چگونه رابطه مادر و پسر صمیمی تر می شود؟

چگونه رابطه مادر و پسر صمیمی تر می شود؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه رابطه مادر و پسر صمیمی تر می شود؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

این مطلب در اسفند ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

محبت کردن

یک راه ساده برای برقرار کردن یک رابطه خوب و مستحکم این است که ،همیشه به پسرتان محبت کنید. او به محبت شما نیاز دارد، البته محبتی که در رفتار و گفتار شما دیده و احساس شود. پسری که به قدر کافی از عشق و محبت مادر برخوردار است، اغلب فردی شجاع، قوی، مستقل و موفق … می شود. به این ترتیب چنین پسری می تواند در اینده مرد یک زندگی موفق، سالم و با نشاط باشد.

اما پسری که بیش از حد تعادل از عشق و محبت مادر برخوردار است، غالبا فردی وابسته، ضعیف، حساس و ناسازگار … می شود. به این ترتیب چنین پسری نمی تواند در اینده مرد یک زندگی موفق، سالم و با نشاط باشد.

 در کنارش باشید

همیشه   کنارش باشید  و برایش وقت بگذارید، اما او را به خودتان وابسته نکنید. زیرا پسر بچه ها مادرشان را از هر کس و هر چیزی در این دنیا بیشتر دوست دارند، در حقیقت عاشق مادرشان هستند و همچنین نیاز دارند که همیشه صدای مادرشان را بشنوند و او را دور و بر خودشان ببینند. پسری که بیش از حد به مادرش وابسته است، فردی بی اراده، ضعیف و وابسته خواهد شد.

پسری هم که هیچ گونه علاقه و وابستگی به مادرش ندارد، غالبا فردی پرخاشگرو تند خو بار خواهد آمد . بنابراین سعی کنید او را فردی مستقل و اجتماعی بار بیاورید  و از او یک مردو یک انسان کامل بسازید  تا بتواند در اینده از پس مشکلات ریز و درشت زندگی بر بیاید و کمتر گرفتار مشکلات رفتاری شود.

چگونه رابطه مادر و پسر صمیمی تر می شود؟

سعی کنید پسرتان را خوب بشناسید

برای ایجاد یک ارتباط خوب و پابرجا باید پسرتان را خوب بشناسید  و از ویژگی های روحی و جسمی او اگاه باشید، عواطف و احساسات او را درک کنید، و به شخصیت اش احترام بگذارید. پسری که مادرش او را به خوبی درک می کند و رابطه خوبی با او دارد، اغلب با دیگران به ویژه همسالان خود بهتر رفتار می کند. بنابراین مادرانی که برای شخصیت پسرشان ارزش و احترام قائلند و احساسات و عواطف او را به درستی درک می کنند، در حقیقت به پسرشان اموزش می دهند تا به شخصیت، افکار، عواطف و احساسات دیگران احترام بگذارد و انها را درک کند.

 تاثیر محیط خانواده

پسری که در محیطی ارام زندگی می کند و در کانون گرم خانواده دور یک میز می نشیند و غذا می خورد، غالبا به لحاظ سلامت روحی و روانی دچار مشکل نمی شود و کمتر درگیر اضطراب و نگرانی، افسردگی… می شود و می تواند با شما و دیگران ارتباط خوبی بر قرار کند. بنابراین سعی کنید، محیط خانه ارام باشد نه میدان جنگ، زیرا این گونه بهتر می توانید با پسر دلبندتان ارتباط دوستانه ای بر قرار کنید. پس محیط خانه را ارام و امن نگه دارید تا او هم احساس ارامش کند، و درگیر رفتارهای خشونت امیز و مخاطره امیز نشود.

 صحبت کردن

گاهی اوقات داخل اتاقش بشوید، در کنارش بنشینید و با او درباره اهداف، ارزوها، و برنامه هایی که در اینده دارد صحبت کنید. حتی درباره معنویت، اخلاقیات، ارزش ها با هم صحبت کنید  اما جر وبحث نکنید و به عقاید یکدیگر احترام بگذارید. دوستانش را بشناسید زیرا انها تاثیر زیادی بر او می گذارند.

