چطور آدم‌های منفی را دور بزنیم؟

چطور آدم‌های منفی را دور بزنیم؟

یادگیری ترفندها و تکنیک‌ها را نباید تنها محدود به فعالیت‌های ورزشی، خرید گجت و کار با آن ها بکنید، برای داشتن یک زندگی بهتر و آسوده‌تر هم باید مجهز به تکنیک‌هایی شوید. در رویارویی با آدم‌ها، برخی اصولا بدخیم و مسموم هستند و از تأثیر منفی‌ که روی آدم‌های پیرامون‌شان می‌گذارند، آگاه نیستند و برخی از ایجاد آشفتگی در مردم خشنود می‌شوند. وجود یکی از این افراد در خانواده، دانشگاه و محیط کار مساوی است با ایجاد پیچیدگی‌های زیاد در روند کار، نزاع‌های بی‌مورد و بدتر از همه استرس که تهدیدی است برای موفقیت ما.در صورت بی‌تجربگی، ممکن است این واکنش‌ها را در برابرشان نشان دهید:
– عصبانی و درگیر شوید که در این‌صورت ممکن است خودتان متهم به نداشتن ثبات روانی و کارایی شوید و کارها به تعویق بیفتد.
– هیچ کاری نکنید و خاموش بنشینید که در این‌صورت فرد بدذات جری‌تر می‌شود.
– بخواهید فردی شوید مثل او که در این‌صورت به آرمان‌ها و شخصیت خودتان توهین کرده‌اید.
اما آدم‌های باتجربه به دام آن‌ها نمی‌افتند، چون مهارت‌های اجرایی بالا و توانایی کنترل احساسات دارند و این تکنیک‌ها را به کار می گیرند:

 اجازه ندهید آدم‌های شاکی از زمین و زمان، به دام‌تان بیندازند 

هدف این افراد درد دل کردن یا گرفتن راهنمایی نیست، آن‌ها خواهان این هستند که با القای بدبختی در ذهن دیگران، به خود بقبولانند که خود تنها بدبخت‌های عالم نیستند و آرام شوند.

تکانه‌ای نباشید و احساسات خود را کنترل کنید

خشمگین شدن و دشنام دادن خیلی ساده است. افراد بدذات مایل اند شما به چنین ورطه‌ای بیفتید و کنترل خود را از دست بدهید. اگر فردی، باعث کندی کار و تخریب می‌شود، سعی کنید که با آرامش دلایلی قاطع برای ناکارایی او پیدا کنید و با خونسردی در برابرش مقابله کنید.

 جواب این افراد خاموشی است! 

در محیط کار و تحصیل هم، سعی در ایجاد تفکر عقلانی و استدلال‌پذیر کردن بعضی‌ها غیرمنطقی است. شما ممکن است آدم آرمان‌گرایی باشید و با تصور این که می‌توانید همه چیز را تغییر بدهید، بخواهید که شیوه عملکرد و تفکر آدم‌های بدذات را هم تغییر بدهید، اما فراموش نکنید این گونه افراد شخصیت ضداجتماعی دارند و تلاش برای اصلاح آن ها آب در هاون کوبیدن است.

 برای خود حریمی ایجاد کنید

 در محل کار یا انجام یک پروژه، می‌توانید تعاملات خود را با وی محدود کنید و اگر لازم باشد باواسطه، کاری را به او محول کنید یا از او تحویل بگیرید.
آدم‌های موفق عملگرا هستند و به‌جای تمرکز روی مشکلات، روی راه‌حل‌ها کار می‌کنند.
 آدم‌های مسموم پیرامون‌تان، کاری جز فهرست کردن مشکلات بلد نیستند، به‌راحتی می‌توانید با کارهای کوچک اما تاثیرگذار در محل کارتان تغییرات بزرگی ایجاد کنید و شرایط را قابل تحمل‌تر کنید.

 از نشخوارهای فکری پرهیز کنید

 بعضی‌ها عادت دارند که اتفاقات منفی زندگی‌شان را مرتب با خودشان مرور کنند و بی‌مهری‌ها و خیانت‌های دیگران را به یاد آورند اما شما مراقب باشید که به این ورطه نیفتید.

 افراد مثبت پیرامون خود را شناسایی و یک سیستم حمایتی برای خود درست کنید 

در کنارآدم‌های بدذات، افراد خوبی هم پیدا می‌شوند که دنیایی از تجربه، خردمندی و مهربانی هستند، آن ها را شناسایی کنید و در مواقع نیاز از کمک و مشاوره‌ آن‌ها بهره ببرید.

 از تجارب قبلی‌تان درس بگیرید و شیوه‌های تعاملی‌تان را ارتقا بدهید

در برخورد با این گونه افراد به‌تدریج یاد می‌گیرید که در مقابل هر واکنش‌شان، چه تکنیکی سودمندتر و عقلانی‌تر است. مثلا یاد می‌گیرید به جای این که جمله و طعنه آن‌ها آرامش‌تان را به‌هم بزند، با خونسردی و لبخند، نشان بدهید که حمله‌شان سست و بی‌‌فایده است و با این روش، تنش را در خود آن ها ایجاد می‌کنید.
نویسنده : علیرضا مجیدی | مترجم(خراسان)

امیدواریم از مقاله “چطور آدم‌های منفی را دور بزنیم؟” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.