تشخیص هندوانه و طالبی شیرین با این نکته های ساده

در اینجا شش نکته برای نحوه انتخاب یک هندوانه خوب رسیده و شیرین آورده شده است که از گفتگوی زیاد با افراد تولید کننده، کشاورزان و تجربیات شخصی جمع آوری شده است. اگر می دانید که چگونه مواردی مانند نقطه میدان هندوانه را بررسی کنید، فرآیند انتخاب را بسیار آسان تر می کند! انتخاب هندوانه در میوه فروشی همیشه برای من یک تجربه سخت بود، زمانی که نمی دانستم چطور و چه جوری هندوانه شیرین را انتخاب کنم.

هدف من امروز این است که به شما کمک کنم هندوانه های شیرین و رسیده را انتخاب کنید زیرا می دانم چقدر ناامید کننده است که به خانه برگردید، اولین لقمه خود را از نوعی محصولی که می خریدید بخورید و متوجه شوید که خوب نیست.

اگر یک هندوانه بد را انتخاب کنید،پولتان را هدر داده اید و سپس گزینه های شما این است که یا خود را مجبور به خوردن این هندوانه کنید یا آن را دور بریزید … و هر دو گزینه های کمتر از مطلوب هستند. چند بار بود که من آن را بیرون انداختم زیرا طعم آن شبیه خیار بود و هیچ کس از خانواده من آن را نمی خورد.

تمام نکات در اینجا نکاتی است که من از تجربه شخصی و گفتگوهای زیاد با مردم و کشاورزان جمع آوری کرده ام.

نحوه انتخاب یک هندوانه خوب و شیرین

نکته شماره ۱: نقطه میدانی هندوانه را پیدا کنید

 این بزرگترین شاخص یک هندوانه خوب است.

نقطه میدانی یک نقطه کرمی در بیرون است و جایی است که هندوانه روی زمین قرار گرفته است. این نقطه باید به رنگ کرم مایل به زرد باشد.

نکته جالب این است که متوجه خواهید شد که طرف دیگر همان هندوانه کاملاً متفاوت به نظر می رسد.

وقتی به هندوانه فکر می کنم بسیار زیباتر و معمولی تر از چیزی است که من تصویر می کنم، و این اشکالی ندارد. من متوجه شدم که بهترین هندوانه‌هایی که می‌خرم گاهی اوقات می‌توانند از یک طرف آن جایی که روی زمین قرار گرفته بود واقعاً زشت به نظر برسند و در طرف دیگر بدون لک به نظر برسند.

انتخاب هندوانه شیرین

نکته شماره ۲: هندوانه کسل انتخاب کنید

ظاهر براق نشان دهنده هندوانه نارس است. این در مورد  ملون نیز صدق می کند.

نکته شماره ۳: برای خرید هندوانه شیرین ،با بند انگشتان به آن ضربه بزنید

با انگشتان خود به هندوانه ضربه بزنید سطح آن باید بسیار سفت باشد. اگر گوشت نرم باشد نشان می‌دهد شروع به فاسد شدن کرده است.

نکته ۴: سنگین‌ترین آن را با توجه به اندازه‌اش دریافت کنید.

این تقریباً در مورد همه محصولات صدق می کند، اما شما می خواهید هندوانه ای را انتخاب کنید که سنگین ترین هندوانه را نسبت به اندازه خود دارد. یعنی آب بیشتری در آن وجود دارد.

نکته ۵: شکل یکنواخت را بررسی کنید

برخی از هندوانه ها گرد، برخی بیضی شکل هستند و هر دو خوب است. اما اگر برآمدگی های نامنظم وجود داشته باشد، این نشان می دهد که هندوانه ممکن است مقادیر متناقضی از آفتاب یا آب دریافت کرده باشد.

نحوه انتخاب طالبی شیرین

پس از دانستن نکته های خرید یک هندوانه شیرین حالا سراغ طالبی میوه دیگر فصل گرما میرویم.