برای او وقت بگذارید، هم پای او راه بروید، گاهی کنار رودخانه ای بنشینید و به صدای اب گوش بدهید. حتی برنامه ریزی کنید و با هم به تئاتر بروید و درباره   موضوع و شخصیت های که در ان بازی کرده بودند، صحبت کنید. همیشه با او حرف بزنید و متوجه شوید، به چه می اندیشد و چه برنامه های برای اینده دارد. از پدرش بخواهید تا درباره ی روابط جنسی و عوارض مواد مخدر و سیگار با پسرش صحبت کند.

 تشویق و تحسین کردن

هدفمند زندگی کردن را به پسرتان بیاموزید  و این که در زندگی چه برنامه و هدفی را باید دنبال کند. او را برای رسیدن به هدفش تشویق و ترغیب و از او حمایت کنید تا هم در کار و هم در روابط فردی و اجتماعی به موفقیت برسد. این نکته حائز اهمیت است که باید از او توقع داشته باشید، یعنی به او بگویید که انتظار دارید او موفق بشود. به این ترتیب انتظارهای شما او را مجبور می کند تا برای کسب موفقیت بیشتر تلاش کند.

هرگز فراموش نکنید که  پسرهایی در اینده  موفق می شوند که مادری بسیار صبور و قوی داشته باشند، مادری که سرچشمه   قدرت و تشویق است، نه انتقاد و سرزنش. شما با انتقاد و سرزنش کردن فقط اعتماد به نفس او را پایین می اورید. بنابراین مشوق او باشید و فرصت های رشد و شکوفایی را برای او مهیا کنید.

 احترام گذاشتن

اگر پسرتان بیش از حد غر می زند، عصبانی و خشمگین می شود  و نسبت به پرسش های شما پاسخ های غیر منطقی و غیر معقولی می دهد  یا با گستاخی رفتار می کند، باید به او بگویید، وقتی در کنار شماست، مراقب رفتار و گفتارش باشد. هرگز به او اجازه ندهید به شما یا پدرش بی احترامی بکند. چرا که او دیگر بزرگ شده و باید مهارت های خوب ارتباط بر قرار کردن با دیگران بویژه افراد خانواده را یاد بگیرد  و همیشه  به شما احترام بگذارد، زیرا در غیر این صورت در ارتباط دوستانه میان شما خدشه وارد می شود. و همچنین مراقب باشید علاوه بر شما به زنان دیگر هم احترام بگذارد.

آموزش مهربانی و احترام به او

به طور کلی ابراز محبت و به‌کار بردن کلمات آمیخته با مهربانی، از پسر بچه‌ها  یک مرد واقعی می‌سازد. به او یاد دهید ادب، مهربانی و احترام به حقوق دیگران هنوز هم در جهان پرمشغله به طور فزاینده‌ای وجود دارد.از همان کودکی به آن‌ها نشان دهید چگونه استفاده از کلمات محبت‌آمیز مانند سحر و جادو عمل کرده و ذهنیت  اطرافیان را نسبت به او خوشبین می‌کند. این مدل‌های رفتاری مناسب مادر با فرزندان به او این امکان را می‌دهد که به هوش و شخصیت و مهارت‌های دیگران  و نه  فقط  به ظاهر آنان احترام  بگذارد.

نشان دادن احساسات

بسیاری از والدین انتظار دارند همیشه نوعی ثبات در رفتار پسرها ببینند اما حقیقت این است که پسران نیز مانند دختران حق دارند احساساتی مانند عشق، غم، اندوه و ترس‌شان را نشان دهند. هیچ چیزی به اسم احساس‌های زنانه و مردانه وجود ندارد. همچنین اغلب جوامع بر این باورند که پسرها نباید با عروسک بازی کنند، آنها معتقدند پسرها باید در فعالیت‌هایی خشن همراه با جست و خیز زیاد شرکت کنند. اصلاح این باورهای غلط این امکان را به پسران می‌دهد که انواع فعالیت‌ها را کشف و از آن‌ها لذت ببرند و بسیاری از مهارت‌ها را در بازی‌ها یاد بگیرند.

