امید ، معجزه ای که میتواند شما را آرام و شاد کند

 امید به عنوان یک عامل محافظ عمل می کند ، باعث می شود افراد نسبت به آینده مثبت تر و خوش بین تر شوند. برخی از تکنیک ها مانند رفع ترس ، پرورش ذهنیت و تمرکز بر نکات مثبت می توانند باعث تقویت امید شوند. در چند ماه گذشته ، ما شاهد تغییر عمده ای در زندگی روزمره خود به دلیل COVID-19 هستیم. با واکسیناسیون بسیاری از جهانیان اثر همه گیری در حال کاهش است. این کاهش نشانه افزایش موارد دیگر مانند امید است – به ویژه این امید که زندگی ما به زودی به ریتم طبیعی تری برگردد.

خبر خوب این است که امید می تواند به بهبود آسیب ها کمک کند ، و ما با ظرفیت امیدوار بودن به دنیا آمده ایم. امید ما را به سمت “نوری که در انتهای تونل است” و دور از روزهای تاریک و شب های طولانی که برای رسیدن به آنجا لازم بود ، نشان می دهد و ما را از چالش های شخصی و نگرانی های مشترک رها می کند.

چرا به امید نیاز داریم؟

اگر احساس می کنید در طول سال گذشته برخی از ظرفیت های امید خود را از دست داده اید ، تنها نیستید. در اینجا شش دلیل برای نیاز ما و پنج روش برای بازگرداندن آن آورده شده است:

۱-امید انرژی بخش است

این چیزی فراتر از صرف خواستن چیزی یا اندیشیدن در مورد چیزی است . وقتی امیدواریم ، آن را از نظر جسمی نیز احساس می کنیم – ضربان قلب ما افزایش می یابد ، تنفس ما تسریع می شود ، تفکر ما شفاف تر می شود و روحیه ما مثبت می شود . امید به طور طبیعی ما را برای مبارزه با ناامیدی و بدبینی آماده می کند.

امید به آینده

۲- امید ما را به جلو سوق می دهد

این ما را برای اقدام ، برنامه ریزی و حرکت به سمت اهداف آماده می کند. به همین دلیل است که من آن را جادوی ذهن می نامم: وقتی امیدوار هستیم ، منطقی تر به زندگی و مشکلات آن نگاه میکنیم . به عبارت دیگر ، امید به عمل منجر می شود ، و عمل ما به ایجاد یک پیشگویی مثبت منجر می شود. ما واقعیت ها را نادیده نمی گیریم. ما در حال ایجاد واقعیت هایی هستیم.

۳- امید به سلامتی ما کمک می کند

ماهیت خودکفا کننده امید هنگامی می تواند مهم باشد که در حال مبارزه با ناباروری ، بیماری ، از کارافتادگی یا بیماری مزمن هستیم. امید می تواند ما را وادار کند تا به دنبال جواب باشیم ، درمان را تحمل کنیم . امید حتی ممکن است مزایای مستقیم بیشتری برای سلامتی داشته باشد. دانشمندان علوم مغز و اعصاب دریافتند وقتی احساس امید می کنیم ، مغز ما مواد شیمیایی را پمپ می کند که می تواند درد را مسدود کرده و بهبودی را تسریع کند.

۴- امیدوار بودن یک عامل محافظتی است

طبق برخی مطالعات ، افراد خوش بین عمر طولانی تری دارند و بیماران بیمارستان که روحیه جنگجویانه امیدوارانه دارند ، بیشتر از بیمارانی که ناامید می شوند زنده می مانند. طبق بسیاری از مطالعات دیگر ، امید پادزهر قدرتمندی برای اضطراب و مبارزه با خستگی است. پس از سال ۲۰۲۰ ، شما احتمالاً می توانید داستانهایی از خود در مورد امید به بهبود و صبر خود در هنگام تهدیدهای طولانی مدت از جمله COVID-19 بیان کنید.

۵- امید چشم انداز ما را بهتر می کند

امید اغلب با تهدید ناامیدی تشدید می شود . ما وقتی به تنهایی قرنطینه می شویم ، بیشتر قدر جمع شدن ها را میدانیم ، وقتی دچار یک بیماری همه گیر می شویم ، بیشتر به سلامتی امیدواریم و وقتی شاهد ناآرامی ها و بی عدالتی های داخلی هستیم ، بیشتر به صلح امیدواریم. و هرچه بیشتر امیدوار باشیم ، تحقق رویای بیشتری را تحسین می کنیم.

۶- امید یک حالت پایدار نیست

امید دائماً به اوج خود می رسد ، کاهش می یابد ، برای مدت کوتاهی بی حرکت میشود ، و سپس دوباره بنا می شود. این احتمالاً چیز خوبی است زیرا زندگی در یک وضعیت ثابت برای مدت طولانی می تواند طاقت فرسا باشد. به عنوان مثال ، به چیزهایی فکر کنید که در تمام طول سال امیدوار بودیم – انتظار برای تماس ، گزارش ، نتیجه آزمایش ، چک یا پایان همه گیری. بدن ما همیشه برای عمل آماده بود و ذهن ما به طور مداوم هوشیار بود. اگر امید به واقعیت تبدیل شود ، سرانجام می توانیم هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی رهایی یابیم.

