پنیر چدار با موزارلا چه تفاوت هایی دارد؟

چدار و موزارلا هر دو پنیرهای معروفی هستند و به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شوند. این دو نوع پنیر از شیر تهیه می شوند، اما از آنجایی که فرآیند ساخت آنها متفاوت است، هر یک طعم و عملکرد متفاوتی در غذاها دارند. بنابراین، چه تفاوت هایی بین چدار و موزارلا وجود دارد؟ این مقاله تفاوت‌های بین این دو نوع پنیر را شرح می‌دهد و به چند سؤال متداول پاسخ می‌دهد تا به شما کمک کند بفهمید چه زمانی از موزارلا و چه زمانی از چدار استفاده کنید.

پنیر موزارلا یک پنیر همه جانبه است که به خاطر طعمش معروف نیست، بلکه به خاطر خاصیت کششی اش معروف است. طعم ملایمی دارد، بنابراین برای سالاد عالی است. در مقابل پنیر چدار به خاطر طعم تند و تلخش معروف است و اغلب در تهیه همبرگر از آن استفاده می شود. در حالی که موزارلا نرم است، چدار از نظر بافت سخت است.

پنیر چدار با موزارلا چه تفاوت هایی دارد؟

پنیر چدار
پنیر چدار

طعم

پنیر چدار به خاطر طعم بی نظیر و تندش معروف است. مردم برای طعم بیشتر از پنیر چدار در غذاها استفاده می کنند که طعم دیگری به غذا می دهد. این پنیر

کلاسیک طعم تند و شدیدی دارد و کمی خاکی در نظر گرفته می شود زیرا زمان پردازش آن ۳ تا ۶ ماه است.

آنزیمی به نام پپتید باعث ایجاد تیزی تلخ در چدار شد. هر چه پنیر کهنه تر شود، تلخی آن بیشتر می شود.

از طرفی پنیر موزارلا به خاطر طعمش معروف نیست. پنیر موزارلا بیشتر به دلیل عملکرد نمادین کشش پنیر معروف است. پنیر موزارلا طعم ملایمی دارد و زمانی که ذوب می‌شود، بافتی الاستیک ایجاد می‌کند که دوستداران موزارلا می‌خواهند. طعم لطیف پنیر موزارلا کمی ترش و شور با تازگی مانند شیر است.

پنیر موزارلا با وجود طعم و مزه متفاوت، ترش می‌شود و با گذشت زمان طعم بیشتری مانند چدار پیدا می‌کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ذوب شدن

برخلاف سایر پنیرها، موزارلا به راحتی ذوب نمی شود. اما وقتی ذوب می‌شود، بافتی لطیف ایجاد می‌کند. وقتی یک تبلیغ تلویزیونی برای پیتزا فروشی می بینید و پنیرهایی که رشته های بلند درست می کند می بینید، احتمال زیادی وجود دارد که موزارلا باشد. حتی به فرآیند تهیه موزارلا خمیر رشته می گویند.

به دلیل خاصیت ارتجاعی، موزارلا پنیر مورد علاقه برای پیتزا، غذاهای پاستا، چوب موزارلا سرخ شده و پانینی است.

پنیر چدار رنده شده به دلیل طعم بی نظیر و تندش در بسیاری از غذاها استفاده می شود. به هر غذایی طعم و مزه بیشتری می بخشد و با حرارت دادن فورا ذوب می شود. معمولا پنیر چدار چند ماه طول می کشد تا طعم تلخی کلاسیک خود را به دست آورد.

در مقایسه با پنیر چدار کهنه و جوان، اگر پنیر آب شده می خواهید، چدار جوان برای شما مناسب است. چدار کهنسال رطوبت کمتری دارد و به همین دلیل خوب آب نمی شود.

چدار در مقابل موزارلا از نظر ارزش تغذیه ای

از آنجایی که پنیر موزارلا و چدار هر دو از شیر گاو گرفته می‌شوند هر دو نوع و مقدار تغذیه مشابهی دارند.

پنیر موزارلا نسبت به سایر پنیرها دارای سدیم و کالری کمتری است، اما با باکتری هایی که به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند غنی شده است. پروبیوتیک ها می توانند سلامت آسیب دیده شما را بهبود بخشند، ایمنی را افزایش دهند و با التهاب در بدن شما مبارزه کنند.

