گل سانسوریا چقدر آب ، نور میخواد و چطور میشه تکثیر کرد؟

گل سانسوریا که معمولاً به عنوان گیاه مار شناخته می شود، یکی از محبوب ترین و مقاوم ترین گونه های گیاهان آپارتمانی است. این گیاه دارای برگ های سفت و شمشیر مانند است و می تواند بین شش اینچ تا هشت فوت ارتفاع داشته باشد. گل سانسوریا ممکن است از نظر رنگ متفاوت باشند، اگرچه بسیاری از آنها دارای برگهای نواری سبز هستند و معمولاً دارای حاشیه زرد هستند. این گیاهان به راحتی رشد می کنند و در بسیاری از موارد تقریباً تخریب ناپذیر هستند. آنها در نور بسیار روشن یا گوشه های تقریبا تاریک خانه رشد می کنند. سانسوریا معمولاً در نور کم به آرامی رشد می کنند، اما اگر چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، افزایش قرار گرفتن در معرض نور باعث افزایش رشد می شود. تعویض گلدان بهتر است در بهار انجام شود.

میزان آب مورد نیاز سانسوریا

نگهداری و مراقبت از گل سانسوریا

سانسوریا یک انتخاب ایده آل برای باغبانان مبتدی است زیرا مراقبت از آن آسان است. این گل در هوای گرم رشد می کند و در شرایط سرد مبارزه می کند.

میزان آب مورد نیاز سانسوریا

این گیاه به خشکی مقاوم است اما اگر آب دادن به آن زیاد شود منجر به پوسیدگی ریشه می شود. فقط در صورتی به گیاه آبیاری کنید که خاک خشک شود. این گیاهان می توانند در زمستان به راحتی کم آبی را تحمل کنند و در ماه های گرم تر، هفته ای یکیار آبیاری کنید.

میزان نور برای رشد سانسوریا

سانسوریا نور غیر مستقیم اما ثابت را با مقداری آفتاب مستقیم ترجیح می دهند. آنها می توانند خود را با شرایط آفتاب کامل وفق دهند و همچنین در شرایط کم نور زنده می مانند.

خاک

گل سانسوریا خاک مخلوط گلدانی شل و با زهکشی خوب را ترجیح می دهند. این گیاه در خاک های شنی تر عملکرد خوبی دارد. از یک محیط گلدانی با محتوای ذغال سنگ استفاده کنید. ذغال سنگ در بسیاری از موقعیت ها خوب عمل می کند، اما می تواند بسته بندی محکمی داشته باشد و البته گاهی اوقات مشکلاتی در آبرسانی یا تخلیه دارد. خاک گلدان همه منظوره انتخاب خوبی است.

دما و رطوبت برای سانسوریا چقدر باید باشد؟

سانسوریا شرایط گرم را ترجیح می دهند و اگر در معرض دمای کمتر از ۵۰ درجه فارنهایت قرار بگیرند آسیب خواهند دید. محدوده دمایی بین ۷۰ تا ۹۰ درجه فارنهایت بهترین است. سرمازدگی این گیاه را از بین می برد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

تکثیر گل سانسوریا چگونه است؟

بهتر است در فصل رشد در بهار یا تابستان تکثیر شود. اگر گیاه حداقل چهار اینچ ارتفاع داشته باشد، گیاهان جدید را می توان به راحتی در طول گلدان مجدد تقسیم کرد. از طرف دیگر، شاخه های جدید ممکن است از خاک بیرون بیایند و می توان آنها را به طور مستقل در گلدان قرار داد. همچنین می توانید گیاهان مار را از طریق قلمه تکثیر کنید.

تکثیر سانسوریا از طریق ریشه

یک چاقوی تیز، یک گلدان تمیز و خاک گلدان را بیاورید.
ریشه را از گلدان قدیمی بیرون بیاورید و گیاه را روی یک سطح صاف قرار دهید. با استفاده از دست خود، به آرامی خاک را از ساختار ریشه پاک کنید.
با استفاده از چاقوی تیز، گیاه را به چند قسمت تقسیم کنید و مطمئن شوید که ریشه های هر قسمت دست نخورده باقی بماند. بریدن گیاه باعث از بین رفتن گیاه نمی شود.
بخش های جدید گیاه مار را دوباره در یک گلدان تمیز با خاک گلدان بکارید.
آن را آبیاری کنید و در مکانی نیمه آفتابی قرار دهید.

تکثیر با استفاده از شاخه های جدید

اگر متوجه شاخه‌های تازه‌ای که گیاه ایجاد کرده است، می‌توانید آن‌ها را جداگانه بکارید.
همانند تقسیم ریشه، به یک چاقوی تیز، یک گلدان تمیز و خاک گلدان نیاز دارید.
توپ ریشه را از گلدان بیرون بیاورید، ریشه شاخه را پیدا کنید، توله را ببرید و انتهای ریشه بریده شده را در خاک گلدان بکارید.
آن را آبیاری کنید و در مکانی با نور غیر مستقیم روشن قرار دهید.

تکثیر گل سانسوریا چگونه است؟

تکثیر سانسوریا با برگ بریده

با استفاده از قیچی استریل شده، یک چاقوی تیز یا قیچی هرس، یک برگ بلند و سالم از گل را برش دهید.
قلمه برگ را با قرار دادن آن در یک شیشه تمیز از آب و غوطه ور کردن انتهای بریده شده در آب ریشه کنید. آن را در یک نقطه نیمه آفتابی قرار دهید و به دنبال رشد ریشه باشید.
هر چند روز یکبار، آب بریزید و آن را صاف نگه دارید. هر دو هفته یکبار، آب قدیمی را بریزید و دوباره با آب تمیز پر کنید تا از رشد باکتری ها یا جلبک ها جلوگیری کنید.
هنگامی که ریشه ها حداقل یک اینچ رشد کردند، انتهای ریشه را بکارید.
آن را آبیاری کنید و در مکانی نیمه آفتابی قرار دهید.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.