۵ مرحله برای بازگشت امید به ذهن و روانتان :

الكساندر پاپ ، شاعر ، ۳۰۰ سال پیش به ما یادآوری كرد كه امید ابدی است و روانپزشكان امروز نیز موافق هستند. مانند شادی ، عشق و سایر احساسات مثبت ، اگر می دانید چطور می توانید امید بیشتری ایجاد کنید. برخی از ما کشف کرده ایم که امید می تواند بخشی از ایمان ، عشق یا شکرگذاری باشد.

تمام رویکردهای زیر می توانند موثر باشند. ترفند این است که آنها را امتحان کنید:

۱-از امید نترسید

اگر سعی دارید با پنهان شدن از امید خود را در برابر ناامیدی محافظت کنید ، آن را فراموش کنید. به هر حال ناامیدی اتفاق می افتد زیرا همه امیدها و رویاها محقق نمی شوند. بنابراین حتی اگر در مورد نتیجه تردید دارید ، بگذارید امید به شما انگیزه دهد که به جلو بروید ، به ویژه اگر تلاش شما بر نتیجه تأثیر بگذارد.

امیدوار

۲- طوری رفتار کنید که گویی امیدوار هستید

با دیگران به گونه ای صحبت کنید که گویی امیدوار هستید و با خود نیز به گونه ای صحبت کنید که گویی امیدوار هستید. امید یک انتخاب است – طرز فکری که احساسات ، رفتارها و افکار شما را راهنمایی می کند. در واقع ، مطالعات نوروپلاستیسیتی نشان می دهد که این تفکر مثبت به تقویت مدارهای آمیگدال مغز کمک می کند ، که امید بیشتری ایجاد می کند. به خود یادآوری کنید که “برای بسیاری از مشکلات راه حل های زیادی وجود دارد” و “همیشه راهی وجود دارد.”

۳- بر نکات مثبت تمرکز کنید

متأسفانه همه ما تحت تأثیر نکات منفی قرار گرفته ایم – اخبار ، اینترنت ، روزنامه ها و مجلات خبرهای منفی زیادی را مخابره میکنند. برای افزایش ضریب امید خود ، باید تمرین کنیم که نکات مثبت را بشنویم . ما باید فعالانه به دنبال آنها بگردیم. جستجوی اینترنتی برای “خبرهای خوب درباره COVID” ، “عدالت اجتماعی  ، “فناوری های جدید” یا “اخبار خوب بیشتر در مورد واکسن ها” انجام دهید . این نکات مثبت می توانند موجب تسکین فوری ناامیدی می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴-دعا و مراقبه و ذهن آگاهی را امتحان کنید

هر سه عمیقا آرام بخش هستند مخصوصا دعا کردن و برقراری ارتباط با خالق خود که توانای شکست ناپذیر است و بسیار مهربان است – ما نگران آینده ایم و روزهایمان را با همین نا امیدی ها میگذرانیم. ما به طور موقت فقط در اینجا و اکنون هستیم. ما آرام می شویم تا زمانی که آماده جمع آوری امیدهای جدید و ادامه کار باشیم.

دعا می تواند ما را با یک منبع نیرو متصل کند وقتی که از خود نیرویی نداریم. مراقبه و ذهن آگاهی می تواند به ما کمک کند . به زودی قدرت ما دوباره رشد خواهد کرد ، و ما می توانیم به سمت امید خود حرکت کنیم.

امیدواری

۵- از یک دوست امیدواری را یاد بگیرید

با نگاهی که تحسینش می کنید از کسی درس بگیرید. آیا او بیش از شما سزاوار امید است؟ البته که نه. آیا زندگی او واقعاً بهتر است؟ ممکن است او به اندازه، شما با غم و اندوه ، از دست دادن و درماندگی آشنا باشد ، یا شاید در زمان دیگری از زندگی اش بسیار گرفتار بوده باشد ، اما اکنون به او نگاه کنید! اگر زندگی او واقعاً از زندگی شما بهتر است ، شاید به این دلیل است که او نمی ترسد که با امیدواری بالا برود و این شانس شگفت انگیز را پیدا کند که روزی یک رویا به واقعیت تبدیل شود.

در زمان حال و اکنون چیزهای زیادی وجود داشته است که باعث حواس پرتی ما شده و احساس ناامیدی می کنند … با این وجود ما به آینده نگاه می کنیم. ما مقاوم هستیم و یادتان باشد رویاهای ما همیشه می توانند دوباره متولد شوند و می توانیم روز بهتری را تصور کنیم.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.