بهترین درمان های خانگی برای سوزش معده

ریفلاکس اسید با چند نام از جمله سوزش معده و ریفلاکس معده هم شناخته میشود می شود. در حالی که برخی از غذاها و نوشیدنی ها خطر ابتلا به ریفلاکس اسید را افزایش می دهند ،ولی نوشیدنی های زیادی برای سوزش معده وجود دارد که می تواند علائم را کاهش دهد یا به طور کلی از بروز ریفلاکس اسید جلوگیری کند.

 ریفلاکس اسید یا سوزش معده چیست؟

این مشکل به یک دریچه ضعیف بین مری و معده مرتبط است. این اجازه می دهد مقداری اسید معده به مری وارد شود و احساس سوزش ایجاد کند.آنچه برای خوردن انتخاب می کنید می تواند به شدت بر علائم ریفلاکس اسید تأثیر بگذارد. بهترین روش این است که مانند نوشیدنی های موجود در این لیست ، نوشیدنی های ملایم و بدون کافئین بخورید.

درمان خانگی برای سوزش معده

چای زنجبیلی

زنجبیل به عنوان راه برای تسکین معده شناخته شده است.چای زنجبیل یک راه مطمئن تر است ، زیرا شما ترکیبات مفید زنجبیل را دریافت می کنید ، بدون هیچ چیزی که می تواند ریفلاکس اسید را تحریک کند. چای زنجبیل به هر حال به طور طبیعی آرامش بخش است ، که یک امتیاز است.

 می توانید با تکیه بر ریشه زنجبیل چای زنجبیل خود را تهیه کنید. با این کار می توانید میزان زنجبیل موجود در نوشیدنی نهایی خود را کنترل کنید. عسل به عنوان یک شیرین کننده کامل برای چای زنجبیل عمل می کند و اغلب تصور می شود که از قند ساده سالم تر است.

کفیر

کفیر نوشیدنی تخمیری است که کمی شبیه دوغ نوشیدنی کمی گازدار است.

پروبیوتیک های موجود در کفیر دلیل مهمی در انتخاب این نوشیدنی است. پروبیوتیک ها روشی برای بهبود باکتری های روده شما و ایجاد تعادل بهتر میکروب های سالم است. این می تواند برای هر کسی که باکتریهای روده به طریقی به خطر بیفتد بسیار مهم باشد ، مثلاً اگر آنتی بیوتیک برای عفونت مصرف کرده اید.

از آنجا که ریفلاکس اسید به روده شما مرتبط است ، مصرف منظم پروبیوتیک ها می تواند به کاهش علائم ریفلاکس اسید کمک کند.

در حالی که هر منبع پروبیوتیک باید برای ریفلاکس مفید باشد ، کفیر به دلیل اینکه یک محصول لبنی است برجسته می شود. برای کاهش ریفلاکس اسید ، گاهی اوقات محصولات لبنی ساده توصیه می شود ، زیرا می توانند به آرامش معده کمک کنند. کفیر راهی برای دریافت همزمان لبنیات و پروبیوتیک ها است.

کفیر دارای گازهای جزئی است که به طور معمول برای ریفلاکس اسید چیز بدی است. با این حال ، میزان گازدار بسیار کمتر از نوشابه است ، بنابراین کفیر نباید علائم ریفلاکس اسید را تشدید کند.

سوزش معده

استفاده از شیر برای درمان سوزش معده

 شیر هم می تواند به بهبود ریفلاکس اسید کمک کند. شیر پروبیوتیک نیست ، بنابراین تمام مزایای کفیر را ندارد. شیر ارزان تر از کفیر است و یافتن آن آسان تر است. انتخاب شیر کم چرب مهم است ، زیرا غذاها و نوشیدنی های چرب بیشتر از نسخه های کم چربی باعث ریفلاکس اسید می شوند.

همچنین باید کمی در مورد کفیر و شیر دقت کنید. با وجود مزایای لبنیات ، بسیاری از مردم نمی توانند لبنیات را به خوبی هضم کنند. اگر حتی کمی به لبنیات یا لاکتوز حساس هستید ، ممکن است اثرات منفی بیشتری از شیر و کفیر نسبت به اثرات مثبت داشته باشید.

شیر بادام

اگر به لبنیات حساس هستید ، پس شیر گیاهی می تواند گزینه بهتری برای ریفلاکس اسید باشد.شیر بادام به دلیل قلیایی بودن قابل توجه است. این ممکن است کمک کند تا ریفلاکس اسید شما خنثی شود و علائم سریعتر آرام شود.

در حالی که شیر بادام از بادام ساخته می شود ، اما منبع غنی از مواد مغذی مانند بادام نیست. در واقع ، شیر بادام بازاری بیشترش آب است. این برای ریفلاکس اسید چیز بدی نیست ، اما اگر خودتان شیر بادام را در خانه درست کنید می توانید تعادل غذایی بهتری داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مقالهسویا برای سلامتی خوب است یا بد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

شیر سویا

شیر سویا به دو دلیل برجسته است. اول ، این یکی از رایج ترین شیرهای گیاهی است ، بنابراین محصولات و سبک های زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما اغلب می توانید نسخه های غنی شده شیر را پیدا کنید ، مانند آنهایی که پروتئین اضافی دارند یا مواد مغذی مانند کلسیم دارند.