پنیر چدار کمی کالری و سدیم بیشتری نسبت به موزارلا دارد. منبع خوبی از ویتامین K2 است که برای سلامت قلب و استخوان مهم است.

بو

پنیر موزارلا به صورت تازه تهیه و سرو می شود، یعنی زمان کمتری برای تهیه پنیر صرف می شود و در مدت زمان کوتاهی مصرف می شود. به همین دلیل است که پنیر موزارلا مانند سایر پنیرها بوی قوی ندارد. بوی ملایم و ملایمی مانند شیر تازه دارد. به همان اندازه که بو می کند طعم خوبی دارد.

با این حال پنیر چدار با توجه به زمان و مراحل ساخت کاملاً متفاوت از موتزارلا است. پنیر چدار بوی تند و تلخی دارد و برخی می گویند بوی خاکی دارد. تنها به این دلیل است که چدار برای به دست آوردن طعم اصلی خود به زمان نیاز دارد.

پس از مراحل ساخت، چدار برای چند ماه در سرداب نگهداری می شود. هر چه چدار بیشتر کهنه شود، بوی قوی تری می گیرد.

کاربرد های پنیر چدار و موزارلا

همانطور که قبلاً گفتم پنیر چدار عمدتاً توسط دوستداران پنیر برای تقویت طعم غذا استفاده می شود. چدار مانند سایر پنیرها کاربردهای مختلفی دارد. بیشتر در ساندویچ پنیر و برگر استفاده می شود.

افرادی که عاشق طعم تند چدار هستند از آن در ماکارونی و پنیر، سوپ های مختلف و در بشقاب پنیری استفاده می کنند.

پنیر موزارلا به دلیل کاربرد همه جانبه آن به عنوان یک پنیر کامل شناخته می شود. این می تواند با بیشتر غذاهایی مانند پیتزا، ماکارونی، لازانیا، پیتزا کوزادیلا، یا کاسرول، کوفته و غیره همراه شود. اگر می خواهید در غذای خود عمل پنیر کشی داشته باشید، پنیر موزارلا بهترین گزینه است. برای این تخصص، می توانید آن را با روکش پودر نان سرخ کنید و از سرخ کردن پنیر خوش طعم لذت ببرید.

چدار در مقابل موزارلا: کدام بهتر است؟

این بستگی به سلیقه و ترجیحات شخصی دارد. اگر می خواهید پنیر از غذای خود عمل کند بدون افزودن طعم تند، می توانید با موزارلا همراه شوید. اگر می خواهید طعم تند پنیر را در غذای خود داشته باشید، چدار گزینه مناسبی برای شماست.

آیا چدار و موزارلا با هم ترکیب میشوند؟

چدار و موزارلا کاملاً با هم هماهنگی دارند. برای درست کردن بهترین پیتزا باید طعم پنیر طلایی و ترکاننده به نظر برسد و خاصیت ارتجاعی عالی داشته باشد. بنابراین، مقدار مناسب پنیر چدار و موزارلا مخلوط شده با غذاها می تواند هم طعم و هم خاصیت کشسانی داشته باشد.

موزارلا
موزارلا

چدار در مقابل موزارلا: کدام یک برای پیتزا بهتر است؟

پنیر موزارلا وقتی روی پیتزا ذوب می‌شود، طعم لطیفی با بافت لاستیکی دارد. به همین دلیل است که بیشتر اوقات از پنیر موزارلا در پیتزا استفاده می شود. از طرفی پنیر چدار طعم تند و تلخی دارد. به همین دلیل است که در پیتزا به مقدار کم استفاده می شود.

چدار در مقابل موزارلا: کدام یک برای پاستا بهتر است؟

هم چدار و هم موزارلا برای پاستا عالی هستند. پنیر چدار برای سس پاستا یا ماکارونی و پنیر بهتر است. موزارلا بهتر است آن را روی پاستا گذاشته و در فر بپزد.

برای نتیجه گیری، چدار و موزارلا می توانند روکش خامه ای، نمکی و غنی را برای شما تضمین کنند، چه آن را روی پیتزا، پاستا یا لازانیا قرار دهید. و بهترین قسمت این است که می توانید هر دو را در یک ظرف قرار دهید تا طعم آنها بهتر شود.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.