کناره گیری ملکه انگلیس از قدرت !

کناره گیری ملکه انگلیس از قدرت !

به گزارش فارسی ها به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت: برخی رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند ملکه انگلیس پس از رسیدن به ۹۵ سالگی از مقام سلطنت کناره گیری می‌کند.

پرنس چارلز، ولیعهد با پدرش شاهزاده فلیپ که او نیز در ۹۵ سالگی مسئولیتهایش را واگذار کرد قرار است در اقامتگاه سلطنتی در سند رینگهام واقع در ۱۸۰ کیلومتری شمال لندن درباره جزییات بیشتری از روند انتقال مسئولیت‌های سلطنتی گفت‌وگو کنند.

موضوع رسوایی اخلاقی اندرو، فرزند سوم ملکه و برادر ولیعهد این کشور که بخشی از مسئولیت‌های سلطنتی را در اختیار داشت از جمله این موارد اعلام شده است.

 

ملکه الیزابت دوم که با نزدیک به ۶۸ سال سلطنت رکورد دار سلطنت در تاریخ انگلیس است به علت کهولت سن با رخوت برنامه‌ها مواجه شده، به طوریکه برنامه‌ها و دیدارهایش از ۳۳۲ مورد در سال ۲۰۱۶ به ۲۸۳ مورد در سال گذشته کاهش یافته است. ملکه انگلیس هجده ماه دیگر ۹۵  ساله می‌شود.

پیش از ملکه الیزابت دوم، ملکه ویکتوریا، مادربزرگ ملکه کنونی با ۶۳ سال سلطنت رکورد دار سلطنت در انگلیس بود.

اکنون چارلز، ولیعهد ۷۱ ساله که چندی پیش همزمان با رسوایی اخلاقی برادرش بخش‌هایی از مسائل خلاف اخلاق او نیز منتشر شد پس از ده‌ها سال انتظار قرار است پادشاه انگلیس شود.

کناره گیری ملکه انگلیس از قدرت !

در مورد پادشاهی انگلیس بیشتر بدانید :

پادشاهی مشروطه بریتانیا و سرزمین‌های فرادریایی آن است. در این پادشاهی، عنوان فرمانروا برای مرد «شاه» و برای زن «ملکه» است. فرمانروای کنونی الیزابت دوم است که در پی مرگ پدرش (جرج ششم) در ۶ فوریه ۱۹۵۲ جرج ششم به پادشاهی رسید.

ویندزور نام خانوادگی دودمان پادشاهی بریتانیا است. جرج پنجم، پدربزرگ الیزابت دوم، نام خانوادگی خود که دارای پیشینه آلمانی بود به ویندزور تغییر داد.[۱]

فرمانروا و خانواده نزدیک او وظایف گوناگون رسمی، تشریفاتی، دیپلماتیک و نیابتی را بر عهده دارند. از آن جا که پادشاهی مشروطه است، فرمانروا محدود به عملکردهای غیر حزبی همچون اعطای افتخارات و منصوب کردن نخست‌وزیر بریتانیا است. فرمانروا، بر پایه سنت، فرمانده کل نیروهای مسلح بریتانیا است. گرچه اقتدار کامل رسمی اجرایی بر حکومت بریتانیا همچنان از طریق امتیاز ویژهٔ پادشاهی فرمانروا اعمال می‌شود اما این قدرت‌ها تنها در سازگاری با قوانین مصوب مجلس عوام بریتانیا و در عمل، مقید بر عرف و رویه قضایی اعمال میشوند.

/پایان خبر کناره گیری ملکه انگلیس از قدرت !/

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.