دومین مزیت این است که شیر سویا دارای چربی کمی است و کمتر از سایر شیرهای گیاهی است. این می تواند برای برخی از افراد مهم باشد ، زیرا غذاها و نوشیدنی های پرچرب ممکن است باعث ریفلاکس اسید شوند.

چای شیرین بیان راهی برای درمان سوزش معده

بیشتر چای های گیاهی برای ریفلاکس اسید مفید هستند. ریشه شیرین بیان یکی از بهترین ها است ، زیرا به افزایش پوشش مخاط در مری کمک می کند ، که به محافظت از پوشش معده و کاهش اثرات اسید معده کمک می کند.

فقط توجه داشته باشید که ریشه شیرین بیان ملین ملایمی است. اگر قصد دارید چای را دیر وقت شب بنوشید یا اگر به اثرات ملین حساس هستید ، این می تواند یک مشکل جزئی باشد.

همچنین لازم است کمی در مورد دفعات مصرف چای مراقب باشید. برخی گزارش ها حاکی از آن است که ریشه شیرین بیان زیاد ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد.

درمان خانگی برای سوزش معده

چای بابونه

چای بابونه یکی دیگر از گزینه های چای گیاهی است. این چای بیشتر به دلیل اثرات آرامش بخشی شناخته شده است ، به همین دلیل بسیاری از مردم آن را به عنوان کمک خواب می نوشند. ماهیت آرامبخش بابونه می تواند برای ریفلاکس اسید بسیار مهم باشد ، زیرا ارتباطی بین ریفلاکس اسید و استرس وجود دارد.

سرکه سیب

سرکه سیب گاهی اوقات به عنوان درمانی برای ریفلاکس اسید نیز توصیه می شود. با این حال ، این رویکردی است که باید با احتیاط امتحان شود ، زیرا برخی از افراد دریافتند که علائم ریفلاکس اسید در عوض بدتر می شود.

ایده این است که سرکه سیب می تواند به تعادل pH در معده شما کمک کرده و علائم را کاهش دهد. سرکه سیب نیز تخمیر می شود ، که می تواند به تعادل باکتری های روده کمک کند.

امتحان سرکه سیب اصلا خطرناک نیست. بسیاری از افراد روزانه سرکه می نوشند تا به هر حال سعی در بهبود سلامت خود داشته باشند.

اب

چرا یک چیز ساده را امتحان نمی کنید؟ آب دارای pH خنثی است ، بنابراین نمی تواند ریفلاکس اسید را تشدید کند. همچنین می تواند به رقیق سازی اسید معده و شفاف نگه داشتن مری کمک کند. هر دو ویژگی می تواند بسیار مفید باشد.

به علاوه ، کمبود آب بدن می تواند محرک ریفلاکس اسید باشد. برخی از افرادی که بطور منظم ریفلاکس اسید را تجربه می کنند ممکن است دچار کمبود آب بدن شوند. نوشیدن آب بیشتر در طول روز راهی آسان برای حل مشکل است.

آب قلیایی ممکن است حتی از آب معمولی برای سوزش معده بهتر باشد ، فقط به دلیل تفاوت در PH. فقط بخاطر داشته باشید که بسیاری از ادعاهای مربوط به آب قلیایی ممکن است درست نباشد.

آب لیمو

در حالی که آب لیمو اغلب به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده سالم معرفی می شود ، این یک مورد عجیب در این لیست است – زیرا لیموها بسیار اسیدی هستند. با وجود این ، آب لیمو ممکن است به کاهش علائم ریفلاکس اسید کمک کند.

این اثر تا حدی به این دلیل است که شما همزمان آب لیمو زیاد نمی نوشید ، شاید فقط یک قاشق غذاخوری آب در یک لیوان آب کامل بنوشید. این دوز کم حتی به این معنی است که آب لیمو به جای اثر اسیدی ، تمایل به اثر قلیایی دارد.

درمان سوزش معده

آب نارگیل

آب نارگیل فواید آب معمولی و کمی بیشتر را به شما می دهد. یک چیز ، شما عطر و طعم نارگیل دریافت می کنید ، که این یک نوشیدنی لذت بخش تر از آب ساده است.

آب نارگیل همچنین حاوی مواد مغذی است. الکترولیت های کلیدی وجود دارد که ممکن است هیدراتاسیون را بهبود بخشد. می توانید مانند یک نوشیدنی ورزشی سالم و طبیعی به آب نارگیل فکر کنید.

پیشنهاد می کنیم مقالهیک لیوان شیر طلایی،معجونی برای همه فصول” را نیز مطالعه بفرمایید.

نوشیدن شیر طلایی برای رفع سوزش معده

این نوشیدنی گرم با رنگ زیبا عموماً با استفاده از شیر، زردچوبه تهیه می شود. این بیشتر به عنوان راهی برای افزایش مصرف زردچوبه شما عمل می کند ، زیرا زردچوبه با مجموعه ای از فواید سلامتی مرتبط است. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه ممکن است به ویژه برای کاهش علائم ریفلاکس اسید مرتبط باشد.

به علاوه ، شیر طلایی حاوی هیچ ترکیبی نیست که احتمال تشدید ریفلاکس اسید را داشته باشد. این باعث می شود نوشیدنی مطمئنی باشد که می توانید در هر زمان از شبانه روز از آن لذت ببرید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.