ارزان ترین شهرها برای زندگی کجاها هستند؟

۱۰ تا از ارزان ترین شهرها برای زندگی در جهان! با پیشرفت تکنولوژی و ارتباط بیشتر جهان ، سفر به خارج از کشور  آسان تر شده است.برای هر کسی که مشتاق تجربه فرهنگ های دیگر است ، سفر به شما امکان می دهد در کشورهای جدید زندگی کنید و واقعاً خود را در یک زندگی جدید غرق کنید. این یک روش باورنکردنی برای زندگی است و ما خوش شانس هستیم که در عصر حاضر این فرصت را داریم. خوشبختانه بسیاری از شهرهای مقرون به صرفه در سراسر جهان وجود دارند که می توانید ارزان در آنها زندگی کنید.

در اینجا ۱۰ مورد از ارزان ترین شهرها برای زندگی در جهان آورده شده است. این شهرها مملو از فرهنگ ، تاریخ ، سرگرمی و موارد دیگر است. شما می توانید برای چند ماه در هر یک از این شهرها مستقر شوید و از زندگی در یک کشور جدید لذت ببرید ، بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید.

البته ، شهرهای مقرون به صرفه تری وجود دارد که من به آنها اشاره نکرده ام ، اما این ۱۰ شهر فوق العاده در بین مسافران محبوب هستند. از کوه های بولیوی گرفته تا تاکستان های پرتغال گرفته تا سواحل جنوب شرقی آسیا ، در اینجا ۱۰ مورد از ارزان ترین شهرهای جهان برای زندگی و کار آورده شده است.

نکات مهمی که باید در این مقاله به آنها توجه شود:

من فقط هر شهر و آنچه را که ارائه می دهد خلاصه می کنم. اگر می خواهید در مورد تعداد واقعی هزینه های زندگی به طور عمیق صحبت کنید ، پیشنهاد می کنم کمی تحقیق کنید! هر قیمتی که ذکر می کنم به دلار است .

هر کس متفاوت زندگی می کند. اگر دوست دارید خرید کنید ، ناهار بخورید و خود را درمان کنید ، هریک از این شهرها می تواند گرانتر باشد. بنابراین هنگام محاسبه هزینه زندگی در کشوری دیگر ، فقط سبک زندگی خود را در نظر بگیرید.

هنگام فکر کردن در مورد زندگی در خارج ، همیشه هزینه ها و الزامات ویزا را در نظر بگیرید. بسته به ملیت شما ، ممکن است بتوانید ۱-۳ ماه بدون ویزا در برخی از کشورها اقامت داشته باشید. سایر کشورها سختگیرانه تر عمل می کنند. بنابراین مطمئن شوید که برای ویزاهای کشورهایی که می خواهید در آنها زندگی کنید ، به طور کامل تحقیق کنید.

۱۰ شهر ارزان برای زندگی در جهان

۱-هانوی ، ویتنام

ویتنام یکی از ارزان ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است. پایتخت آن ، هانوی ، مکانی مناسب برای زندگی و کار در خارج از کشور با بودجه محدود است.

این شهر چند فرهنگی و تاریخی به دلیل معماری ، غذاهای خیابانی  و تاریخ وسیع شهرت دارد. هانوی قرن ها وجود داشته است و تأثیرات فرهنگ  چینی ، فرانسوی و روسی بر آن امروزه نیز ملموس است.

اگر می خواهید با افراد جدید ملاقات کنید ، فرهنگ غنی را تجربه کنید ، زیبایی های طبیعی ویتنام را بشناسید و البته در هزینه خود صرفه جویی کنید ، هانوی مکانی عالی برای زندگی است.

شهر ارزان

۲- کیتو ، اکوادور

پایتخت اکوادور مکانی شگفت انگیز برای زندگی ارزان است. شهر شلوغ و هیجان انگیز است. خیابان ها شلوغ و پر از زندگی است. برای فرار از تجارت ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سفر یک روزه به کوه های اطراف داشته باشید.

