با بهترین غذاهای مجارستانی آشنا شوید

در این مطلب می‌توانید برخی از رایج‌ترین وعده‌های غذایی مجارستانی و اینکه چه چیزی هر یک از این وعده‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند، یاد بگیرید. با اطلاعاتی که در این مقاله خواهید آموخت بهترین غذاهایی که در مجارستان سرو میشود را خواهید شناخت.

معروف ترین غذاهای مجارستان

گولش

معروف ترین غذاهای مجارستان

اگر به مجارستان سفر کنید یا به یک رستوران مجارستانی بروید، اجتناب از گولش غیرممکن خواهد بود. این به این دلیل است که گولش یکی از محبوب ترین غذاهای مجارستانی است. گولاش یک خورش مقوی و گرم است که با گوشت گاو، پاپریکا، پیاز و سیب زمینی پر می شود.

مزیت بزرگ گولش این است که مواد لازم برای تهیه آن به یک غذای مقرون به صرفه تبدیل می شود. بیشتر از آن، بسیار سیر کننده و پر طعم است. مناطق مختلف مجارستان ممکن است پیچ و تاب خاص خود را در مورد گولاش داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از مناطق ممکن است از هویج استفاده کنند.

سوپ ماهیگیران غذای مجارستانی

نام “سوپ ماهیگیر” ممکن است اشتها آور به نظر نرسد، اما وقتی این سوپ به درستی طبخ شود، می تواند به طرز شگفت انگیزی خوشمزه باشد. این یک غذای بسیار محبوب است، بسیار شبیه به گولش. به طور سنتی، روی آتش در کتری پخته می‌شود، اگرچه اگر در خانه درست می‌کنید، می‌توانید به اجاق گاز خود بسنده کنید.

ممکن است انواع ماهی در این سوپ وجود داشته باشد. برخی از رایج ترین ماهی ها عبارتند از: کپور، سوف یا گربه ماهی. به طور سنتی، این سوپ سرشار از پاپریکا است و به همین دلیل اغلب قرمز روشن است. برخی از انواع این سوپ ممکن است از چندین نوع ماهی به جای یک نوع استفاده کنند. انواع دیگر ممکن است این سوپ را با پاستا سرو کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

غذای مجارستانی مانند پاپریکاش مرغ

پاپریکاش مرغ غذای مورد علاقه بسیاری، حتی غیر مجارستانی است. مانند سوپ ماهیگیر، پاپریکاش مرغ به طرز شگفت انگیزی قرمز است و همه اینها به خاطر پاپریکا است. علاوه بر پاپریکا، پیاز، گوجه فرنگی، سیر و فلفل شیرین نیز وجود دارد. برای خامه ای شدن ظرف، باید خامه ترش اضافه کنید.

مرغ محبوب ترین انتخاب برای این غذا است، اما برخی افراد گوشت گوساله را ترجیح می دهند. برای سیرتر شدن غذا، آن را با کوفته های خوشمزه پر می کنند.

 پنکیک گوشت

بسیاری از مردم پنکیک را چیزی شیرین برای صبحانه می دانند، اما پنکیک گوشت مجارستانی کاملاً متفاوت است. ابتدا باید چند پنکیک نازک برای شروع غذا درست کنید. برای پر کردن، به مخلوطی از مرغ یا گوشت گاو خرد شده به قطعات کوچک نیاز دارید.

بعد از آن پنکیک ها را با گوشت پر کنید و مانند بوریتو بپیچید و سپس کل آن را در فر بپزید. در حالی که پنکیک ها پخته می شوند، فراموش نکنید که یک سس پاپریکا خامه ای درست کنید و ظرف را با یک وعده خامه ترش سالم سرو کنید.

 برگ کلم شکم پر

برگ کلم شکم پر در سراسر اروپای شرقی رایج است، نه فقط در مجارستان. این غذا با پنکیک گوشتی که قبلاً صحبت شد تفاوت چندانی ندارد به جز اینکه به جای پنکیک از برگ کلم استفاده می شود. به همین دلیل، اگر قصد کاهش وزن دارید، این وعده غذایی می تواند ایده خوبی باشد.

کلم مورد استفاده باید پخته باشد. برای پر کردن برگ ها به گوشت چرخ شده، پاپریکا و برنج نیاز دارید. شما متوجه خواهید شد که این غذا به ویژه در طول تعطیلات رایج است، اگرچه در بقیه ایام سال نیز رایج است.

خورش گوشت گاو از غذاهای سنتی مجارستانی

اگر به دنبال غذایی هستید که به خصوص طعم‌دار و سیرکننده باشد، این خورش گوشت می‌تواند برای شما عالی باشد. این خورش بسیار پرکاربرد است و می توان آن را با هر نوع گوشتی که دوست دارید درست کرد. گوشت با پیاز گوجه فرنگی، پاپریکا و سرکه پخته می شود تا یک سس غلیظ خوشمزه درست شود که روی رشته فرنگی (Spätzle) سرو می شود. می توانید هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید اضافه کنید.

بسیاری از مردم آن را بسیار شبیه به گولش می دانند. به همین دلیل، بسیاری از رستوران‌های بوداپست و فراتر از آن، تفاوتی بین این خورش گوشت و گولاش قائل نمی‌شوند. به خاطر داشته باشید که هنگام پختن خورش صبر و حوصله داشته باشید زیرا معمولا چندین ساعت طول می کشد.

سوپ آلبالو مجارستانی

سوپ آلبالو ممکن است عجیب به نظر برسد اگر قبلاً در مورد آن نشنیده باشید. دسر است یا شام؟ در حالی که این سوپ ممکن است برای افراد غیر مجارستانی مانند یک دسر به نظر برسد، اما در واقع قرار است آن را مانند هر سوپ دیگری قبل از غذای اصلی خود بخورید. این شامل آلبالو، شکر و خامه ترش است. خامه ترش معمولا روی آن سرو می شود و خود سوپ سرد است.

 سوپ لوبیا جوکای

این سوپ لوبیا به دلیل غنی بودن و سیر کردنش برای زمستان مناسب است. همچنین مملو از طعم های گرم و دودی است که مطمئنا حتی سردترین عصرها را نیز گرم می کند. Jókai Bableves پر از گوشت خوک دودی و سوسیس، نودل تخم مرغی و لوبیا چیتی است. بیشتر اوقات، سوپ با یک خامه ترش در بالا سرو می شود.

غذای سنتی مجارستانی لانگو

غذاهای سنتی مجارستانی

اگر به جای گوشت، نان می‌خواهید، این نان سرخ شده را امتحان کنید. در مجارستان خواهید دید که لانگوس بیشتر یک غذای خیابانی است تا یک وعده غذایی که در بسیاری از رستوران های مجارستانی نیز پیدا خواهید کرد. از بیرون ترد و از داخل نرم است. بسیاری از مردم دوست دارند آن را با پنیر پاشیده شده روی آن بخورند. همچنین می توانید آن را با خامه ترش میل کنید تا کمی مزه دار شود.

پاستا با پنیر دلمه (Túrós Csusza)

اگر چیزی شیرین و سیر کننده می خواهید، Túrós Csusza دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. این یک غذای سنتی بسیار قدیمی است که با رشته و پنیر دلمه یا انواع پنیر کشک درست می شود. این غذا زمانی بهترین است که رشته فرنگی خانگی درست شده باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.