 نظم و انضباط عاقلانه

قوانین محکم برای پسران مفید نیست. آن‌ها  نمی‌توانند همیشه بین خطوط مشخص شده حرکت کنند.زمانی که نظم و انضباط را به پسرها یاد می‌دهید کلمات را با دقت  برای مجازاتشان انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید پرخاشگری در آن‌ها  نتیجه معکوسی به دنبال دارد و فریاد‌های بیش از حد طولانی و بلند عواطف پسران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حتی زمانی که او  عصبانی می‌شود سعی کنید با حفظ خونسردی درباره آنچه اشتباه انجام داده است، صحبت کنید.

یاد دادن مهارت‌های زندگی

هر مادری لباس‌های نوزادش را تعویض می‌کند و در هر وعده غذایی به کودک خردسالش غذا می‌دهد، اما برخی از مادران این الگوها را برای همه فرزندانشان حتی در سال‌های نوجوانی  دنبال می‌کنند اما این رفتارها هیچ منفعتی برای مادر  و پسر  ندارد. همان‌طور که دخترها در برخی فعالیت‌ها مانند پخت و پز، نظافت و انواع کارهای خانه به مادرشان کمک می‌کنند، لازم است پسرها نیز مهارت‌های زندگی را در دوران  کودکی بیاموزند و از این رو استقلال بیشتری را پس از پایان دبیرستان تجربه کنند.

درگیر شدن در فعالیت‌های درسی

برخی از پسران با اختلال بیش فعالی عملکرد نامناسبی در مدرسه از خود نشان می‌دهند. لازم است مادر این‌گونه کودکان با مربی آموزشی او در ارتباط باشد و برای انجام مشق شب به او کمک کند. رسیدگی به این نوع به هم ریختگی‌های درسی  باعث می‌شود آن‌ها تحصیلاتشان را با رغبت بیشتری تا پایان دوره تحصیلی دنبال کنند.

او را به مرد خانه تبدیل نکنید

بسیاری از مادران انتظار دارند پسران  همه امور خانه را انجام دهند. اگر یک مادر تنها هستید یا همسرتان تمام وقت کار می‌کند هرگز نقش او را با مرد خانواده اشتباه نگیرید.

سهم عادلانه او را از کارهای روزمره مشخص کنید و برخی مسئولیت‌های مالی را برعهده‌اش بگذارید سعی کنید تمرکز اصلی کودک بر مسائل تحصیلی و توسعه روابط اجتماعی باشد حتی  اگر او بالغ است باز هم نقش مرد خانواده را به او ندهید اگر همه بار سنگین خانواده را بر دوش او بگذارید حتماً خشمگین شده و دنبال راه فرار خواهد گشت. برنامه‌ریزی زمان برای بازی مطالعات اخیر نشان می‌دهند بازی و زنگ تفریح با افزایش تمرکز و عملکرد بهتر آنان در مدرسه مرتبط است.پ

 تشویق به ورزش

برخی از والدین معتقدند ورزش کردن زمان زیادی از پسران می‌گیرد و نمره‌های درسی شان را کاهش  می‌دهد اما اگر آن‌ها رئیس جمهوری هم شوند  باز به ورزش نیاز  دارند. اگر کودک را مجبور  به انجام کاری کنید که دوست ندارد باعث می‌شوید از مدرسه رنج ببرد و نتیجه معکوسی کسب کند 

چند نکته طلایی

_ همیشه، به همسرتان در حضور پسر احترام بگذارید، زیرا پدرها قهرمان زندگی پسرها هستند.

_ همیشه، محیط خانه را مکانی امن و ارام قرار بدهید.

_ همیشه به پسرتان  اظهار محبت کنید، اما نه بیش از حد تعادل.

_ همیشه  در کنارش باشید و برایش وقت بگذارید، اما او را به خودتان وابسته نکنید.

_همیشه، مشوق او باشید و کمتر از او انتقاد کنید.

_همیشه  به او بگویید که دوستش دارید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۵ دلیل مهم بودن رابطه مادر و پسر

برای نسل‌ها، مادران همان پیام قدیمی را در مورد تربیت پسر دریافت کرده‌اند: مراقب باشید او را «خیلی نزدیک» خود نگه دارید. مادری که پیوند عاطفی عمیقی با پسرش ایجاد می کند، مانع از بزرگ شدن او به عنوان یک مرد قوی و مستقل می شود. در واقع، سوق دادن پسرها به جدایی زودهنگام از مادرانشان و تشویق آنها به “مرد شدن” می تواند برای پسران آسیب زا باشد. علاوه بر این، پیوند نزدیک مادر و پسر مزایای بسیار زیادی دارد که از همان روزهای اولیه شروع می شود و تا سال های بزرگسالی او ادامه می یابد.