کیتو یک دروازه عالی برای کاوش بیشتر اکوادور است. می توانید همزمان با سفرهای آخر هفته به آمازون ، جنگل ابر ، ارتفاعات ، ساحل و یا حتی جزایر گالاپاگوس در شهر زندگی و کار کنید.

حمل و نقل عمومی در کیتو بسیار ارزان است ، هزینه اتوبوس شهری کمتر از یک دلار است. سفر به مناطق اطراف فقط چند دلار هزینه دارد.

۳- بانکوک ، تایلند

تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان است. پایتخت آن ، بانکوک ، یکی از ارزان ترین شهرها برای زندگی در جهان است!

در طول روز شما را از معابد رنگارنگ بودایی و صدای توک تاک هایی که در خیابان ها می پیچند خیره می شوید. در شب ، بازارهای شلوغ شبانه ، مسابقات هیجان انگیز بوکس موی تای و بوی خوش غذاهای خیابانی تایلندی را تجربه خواهید کرد.

در میان همه ، شما از ارزان بودن زندگی در بانکوک شگفت زده خواهید شد. یک بشقاب کامل غذا حدود ۱ دلار هزینه دارد و بلیط مسابقه بوکس حدود ۱۰ دلار هزینه دارد. سرگرمی ، غذا ، حمل و نقل و هزینه های زندگی در بانکوک بسیار پایین است!

۴- صوفیه ، بلغارستان

بلغارستان یک مقصد اروپایی ارزان است. این کشور در شرق اروپا واقع شده است و دارای زیبایی طبیعی و تاریخ متراکم است.

پایتخت صوفیه مکانی دوست داشتنی برای زندگی و کار در خارج از کشور است. از آنجا که این کشور در مقایسه با سایر نقاط اروپا چندان توریستی نیست ، مردم محلی بسیار خوش برخورد و دوستانه هستند. آنها تورهای پیاده روی رایگان از صوفیه و سایر تورهای ارزان قیمت مانند تورهای غذایی و گرافیتی را ارائه می دهند.

غذا در رستوران ها و فروشگاه های خرده فروشی همگی در صوفیه بسیار ارزان هستند. همچنین پروازهای فوق العاده ارزان بین صوفیه و دیگر شهرهای مهم اروپایی مانند رم یا لندن را ارائه می دهد.

ارزان ترین شهرها
ارزان ترین شهرهای جهان

۵- لاپاز ، بولیوی

بولیوی یکی از ارزان ترین کشورهای آمریکای جنوبی است و این کشور را به مقصدی شگفت انگیز برای زندگی و کار در خارج تبدیل کرده است.

شما می توانید یک آپارتمان در لاپاز با حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ دلار در ماه اجاره کنید. اگر در رستوران های محلی غذا می خورید تا نقاط توریستی ، غذا و خوراکی ها نیز بسیار ارزان خواهند بود.

با پولی که در هزینه های زندگی پس انداز می کنید ، می توانید در بولیوی سفر کنید! این کشور دارای مناظر بسیار خیره کننده ای از جمله دریاچه تیتیکاکا ، تخت نمک و جاده دوچرخه سواری یونگاس شمالی است.

۶-کوسکو ، پرو

کوسکو به عنوان دروازه ورود به ماچو پیچو شناخته می شود. بسیاری از مسافران چند روز قبل یا بعد از بازدید از عجایب مشهور جهانی اینکان در این شهر کوهستانی توقف می کنند.

اما اقامت بیش از چند روز در کوسکو یک انتخاب عالی برای مسافرانی است که به دنبال زندگی در خارج هستند.

کوسکو شهری آرام است که توسط تپه ها و کوه ها احاطه شده است. از غذاهای لذیذ پرو ، صنایع دستی رنگارنگ محلی، این شهر مکانی فوق العاده سرگرم کننده برای زندگی است.

می توانید در روزهای آزاد خود از ویرانه های اینکان دیدن کنید و نقاط مهم پرو را مانند کوه رنگین کمان یا آب نمک ماراس کاوش کنید.

