چگونه در ۵ مرحله آسان ویژن برد خود را بسازید؟

همه ما امیدها، رویاها، جاه طلبی ها یا اهدافی داریم که می خواهیم در زندگی به آنها برسیم. در حالی که نمی توانیم مسئولیت های روزانه خود را نادیده بگیریم، مهم است که به یاد داشته باشیم که اهداف و رویاها ما را در زندگی هدایت می کنند. وقتی به دنبال اهداف خود هستیم، اغلب احساس خوشحالی و هدفمندی بیشتری می کنیم، حتی اگر راه رسیدن به آن طولانی باشد.یک راه موثر برای کشف و تحقق اهداف خود و یادآوری روزانه آنها به خود، ایجاد یک ویژن برد است.

ویژن برد چیست؟

ویژن برد هر نوع نمایش بصری است که شامل تصاویر، کلمات و/یا نقل قول هایی است که به عنوان یک یادآوری مثبت و قدرتمند روزانه از هر کاری که می خواهید در زندگی خود باشید، داشته باشید یا انجام دهید عمل می کند.

تابلوهای بینایی اغلب به قانون جذب مرتبط هستند – قانون جذب بر این ایده متمرکز است که طرز تفکر ما مستقیماً بر تجربیات مثبت یا منفی ما تأثیر می گذارد. بنابراین، هر چه تفکر ما مثبت‌تر باشد، احتمال اینکه در واقعیت تجربیات مثبتی داشته باشیم، بیشتر می‌شود. این ایدئولوژی بیش از یک قرن است که وجود داشته است و اولین بار در کتابی از نویسنده هلنا بلاواتسکی در سال ۱۸۷۷ ذکر شد.

اما پس از انتشار کتاب راز* در سال ۲۰۰۶ توسط روندا برن بود که قانون جذب در فرهنگ مدرن محبوبیت یافت. ایده این است که وقتی همه خواسته‌ها و رویاهایمان را روی کاغذ بیاوریم تا یادآوری ملموسی برای نگاه کردن روزانه به آن ایجاد کنیم، انگیزه و انگیزه برای برداشتن گام‌های مثبت در جهت دستیابی به این رویاها خواهیم داشت.

یکی از بهترین چیزها در مورد ایجاد ویژن برد این است که هیچ قانونی وجود ندارد. اکثر مردم با استفاده از تخته چوب پنبه‌ای، عکس‌ها، برش‌هایی از مجلات و نقل قول‌های الهام‌بخش آن‌ها را با دست می‌سازند. اما شما می توانید از هر چیزی که به شما الهام می بخشد استفاده کنید، و تخته می تواند به اندازه دلخواه شما بزرگ یا کوچک باشد.

بدترین روزهای ما اغلب زمانی اتفاق می افتد که اهداف خود را از دست می دهیم. اما حتی این روزها برای همیشه دوام نمی‌آورند، و در نهایت، امید را به این ایده باز می‌گردانیم که همه چیز درست خواهد شد.یکی از دلایل بزرگی که چرا تابلوهای ویژن بسیار قدرتمند هستند این است که می‌توانند به ما کمک کنند تا از امید به رسیدن به اهداف و رویاهای خود به دنبال فعالانه آنها و دستیابی به آنها حرکت کنیم.

چگونه در 5 مرحله آسان ویژن برد خود را بسازید

چگونه در ۵ مرحله آسان ویژن برد خود را بسازید

۱٫ اهداف و یا رویاهای خود را تعریف کنید

قبل از اینکه شروع به ساختن هر چیزی کنید، می‌تواند مفید باشد که با یک قلم و کاغذ بنشینید و به این فکر کنید که می‌خواهید در چه زمینه‌هایی از زندگی خود رشد کنید یا در آن پیشرفت کنید – برای مثال، خانواده، روابط، امور مالی، تناسب اندام، کار، ذهنی و سلامتی و غیره

سپس ببینید چند هدف می توانید در مورد هر یک از این زمینه ها در نظر بگیرید. مهم نیست که اینها چقدر بزرگ یا کوچک هستند – برای مثال، ممکن است تغییر شغل باشد یا به سادگی به بهترین شخصی جدید برای اجرای ۵K خود دست پیدا کنید. فکر کردن به اهدافی که می‌خواهید در آینده نزدیک به آن‌ها برسید – مثلاً در ۱۲ ماه آینده – می‌تواند کمک کند زیرا این امر اغلب باعث می‌شود قدم‌هایی که برای رسیدن به آن‌ها لازم است احساس شود که در دسترس‌تر هستند.

نیازی به صرف طولانی در این مورد نیست؛ ۱۵-۲۰ دقیقه یا بیشتر انجام خواهد شد. این فقط یک راه عالی برای به جریان انداختن ایده هایتان است و شروع به فکر کردن در مورد آنچه در زندگی برای شما مهم است. اشکالی ندارد اگر در تلاش هستید تا اهداف خود را به وضوح شناسایی کنید یا مطمئن نیستید که چگونه به آنها برسید. فقط آنچه را که می توانید بنویسید، زیرا همیشه می توانید بعداً آن را تغییر دهید.

۲٫ مواد خود را جمع آوری کنید

شما می توانید ویژن برد خود را روی هر نوع ماده ای که دوست دارید بسازید، اما بسیاری از مردم از تخته چوب پنبه ای استفاده می کنند. اینها عالی هستند زیرا می توانید کلمات و تصاویر خود را با سنجاق متصل کنید – تغییر تابلوی دید خود را در آینده برای شما آسان می کند.