5 دلیل مهم بودن رابطه مادر و پسر

۱) نوزادان پسری که وابستگی ایمن با مادر خود ندارند، در مراحل بعدی زندگی دچار مشکلات رفتاری می شوند. مطالعات نشان می‌دهد که پسرانی که در سال‌های شیرخوارگی با مادران خود پیوند امنی ندارند، در مراحل بعدی زندگی بسیار خصمانه‌تر، مخرب‌تر و پرخاشگرتر عمل می‌کنند. پیوند نزدیک با مادرانشان در زمانی که پسران جوان بودند به پیشگیری از بزهکاری در سنین بالاتر کمک کرد.

۲) پسرانی که به مادرشان نزدیک هستند در مدرسه عملکرد بهتری دارند. مادران اغلب هوش هیجانی را در پسران خود پرورش می دهند و به آنها می آموزند که احساسات خود را بشناسند و ابراز کنند و با احساسات دیگران هماهنگی بیشتری داشته باشند. این پسرها نه تنها خوش بیان تر می شوند – که به آنها در مهارت های خواندن و نوشتن کمک می کند، بلکه در کلاس درس نیز خودکنترلی بهتری دارند.

۳) رابطه نزدیک مادر و پسر برای سلامت روان پسر مفید است. مطالعه ای که در انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شد نشان داد که پسرانی که به مادرانشان نزدیک هستند تمایل به تفکر بیش از حد مردانه ندارند. به عنوان مثال، آنها معتقد نیستند که شما باید همیشه سخت رفتار کنید، به تنهایی پیش بروید یا هر بار که به چالش کشیده می شوید برای اثبات مردانگی خود بجنگید. این پسرها از نظر احساسی بازتر باقی ماندند. آنها نه تنها دوستی های بهتری داشتند، بلکه اضطراب و افسردگی کمتری نسبت به همسالان خود داشتند.

۴) پسران نوجوانی که به مادران خود نزدیک هستند رفتارهای پرخطر کمتری دارند. مدتهاست که شناخته شده است که ارتباط خوب والدین و نوجوان می تواند به کاهش تأثیر فشار منفی همسالان کمک کند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این مادر یک پسر است که بیشترین تأثیر را در تصمیم گیری پسرش در مورد استفاده از مواد مخدر و رابطه های مخرب دارد.

۵) مادرانی که پسران خود را نزدیک خود نگه می دارند، آنها را برای موفقیت در زندگی بعدی، هم در روابط شخصی و هم در محل کار آماده می کنند. از آنجایی که مادران برای آموزش هوش هیجانی به پسران خود کار می کنند (از روزهایی که از کودک نوپای جیغ می کشند تا «از کلمات شما استفاده کند» تا زمانی که غرغرهای پسر نوجوان خود را به عنوان یک پاسخ منطقی نمی پذیرند) پسرانشان با مهارت های ارتباطی بزرگ می شوند. که آنها نیاز دارند تا بزرگسالی را طی کنند.

تعداد کمی از زنان هنوز اظهار قدرت همراه با داد و فریاد را تحسین می کنند، چه رسد به مردی که خشم خود را با مشت زدن به دیوار ابراز می کند. مردانی که هم می توانند گوش دهند و هم احساسات خود را بیان کنند، بسیار جذاب ترند. و البته، پسرانی که با احترام و عشق به مادران خود بزرگ می‌شوند، به زنان دیگر احترام می‌گذارند و به آنها عشق می‌ورزند. همین مهارت ها در محل کار نیز به آنها کمک خواهد کرد. در اقتصاد امروز، قدرت بدنی وحشیانه و سبک مسلط دیگر بلیطی برای موفقیت نیست. در عوض، مردان به توانایی کار گروهی و داشتن مهارت های ارتباطی و هوش اجتماعی نیاز دارند که مادرانشان همیشه به آنها آموزش داده است.

نظر و تجربه خود را در خصوص مقاله ” چگونه رابطه مادر و پسر صمیمی تر می شود؟ ” با ما در میان بگذارید

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.