۷-زاگرب ، کرواسی

کرواسی یک کشور مدیترانه ای باشکوه است که محبوبیت آن رو به افزایش است. بسیاری از مردم برنامه سفر به جزایر کرواسی و شهرهای ساحلی را برای تفریح ​​جزیره و آفتاب گرفتن دارند.

اما اگر به داخل و شمال کرواسی سفر کنید ، زاگرب ، پایتخت این کشور را خواهید یافت. زاگرب فوق العاده جذاب است و همچنین یکی از ارزان ترین مکان های زندگی در جهان است.

شهرهای ساحلی کرواسی شبیه ایتالیا یا یونان هستند ، در حالی که زاگرب مانند یک شهر اروپای شرقی واقعی است. این شهر دارای معماری باشکوه ، موزه های جالب ، میادین عمومی بزرگ ، رستوران های سنتی و توریستی ، بازارهای خیابانی محلی مقرون به صرفه و پارک های ملی خیره کننده در این نزدیکی هست.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:آیا میشود ارزان سفر کرد؟

۸- پورتو ، پرتغال

پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای اروپای غربی است. پایتخت لیسبون هر روز گردشگرتر می شود ، بنابراین گران تر می شود. اما شهر شمالی پورتو هنوز بسیار مقرون به صرفه است.

اغلب مسافرانی که می خواهند از لیسبون و الگارو در جنوب دیدن کنند ، پورتو را نادیده می گیرند. اما شمال پرتغال خیره کننده است. اینجا مملو از تاکستان ها و شرابخانه ها ، شهرهای ساحلی آرام ، کلیساهای جامع با کاشی آبی و شهرهای شلوغ مدرن است.

حمل و نقل عمومی ، هزینه های زندگی  و غذا در پرتغال همه مقرون به صرفه هستند.

۹- پنوم پن ، کامبوج

در کنار ویتنام و تایلند کامبوج قرار دارد. این کشور بیشتر به خاطر معابد قدیمی خود در سیم ریپ مشهور است ، اما پایتخت پنوم پن ، مقصدی برای سفرهای آسیای جنوب شرقی است.

پنوم پن مرکز فرهنگی کامبوج است. این مکان مناسب برای زندگی است زیرا امکانات رفاهی بیشتری نسبت به سایر مناطق کشور دارد. همچنین رزرو تور یا گردش در خارج از شهر ارزان و آسان است ، بنابراین می توانید در روزهای رایگان خود در کامبوج گشت و گذار کنید. شما می توانید یک آپارتمان با قیمت ۴۰۰ یا ۵۰۰ دلار در ماه اجاره کنید. امکانات رفاهی ، غذا ، خرید و سایر موارد در اینجا نیز بسیار ارزان است.

شهر ارزان
ارزان ترین شهرها

۱۰-کیپ تاون ، آفریقای جنوبی

آفریقا خانه شهرهای زیادی است که زندگی در آنها مقرون به صرفه است. یکی از مشهورترین آنها شهر کیپ تاون ، آفریقای جنوبی است. این شهر پر جنب و جوش و چند فرهنگی پر از طبیعت زرق و برق دار ، آثار تاریخی ، نقاط دیدنی رنگارنگ و موارد دیگر است.

یکی از بهترین چیزها در مورد کیپ تاون این است که می توان از بسیاری از بهترین جاذبه های آن به صورت رایگان لذت برد. تحسین ساختمانهای رنگین کمان بو-کاپ ، شنا و موج سواری در سواحل زیبا از جمله نکات برجسته کیپ تاون است.

خرید مواد غذایی ، سیم کارت و کرایه اتومبیل نیز ارزان هستند. شما به راحتی می توانید در کیپ تاون با هزینه بسیار کمتر از سایر شهرهای توسعه یافته راحت زندگی کنید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “ارزان ترین شهرها برای زندگی کجاها هستند؟

زاگرب کرواسی بسیار جای جذابی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.