری پوست و در نتیجه افتادگی پوست و ظاهر شدن چین و چروک و خطوط ریز می شود.

بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ به نام اسانس های انتخابی، آنزیم های فیزیولوژیکی کلیدی را مهار می کنند و دارای خواص ضد ملانوژنیک درون سلولی و خارج سلولی هستند، اسانس هایی مانند شمعدانی سرشار از ترکیبات فنلی مانند ژرانیول هستند که فعالیت های ضد کلاژناز و ضد الاستاز را نشان می دهند.

روغن شمعدانی همچنین در برابر عفونت های ناشی از باکتری های گرم منفی موثر است و بنابراین می توان از آن برای درمان زخم های جزئی روی پوست استفاده کرد.

روغن گل رز

بهترین روغن های طبیعی برای رفع چین و چروک

روغن گل رز برای قرن ها در مراقبت از پوست به دلیل خواص عالی ضد پیری، ضد باکتری و مغذی آن استفاده می شود. این روغن دارای ترکیبات آلیفاتیکی مانند هنیکوزان، تریکوسان ، اکتاکوزان و نونادکان است که ضد میکروبی قوی هستند. توانایی های آنتی اکسیدانی آن مرهون انواع مونوترپن ها و سسکوی ترپن ها است که حدود ۶٫۵۴ درصد اسانس را تشکیل می دهند. اینها به همراه اسیدهای چرب ضروری به بازسازی سلولی کمک می کنند و خطوط ظریف و چین و چروک را به وضوح کاهش می دهند و پوستی شاداب و جوان به شما می دهند.

روغن رز همچنین با پلی فنول های رنگدانه کننده مانند کورستین، پینن، کامفرول، گالیک اسید و الاژیک اسید پر شده است . اینها ملانوژنز را مهار می کنند و اسکارهای قدیمی آکنه، لکه های پیری و ترک های پوستی را روشن می کنند.

روغن های حامل برای ترکیب کردن با روغن های ضروری

۱٫ روغن نارگیل

روغن نارگیل با داشتن ویتامین E و پلی فنول ها به خواص آنتی اکسیدانی اسانس شما می افزاید. این یک درمان عالی برای پوست های خشک، پیر و مستعد اگزما است. رقیق کردن اسانس خود با روغن نارگیل نیز می تواند باعث بهبودی پوست شود و از عفونت جلوگیری کند.

۲٫ روغن بادام

روغن بادام به عنوان یک نرم کننده عالی عمل می کند و رطوبت را به پوست آسیب دیده باز می گرداند. این به پرپشت شدن پوست و کاهش چشمگیر چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند. روغن بادام برای درمان ترک‌های پوستی و التهاب پوست نیز توصیه می‌شود.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن های ضروری

۱٫ بطری اسانس خود را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

۲٫ همیشه یک پچ تست انجام دهید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید قبل از استفاده از یک اسانس جدید روی پوست خود.

۳٫ همیشه قبل از استفاده اسانس خود را با روغن حامل مناسب رقیق کنید.

۴٫ هرگز اسانس ها را با آب رقیق نکنید زیرا روغن ها در آب محلول نیستند.

۵٫ دور از کودکان نگهداری شود.

۶٫ پس از استفاده از روغن ضروری زیر نور خورشید قرار نگیرید.

۷٫ استفاده از روغنهای ضروری در اتاقی با تهویه مناسب توصیه می شود.

۸٫ اگر از قبل بیماری پوستی دارید یا از داروهای موضعی یا رتینوئیدها استفاده می کنید، قبل از استفاده از روغن های ضروری با پزشک خود مشورت کنید.

۹٫ برای استفاده ایمن از اسانس در دوران بارداری یا شیردهی به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

۱۰٫ هنگام استفاده از روغن های ضروری از مناطق حساس خودداری کنید. در صورت تماس با چشم، فورا شستشو داده شود و در صورت ادامه سوزش با پزشک مشورت شود.

جمله پایانی برای استفاده از روغن های ضد چروک

روغن های ضروری بدون شک می توانند چین و چروک های شما را کاهش دهند و شرایط کلی پوست شما را بهبود بخشند. با این حال، مهم است که آنها را به عنوان داروهایی که دارای غلظت بالایی از مواد شیمیایی گیاهی هستند، درمان کنید. بنابراین، در حالی که آنها را در روتین پوست خود قرار می دهید، اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از واکنش های ناخواسته انجام دهید.

همچنین به یاد داشته باشید، چین و چروک ها یک شبه محو نمی شوند. ممکن است حداقل ۶ تا ۸ ماه طول بکشد تا شاهد بهبودی باشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.