بهترین خوراکی های خنک کننده در تابستان

در حالی که چیزی به نام خوراکی “بد” وجود ندارد، اما خوراکی های خاصی وجود دارند که در بعضی فصل ها بهتر از بقیه هستند پس اکنون زمان خوبی است که با بهترین خوردنی ها در فصل گرما و تابستان آشنا شوید. هنگامی که زمان زیادی را در خارج از منزل می گذرانید مثلا درگیر فعالیت های تابستانی خانوادگی و آشپزی در حیاط خانه در گرما هستید، اغلب ایده آل است که مواد غذایی و دستور العمل های تابستانی که خنک کننده و طراوت بخش هستند را انتخاب کنید .

ما در تابستان مدل لباس هایی را که میپوشیم عوض می کنیم تا خنک بمانیم، اما آیا می دانستید که باید رژیم غذایی خود را نیز تغییر دهید؟ قرار گرفتن در بیرون در معرض آفتاب و تعریق ناشی از گرما می تواند شما را در معرض خطر کم آبی و کمبود ویتامین قرار دهد. اما راه حل نسبتا ساده و همچنین خوشمزه است.

بهترین خوراکی ها در فصل تابستان و گرما

۱- هندوانه شگفت انگیز

این یک میوه آبرسان فوق العاده برای تابستان است. هندوانه دارای محتوای آب بالایی است و راهی عالی برای خنک نگه داشتن شما و هیدراته نگه داشتن بدن و دوری از تنقلات ناسالم است. جانل فانک، متخصص تغذیه میگوید: “هندوانه همچنین حاوی لیکوپن است که از سلول های پوست در برابر آسیب خورشید محافظت می کند.”

۲-گوجه فرنگی

در حالی که همیشه باید برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب تابستانی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، خوردن گوجه فرنگی و سایر میوه ها و سبزیجات قرمز می تواند محافظت بیشتری از شما داشته باشد زیرا مصرف بیشتر لیکوپن – کاروتنوئیدی که گوجه فرنگی را قرمز می کند – ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی کمک کند.

۳-چای سبز نوشیدنی مناسب فصل گرما

چای سبز – گرم یا سرد – برای هیدراته نگه داشتن بدن عالی است. Healthline می گوید چای سبز سالم ترین نوشیدنی روی زمین است. سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. نوشیدن چای به جای نوشابه های شیرین، راهی برای تابستان و تمام سال است.

۴-در تابستان طالبی و خربزه بخورید

طالبی ها و ملون ها میوه های سالمی هستند که سرشار از مواد مغذی، آب و طعم هستند و آنها را به یک خوراکی تابستانی سالم و خوشمزه تبدیل می کند. به گفته دکتر شری راس، کارشناس سلامت زنان خربزه همچنین به عنوان دیورتیک عمل می کند که باعث کم آبی بدن نمی شود، این امر به ویژه برای زنانی که تحت تأثیر تغییرات هورمونی هستند، مهم است.

۵-انواع توت

همه انواع توت ها فواید سلامتی شگفت انگیزی دارند. توت فرنگی و زغال اخته پر از فلاونوئیدها هستند و جریان خون را در پوست افزایش می دهند و حساسیت به نور را کاهش می دهند که سلامت و ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. به گفته Keri Glassman، MS، RD، CDN و رئیس Nutritious Life، وقتی در طول تابستان زمان زیادی را در خارج از منزل می گذرانید، این واقعا ضروری است. توت سیاه و تمشک نیز پر از فیبر هستند.

۶- بله به ماست بگویید تا در تابستان خنک شوید

این خوراکی حاوی پروتئین را در تابستان زیاد بخورید تا خنک شوید . گلاسمن گفت: ماست مناسب فصل تابستان است. “پروتئین شکم شما را سیر می کند، که شما را از خوردن تنقلات نمکی و پرکالری جلوگیری می کند.” به عنوان یک امتیاز اضافی، ماست حاوی پروبیوتیک است که سیستم گوارش شما را سالم نگه می دارد.

۷-سالاد تابستانی با برگ سبز تیره

از سبزیجات بخارپز صرف نظر کنید و کلم پیچ تازه، اسفناج و کاهو بخورید. سبزیجات و میوه های سبز تیره از سالم ترین غذاهایی هستند که می توانید بخورید. آنها مملو از کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ها و فولات هستند (یک ماده مغذی که به ویژه برای زنان باردار ارزشمند است). به گفته گلسمن، سبزی های برگ دار نیز از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند. آنها حساسیت به اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهند و پوست پوسته پوسته و خشک را ترمیم می کنند و سیستم دفاعی پوست را در برابر اشعه های مضر تقویت می کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا وقتی استرس داریم عرق میکنیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۸- قهوه سرد

در حالی که پرهیز از کافئین شما را هیدراته نگه می‌دارد، برخی از افراد باید قهوه صبحگاهی خود را بخورند. برای شروع صبح های تابستانی خود، به جای قهوه داغ، قهوه سرد را امتحان کنید. در یک مطالعه اخیر، نشان داده شد که قهوه می تواند به پیشگیری از یک نوع شایع سرطان پوست کمک کند، بنابراین آن را بنوشید.

۹-میوه های تابستانی برای آبرسانی بدن عالی اند

زردآلو، هلو و شلیل همگی حاوی فیبر غذایی هستند. هلو مملو از ویتامین C است و همه میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ سرشار از ویتامین A هستند. از میوه های فصلی محلی استفاده کنید و از خوردن تنقلات بسته بندی شده نمکی یا شیرین خودداری کنید.

۱۰- ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا سرشار از امگا ۳ است و این غذای فوق العاده بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای است. ماهی سالمون یک غذای بسیار سالم برای قلب و منبع عالی پروتئین است. بنابراین، از همبرگرها و هات داگ ها صرف نظر کنید و به جای آن مقداری ماهی آزاد یا ماهی های چرب دیگر را کباب کنید.

۱۱- ذرت

ذرت شیرین جزء اساسی تابستان است. چه آن را بپزید و چه آن را کبابی کنید، ذرت بخش بزرگی از باربیکیوهای تابستانی است و فواید سلامتی خوبی دارد. به گفته Healthline، ذرت حاوی لوتئین و زیگزانتین است که ممکن است از آب مروارید و دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن جلوگیری کند. استفاده از عینک آفتابی به محافظت از چشمان شما در برابر آسیب خورشید کمک می کند، اما خوردن ذرت می تواند کمی محافظت بیشتری از شما داشته باشد.

۱۲-در تابستان با مرکبات خنک شوید

اگرچه پرتقال یک میوه فصل تابستانی نیست، اما پرتقال سرشار از پتاسیم است، یک ماده مغذی که در تابستان برای شما حیاتی است. پتاسیم از طریق تعریق از بین می رود و می تواند شما را در معرض خطر گرفتگی عضلات قرار دهد. پرتقال همچنین ۸۰ درصد آب است، بنابراین راهی با طراوت برای هیدراته ماندن است. لیمو را به آب خود اضافه کنید یا به جای نوشابه، لیموناد خانگی بنوشید، لیموی تازه را به سالاد تابستانی و ماهی اضافه کنید تا مقداری ویتامین C اضافی به رژیم غذایی تابستانی خود اضافه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.