پرطرفدارترین غذاها در جهان کدام غذاها هستند؟

از هر مسافر با تجربه در مورد خاطره انگیزترین تجربیات خود بپرسید ، احتمالاً بیش از چند داستان در مورد غذاهای باورنکردنی که در نقاط مختلف جهان چشیده اند ، خواهید شنید.در حالی که سفر ممکن است عمدتا برای دیدن مکان های جدید باشد ، غذا اغلب در مرکز آن قرار دارد. تجربیات آشپزی به ما امکان می دهد با فرهنگ محلی به شکلی عمیقاً همه جانبه ارتباط برقرار کنیم. از طریق انواع غذاها و ادویه هایی که استفاده می شود می توان مطالب زیادی در مورد آداب و رسوم ، تاریخ و سنت ها آموخت.بیایید محبوب ترین غذاهای جهان ، منشاء آنها و دلایل محبوبیت آنها را بررسی کنیم.

علاوه بر این ، به اشتراک گذاشتن غذا همیشه در فرهنگ ها مهم بوده و به مردم در یافتن ارتباطات و زمینه های مشترک کمک کرده است. جای تعجب نیست که اهمیت حتی امروز ثابت مانده است.اما برخی از بهترین غذاهای جهان که در خارج از مرزها معروف هستند ، کدامند؟ و برخی از محبوب ترین غذاها در جهان کدامند؟

محبوب ترین غذاهای جهان

۱-پیتزا

هیچ فهرستی از محبوب ترین غذاهای جهان بدون گنجاندن پیتزا کامل نمی شود.

اگرچه مورخان هنوز در مورد زمان دقیق شکل گیری اولین پیتزا اختلاف نظر دارند ، اما حقیقت این است که اشکال مختلف پیتزا (یا فوکاچی) هزاران سال است که وجود دارد. این شکل مدرن است (با محبوب ترین مزه ها) که فقط در چند صد سال اخیر ظاهر شده است.

مهاجران ایتالیایی که در اواخر قرن نوزدهم به آمریکا آمدند ، میراث آشپزی خود را نیز با خود به همراه آوردند ، و جای تعجب نیست که یک غذای ساده و درخشان مانند پیتزا در ایالات متحده و سراسر جهان به یک غذای فوری تبدیل شد و بسیاری از مردم آن را به عنوان بهترین غذای دنیا بشناسند.

محبوب ترین غذاهای جهان

۲-ماکارانی

ماکارونی نه تنها یکی از پرمصرف ترین غذاهای جهان است ، بلکه یکی از در دسترس ترین غذاها نیز می باشد. فرهنگ های متعددی از سراسر جهان انواع مختلف ماکارونی را دارند.

اگر در مورد نوع ماکارونی ایتالیایی صحبت می کنید ، از گندم ، آب و گاهی تخم مرغ استفاده می شود. پاستا با خاصیت گلوتن بالا و رطوبت کم ، آن را برای برش دادن به اشکال مختلف و سرو با طیف وسیعی از سس ها مناسب می کند ، زیرا می تواند تقریباً با هر طعمی ترکیب شود و آن را تقویت کند.

تنوع و سادگی ماکارونی از دلایل اصلی محبوبیت این غذا است ، اما با وجود اینکه تقریباً هرکسی می تواند آن را درست کند ، ماکارونی در بین حتی سرآشپزهای سرتاسر جهان همچنان یک غذای فوق العاده محبوب است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۳-همبرگر

امروزه همبرگر در ایالات متحده یک غذای اصلی محسوب می شود و همه جا از مک دونالد گرفته تا رستوران های درجه یک سرو می شود.

با این حال ، ساندویچ گوشت گاو که امروزه به عنوان همبرگر شناخته می شود در واقع در ایالات متحده ایجاد نشده است ، اما در واقع در شهر هامبورگ آلمان ایجاد شده است ، که به توضیح منشا این نام کمک می کند.

همبرگر برای اولین بار در قرن نوزدهم به عنوان یک کیک گوشت چرخ کرده که به عنوان استیک و بدون نان سرو می شد ، محبوب شد.

بعدها ، هنگامی که مهاجران آلمانی غذاهای مورد علاقه خود را به ایالات متحده آوردند ، استیک هامبورگ نیز در آنجا محبوب شد. روزی شخصی تصمیم گرفت غذا خوردن در حین حرکت را با قرار دادن آن در نان راحت کند ، به این ترتیب همبرگری که ممکن است محبوب ترین غذا در جهان محسوب شود شکل فعلی خود را بدست آورد.

محبوب ترین غذاهای جهان
محبوب ترین غذاهای جهان

۴-سوپ

اگرچه مقوله “سوپ” ممکن است کمی کلی تر از غذاهایی باشد که قبلاً مورد بحث قرار گرفت ، اما آنقدر در همه فرهنگ های جهان برجسته است که شایسته است از منظر وسیع تری به آن نگاه شود. شاید فقط پرمصرف ترین غذا در جهان باشد.

با توجه به آنچه می دانیم ، انسان تا ۲۰۰۰۰ سال پیش در حال خوردن بوده است.

