چرا دور چشمم سیاه است؟درمانش چیست؟

چرا دور چشمم سیاه است؟درمانش چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چرا دور چشمم سیاه است؟درمانش چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

برنامه غذایی نامناسب

 استفاده نکردن از میوه و سبزیجات می تواند در به بوجود آمدن این سیاهی ها کمک کند.

غذاهایی انتخاب کنید که ویتامین D بالایی داشته باشند چون کمک می کنند پوستتان بدرخشد.

از خوردن فست فودها برای جلوگیری از سیاهی چشم بپرهیزید.

فست فودها حاوی مقدار زیادی نمک مخفی هستند. نمک بیش از حد باعث حبس آب می شود که باعث متسع شدن رگ های خونی زیر چشم ها می شود.

غذاهایی مانند ماهی تن، تخم مرغ و گربه ماهی چون حاوی ویتامین D هستند، را انتخاب کنید. برای از بین بردن این سیاهی ها مدتی از قهوه نیز دوری کنید.

ژنتیک در سیاهی زیر چشم

ژنتیک وضعیتی است که نمی توانید آن را کنترل کنید. اگر پدر یا مادرتان این سیاهی ها را دارند احتمال دچار شدن شما نیز بالاتر می رود. برای بعضی داشتن سیاهی زیر چشم اصلا مهم نیست و برای بعضی بسیار مهم است اگر از دسته ی دوم هستید و این سیاهی ژنتیکی است بهتر است از لوازم آرایشی کمک بگیرید تا آن را پنهان کنید.

سن

پوست زیر چشمان انسان نازک است، به همین دلیل وقتی این منطقه را لمس می کنید باید خیلی لطیف این کار را انجام دهید. اما با بالا رفتن سن پوست این منطقه نازک تر می شود و به دلیل شکست کلاژن خاصیت ارتجاعی خود را در زیرچشم از دست می دهد. به محض اینکه شکسته شدن کلاژن ها، پوست می افتد در نتیجه سیاهی زیر چشم بیشتر خود نمایی می کند.

کم آبی پوست دور چشمتان را تیره می‌کند

از دست دادن آب بدن یک علت رایج بروز تیرگی و پف پوست دور چشم شما محسوب می‌شود، بدن شما هنگامی که مقدار مناسب آب دریافت نمی‌کند، پوست زیر چشم شروع به خشن شدن می‌کند و دور چشم شما تیره می‌شود.

تلویزیون، موبایل و کامپیوتر پوست دور چشم را سیاه و پیر می‌کند

تماشای تلویزیون یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر می‌تواند موجب بروز سیاهی و پف و پیری پوست دور چشم شما شود، زیرا در این صورت به چشم شما فشار وارد می‌شود و این فشار می‌تواند عروق خونی اطراف چشم شما را بزرگ کند که در نتیجه، پوست اطراف چشم شما تیره‌تر به نظر می‌رسد.

کمبود خواب

وقتی زمان خواب را از دست می دهید، زیر چشمانتان سیاه می شود. خواب کم پوستتان را رنگ پریده می کند و وقتی این حالت بوجود می آید رگ های خونی زیر پوستتان مشهودتر می شوند.

رفع سیاهی دور چشم

 روغن بادام

روغن بادام ترکیبِ طبیعیِ فوق‌العاده‌ای برای درمان سیاهی دور چشم است. چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به حذف این حلقه‌های چشمی کمک می‌کند 

  1. قبل از خواب مقدار کمی روغن بادام را دور چشم بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید.
  2. بگذارید در طول شب روی پوست‌تان بماند.
  3. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.
  4. این روش را تا حذف کامل حلقه‌های دور چشم ادامه دهید.

خیار

اثر خیار بر پوست

خیار خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.

  • خیار را به صورت حلقه‌های کلفت ببرید و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، بعد آن را برای حداقل ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید، سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته و دو بار در روز، انجام دهید.
  • روش دیگر این است که آب خیار را گرفته و آن را با آب لیمو ترکیب کنید، سپس یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید و سپس صورت‌تان را بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید.

گلاب

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوانسازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.

  1. پد چشم پنبه‌ای را چند دقیقه در گلاب خالص بگذارید.
  2. پد را روی چشم‌تان بگذارید.
  3. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی چشم بماند.
  4. این دستور را روزی دو بار به مدت چند هفته انجام دهید.

 آب سرد 

آب سرد باعث شفافیت و روشنی پوست میشود و آب خیلی گرم برعکس پوست را تیره می کند برای همین سعی کنید چه در حمام و چه در طول روز که صورت خود را میشویید با آب سرد این کار را انجام دهید.

 کیسه چای سرد

 یک کیسه چای را ترجیحا چای بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک روش عالی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم است، زیرا به طور طبیعی باعث کاهش دایره های تیره اطراف چشم می شود و پوست را نرم و لطیف می کند. کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را زیر چشمانتان قرار دهید.

اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. حداقل دو بار در روز این درمان را تکرار کنید. همچنین می توانید به طور روزانه آب گوجه فرنگی را به همراه آب لیمو و برگ نعناع به منظور رهایی از سیاهی دور چشم بنوشید.

اسفناج سفید کننده طبیعی

اسفناج حاوی آب ، پروتیین، نشاسه، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین های گروه B بوده و به خاطر وجود نشاسه و سایر مواد موجود در آن خاصیت سفید کنندگی دارد. استفاده از اسفناج خام به صورت ماسک روی صورت برای یک مدت باعث سفید شدن پوست و رفع تیرگی ها میشود.

آب نمک

اسپری آب و نمک در بینی تیرگی دور چشم را کاهش می دهد! آب نمک باعث می شود فشار سینوس های بینی کاهش یافته و رگ ها اگر متورم شده اند از تورم آنها کاسته شود. آب و نمک را در بینی اسپری کنید، از طریق دهان نفس بکشید و از از طریق بینی خارج کنید.

 شیر سرد

استفاده منظم از شیر سرد نیز تیرگی زیر چشم را کاهش می دهد . یک گلوله پنبه را مدتی در یک کاسه ی شیر سرد یا آب یخ قرار دهید و سپس با استفاده از آن کل نواحی تیره دور چشم را پوشش دهید. برای مدتی آن را نگه دارید و سپس با آب معمولی بشویید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.