هیچ چیز بدتر از بریدن چیزی نیست که فکر می‌کردید طالبی شیرین، آبدار و رسیده باشد – اما بعد از شکستن طالبی متوجه شوید غیرقابل خوردن است. تشخیص یک طالبی خوب در میوه فروشی ممکن است دشوار باشد اما اگر نکته های طلایی انتخاب طالبی شیرین را بدانید خرید این میوه برای شما سخت نمیباشد.

طالبی که عضوی از خانواده Cucurbitaceae است با نام‌های خربزه شیرین، خربزه سنگی (استرالیا) و اسپانسپک (آفریقای جنوبی) نیز شناخته می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “اگر با پوست کندن آناناس مشکل دارید،این مطلب را حتما بخوانید” را نیز مطالعه بفرمایید.

چگونه بفهمیم طالبی رسیده است؟

به آن نگاه کنید: رنگ کلی پوست باید بژ، طلایی شنی یا زرد کرمی باشد – اما سبز نباشد (سبز نشان دهنده نارس بودن است). بافته ها باید به صورت برآمدگی های قوی و برجسته ظاهر شوند. اگر لکه زرد صاف و بزرگی را روی سطح دیدید،یعنی طالبی شیرین است بخرید. لکه مایل به زرد می تواند نشان دهنده رسیده بودن خربزه باشد.

ساقه را بررسی کنید: انتهای ساقه طالبی باید گرد، صاف و کمی مقعر (تورفتگی) به نظر برسد. شما نباید هیچ بخشی از ساقه را همچنان متصل ببینید، زیرا یک طالبی رسیده به طور طبیعی از ساقه خود جدا می شود. هر ذره ای از ساقه چسبیده به این معنی است که کشاورز آن را خیلی زود قطع می کند.

آن را بو کن :طالبی رسیده باید در کل بوی شیرینی داشته باشد، باید بوی شیرین و کمی مشک دار داشته باشد. اگه بوی خوبی نداره نمیخرم. اگر بوی بسیار شیرینی داشته باشد، یا هر نوع بوی تخمیر شده ای داشته باشد، بیش از حد رسیده است.

آن را احساس کنید: یک طالبی خوب باید در همه جا سفت به نظر برسد . اگر لکه‌های نرم یا لکه‌ای پیدا کردید، معمولاً نشانه پوسیدگی است.

آن را بردارید: یک طالبی خوب باید احساس سنگینی کند. وزن حداقل چند تا آن را مقایسه کنید سپی سنگین ترین را انتخاب کنید.

به آن ضربه بزنید: با دست یا انگشت خود چند بار به آن  ضربه بزنید و به صدا گوش دهید. شما باید صدای ضعیف و محکمی بشنوید. اگر صدای بلند یا توخالی به نظر می رسد، این نشانه خوبی نیست.

انتخاب طالبی شیرین

نکته های نگهداری طالبی

زمان رسیدن: وقتی خربزه چیده شد دیگر نمی رسد. این به این معنی است که انتخاب یک خربزه رسیده در بازار مهم است، زیرا به رسیدن آن در پیشخوان آشپزخانه شما ادامه نمی دهد.

ایمنی: همیشه قبل از بریدن طالبی آن را کاملا بشویید – پوست آن می تواند حاوی باکتری های مضر از جمله سالمونلا و لیستریا باشد. زیر آب جاری بشویید و پوست را با یک برس سخت بشویید. از صابون استفاده نکنید که می تواند از طریق پوست جذب میوه داخل شود.

نحوه نگهداری: طالبی کامل و برش نخورده را می توان برای مدتی بیشتر از یک هفته در یخچال نگهداری کرد. با این حال، هنگامی که آن را برش دادید، میوه فقط چند روز در یخچال نگهداری می شود (برای بهترین نتیجه در یک ظرف در بسته نگهداری کنید).

امیدوارم با رعایت نکته های بالا هنگام خرید هندوانه و طالبی ، شیرین ترین آنها را انتخاب کنید و این ترفندها را هنگام خرید بکار بگیرید که پولتان را هدر ندهید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.