طعم های منحصر به فردی که می توان با جوشاندن مواد مختلف در آب گرم ایجاد کرد ، راهی مناسب و خوشمزه برای مصرف محصولات ارائه داد. به همین دلیل است که شما برای یافتن یک نوع غذا که طیف وسیعی از دستور العمل ها را دارد ، سخت تحت فشار قرار می گیرید.

فرقی نمی کند که سوپ قلم گاو باشد ، سوپ عدس مانند دال ، یا سوپ سبزیجات آرامش بخش ، فرهنگ های مختلف جهان روشهای خاص خود را برای استفاده از آب گرم برای ایجاد طعم هایی پیدا کرده اند که باعث گرم شدن و آرامش مردم برای هزاران سال شده است.

۵-سالاد

هزاران سال است که سبزیجات بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی انسان ها هستند ، بنابراین تعجب آور نیست که سالاد از محبوب ترین غذاها در جهان باشد.

یک سالاد سالم ، آسان برای تهیه ، بسیار متنوع است و اجازه می دهد حداکثر استفاده را از محصولات تازه موجود ببرید. تنها محدودیت این غذا از مواد خاص موجود و تخیل سرآشپز ناشی می شود.

اولین نمونه های ثبت شده از غذاهای سالاد را می توان در زمان روم جستجو کرد. این جایی است که آنها نام خود را نیز دریافت می کنند. “سالاد” از کلمه “نمک” گرفته شده است ، زیرا در آن زمان ، سالادها دارای سس نمکی بودند.

اما انواع  سالاد در طول تاریخ در همه قاره ها محبوب بوده اند ، حتی اگر در سایر نقاط جهان کاملاً متفاوت به نظر برسند.

۶-نان

هیچ فهرست غذایی بدون گنجاندن نان کامل نیست – اساسی ترین غذاها که نمادی از تمدن و کشاورزی است.

اولین آثار نان در سرزمین های کنونی مصر بیش از ۱۰ هزار سال پیش یافت شد. از آن زمان ، آن را در اشکال مختلف در سراسر جهان تصور کرد. این امر آن را به یکی از ۱۰ غذای پرمصرف جهان ، شاید حتی بیشترین خوراکی ، تبدیل کرده است.

اگرچه اکثر مردم وقتی به نان فکر می کنند تصور می کنند که از گندم تهیه شده باشد ، در واقع می توان آن را تقریباً از هر نوع دانه ای تهیه کرد.

در فرهنگ های مختلف ، نان از ذرت ، جو ، برنج ، ارزن و آمارانت تهیه می شود.

۷-برنج

اگرچه در اولین تمدن عمدتا از فرهنگ گندم استفاده می شد ، اما برنج حدود ۵۰۰۰ سال است که وجود دارد. بر اساس برخی برآوردها ، برنج بیش از هر نوع دیگر غلات به مردم غذا داده است.

در طول قرن ها ، برنج به بخشی جدایی ناپذیر از محبوب ترین غذاهای جهان تبدیل شده است. از این فرهنگ در آسیا ، اروپا ، آفریقا و قاره آمریکا استفاده شده است.

دلیل استفاده گسترده برنج در سراسر جهان تنوع آن است – تقریباً در هر شرایطی می تواند رشد کند و بنابراین نسل های زیادی از مردم را در مناطق مختلف آب و هوایی تغذیه کرده است.

چه ریزوتوی معروف در ایتالیا ، nasi goreng در اندونزی ، یا پلوهای ایرانی ، هر فرهنگی روش خاص خود را برای نشان دادن طعم و ویژگی های برنج ارائه کرده است.

محبوب ترین غذاهای جهان
محبوب ترین غذاهای جهان

۸-تخم مرغ

برای بسیاری از افراد ، تخم مرغ بخشی جدایی ناپذیر از یک صبحانه کامل و سالم است.

اما در حالی که املت یا تخم مرغ آب پز ممکن است غذاهای غربی به نظر برسد ، تخم مرغ در سراسر جهان در اشکال مختلف تقریباً ۱۰۰۰۰ سال مورد استفاده قرار گرفته است ، از جمله حدود ۵۰۰۰ سال در مصر و ۳۰۰۰ سال در اروپا.

در طول تاریخ ، انسان ارزش تغذیه ای و تنوع موجود در استفاده از آن ، افزودن آنها به غذاهای مختلف دیگر یا حتی خوردن آنها به صورت خام را می داند.

در چین ، می توانید از یک تخم مرغ به شکل سوپ تخم مرغ لذت ببرید ، در حالی که ژاپنی ها tamagoyaki پیچیده دارند. تخم مرغ در گوشه و کنار جهان (و به دلایل خوب) مورد استقبال قرار می گیرد.

وقتی صحبت از محبوب ترین غذاهای جهان می شود ، لیستی که در بالا بررسی کردیم فقط شروع به بررسی اجمالی تنوع و نبوغ فرهنگ های مختلف هنگام تهیه غذاهای خود می کند.

اگر می خواهید نه تنها در مورد این غذاها بیاموزید بلکه آنها را به تنهایی کشف کنید ، بهترین راه این است که غذاهای معروف را در مکانهایی که منشا آنها بوده است امتحان کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.