تخته‌های چوب پنبه‌ای اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند، اما بهتر است به سراغ تخته‌هایی بروید که بیش از حد بزرگ یا خیلی ریز نباشد – به طوری که در خطر تمام شدن فضا یا خالی ماندن بیش از حد فضای خالی نباشید. یک تخته سایز A3 می تواند یک انتخاب عالی برای شروع باشد. همچنین برای چسباندن کلمات و قلمه های خود به تخته به تعدادی پین طراحی* نیاز دارید.

در مرحله بعد، باید تا حد امکان عکس، عکس و مجلات براق جمع آوری کنید. اگر وسایل قدیمی در خانه ندارید، همیشه می‌توانید از دوستان یا خانواده بپرسید که آیا آن‌ها چیزهایی دارند که بدشان نمی‌آید به شما بدهند.

هنگامی که پشته عکس های خود را تهیه کردید، یک فنجان چای بردارید و راحت باشید. سپس مدتی را صرف مرور مجموعه خود کنید و هر تصویر، کلمه، رنگ یا الگوی را که احساس می‌کنید نمایانگر اهداف و آرزوهای شماست شناسایی کنید یا در سطح احساسی با شما ارتباط برقرار کنید.

قلمه ها لزوماً نباید تفسیری فیزیکی از اینکه دوست دارید زندگی شما چگونه به نظر برسد باشد. سعی کنید بیشتر روی احساسی که تصاویر کلمات در شما ایجاد می کنند تمرکز کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۳٫ از کلمات و تصاویر خود یک کلاژ بسازید

هنگامی که کلمات و تصاویر کافی برای قرار دادن روی تابلوی خود را جمع آوری کردید، می توانید تا زمانی که دوست دارید آنها را در ترکیبی بچینید که از نظر بصری برای شما جذاب باشد و بیشترین حس را برای شما داشته باشد. این بخش بسیار شخصی است، بنابراین هر طور که می خواهید خلاق باشید. به یاد داشته باشید که هیچ قانونی وجود ندارد.

اگر در این مرحله تابلوی دید شما فقط از تصاویر تشکیل شده است، اضافه کردن چند کلمه به تابلوی خود می تواند مفید باشد. اینها می توانند دست نوشته یا چاپ شوند و منعکس کننده احساسی هستند که می خواهید و/یا می خواهید زندگی شما چگونه به نظر برسد. به عنوان مثال، “قوی”، “از نظر مالی مطمئن”، “دوست داشتنی” و غیره.

۴٫ روزانه از ویژن برد خود استفاده کنید

 ویژن برد چیست؟

وقتی کارتان تمام شد، یک قدم به عقب بردارید و آنچه را که خلق کرده اید تحسین کنید. اکنون زمان خوبی است که متوجه شوید آیا چیزی کم است یا خیر. همچنین ممکن است برای شما مفید باشد که تاریخ را در پشت تابلوی بینایی خود بنویسید تا ردیابی پیشرفت شما آسانتر باشد. وقتی چند هفته دیگر به گذشته نگاه می کنید، ممکن است تعجب کنید که چقدر پیشرفت کرده اید.

مهم است که یک خانه خوب برای ویژن برد خود انتخاب کنید – جایی که بتوانید هر روز چند دقیقه به آن نگاه کنید. سعی کنید جایی را انتخاب کنید که زمان زیادی را صرف آن کنید، به طوری که فراموش کردن انجام این کار سخت تر شود. به عنوان مثال، بالای میز ناهارخوری، روی میز آرایش یا روی دیوار کنار تخت.

به این ترتیب، در حالی که صبحانه می خورید، صبح آماده می شوید یا در رختخواب دراز می کشید، می توانید مدتی را صرف تجسم و تأیید اهداف خود کنید. اگر آنها دائماً در ذهن شما باشند، به احتمال زیاد رفتارهای مورد نیاز برای رساندن شما را به جایی که می خواهید برسانید، اتخاذ خواهید کرد.

یکی از قدرتمندترین زمان‌ها برای صرف وقت برای انجام این کار، قبل از خواب است. افکار و تصاویری که در ۴۵ دقیقه قبل از خواب در ذهن ما هستند، افکاری هستند که در طول شب در ضمیر ناخودآگاه خود تکرار می کنیم و احتمال تجلی آنها در رویاهایمان را افزایش می دهند.

این می تواند به اولین افکار بیدار ما کمک کند تا با اهداف ما مرتبط شوند، که می تواند بر نحوه شروع روزمان و انتخاب هایی که در آینده انجام می دهیم تأثیر بگذارد. می تواند تعجب آور باشد که چقدر نگرش ها و باورهای ما در مورد توانایی های ما می تواند تجربیات مثبتی را در زندگی ما جذب کند.

۵٫ به کار بر روی ویژن برد خود ادامه دهید

مهم است که هنگام رسیدن به هدف، هیچ تصویر یا کلمه ای را از تابلوی خود حذف نکنید، زیرا آنها می توانند به عنوان یادآور تصویری قدرتمندی از آنچه تاکنون به دست آورده اید – و آنچه می توانید در آینده به آنها ادامه دهید، عمل کنند. ممکن است با نگاه کردن به گذشته در چند هفته از تغییرات مثبتی که در زندگی خود ایجاد کرده اید شگفت زده شوید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.