چگونه مژه ها را بلندتر کنیم؟

مژه های بلند زیبایی و جذابیت چشم ها را به حداکثر می رساند و آن این است که ظاهر بسیار خاصی به ظاهر می بخشد. متأسفانه، همه ما به اندازه کافی خوش شانس نیستیم که مژه های بلند و فراوانی داشته باشیم، زیرا باید در نظر داشته باشیم که این مژه ها به طور قابل توجهی کندتر از مو رشد می کنند. با این وجود، یک سری ترفندهای زیبایی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را عملی کنیم تا مژه‌های بلندتری به‌صورت کاملاً طبیعی داشته باشیم و با ظاهری بسیار زیباتر خیره شویم. به خواندن این مقاله ادامه دهید و نحوه بلند شدن مژه ها را با داروهای خانگی و ترفندهای آسان برای همیشه سالم نگه دارید.

چگونه مژه ها را بلندتر کنیم؟

نحوه رشد مژه با مواد مغذی

همانطور که یک رژیم غذایی ناکافی بر رشد مو تأثیر می گذارد، آنچه روزانه می خورید نیز تأثیر فوری بر رشد مژه دارد. ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارند که به رشد سریع‌تر، قوی‌تر و سالم‌تر مژه‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر رعایت یک رژیم غذایی متعادل، مواد مغذی مانند:

آنتی اکسیدان ها: انواع توت ها، گوجه فرنگی، کیوی، آووکادو، جوانه گندم، روغن زیتون، مرکبات، سبزیجات برگ سبز.
بیوتین یا ویتامین H: زرده تخم مرغ، مخمر آبجو، ماهی روغنی، گل کلم، آجیل، توت فرنگی، تمشک، موز.
امگا ۳: ماهی های چرب، روغن های گیاهی، دانه های چیا یا کتان، آجیل، روغن ماهی.

اگر می خواهید بدانید چگونه به طور طبیعی مژه ها را رشد دهید، اولین قدم این است که مطمئن شوید بدن شما این مواد مغذی ضروری را دریافت می کند.

چگونه مژه ها را بلندتر کنیم

برای بلندتر شدن مژه از روغن کرچک کمک بگیرید

بدون شک، بهترین ترفند . اگر می‌پرسید چگونه با درمان‌های خانگی مژه‌ها را رشد دهید، تغذیه عمیق مژه‌ها با محصولاتی است که آنها را آب‌رسانی و تقویت می‌کند و از خراب شدن زودرس آن جلوگیری می‌کند. در میان موثرترین روغن زیتون و روغن کرچک می‌یابیم که هر دو برای تحریک رشد مژه‌ها و خوش حالت نگه داشتن آن‌ها ایده‌آل هستند.

بهترین چیز این است که چند قطره از یکی از این روغن ها را روی برس مژه یا پد پنبه ای بریزید.
درست قبل از خواب روغن را به مژه های خود بمالید و سعی کنید آنها را شانه کنید.
اجازه دهید روغن یک شبه عمل کند.

هر روز این کار را انجام دهید و خواهید دید که چگونه در یک زمان بسیار کوتاه متوجه تفاوت خواهید شد.پ

نحوه رشد مژه با وازلین

علاوه بر این روغن ها، محصولی وجود دارد که در صورت استفاده مداوم، روان کننده طبیعی کاملی برای تقویت مژه ها و تسریع رشد آن ها می باشد.هر شب کمی وازلین را دقیقاً روی مژه ها بمالید و روز بعد چشمان خود را با دقت بشویید. در عرض چند هفته خواهید دید که چگونه مژه هایتان بسیار مرطوب تر و زیباتر می شوند.

نحوه بلند تر شدن مژه با بابونه

یکی دیگر از بهترین درمان های خانگی برای رشد مژه ها، بابونه است، زیرا این ماده به تقویت و افزایش طبیعی مژه ها کمک می کند. علاوه بر این یک گیاه درمانی با فواید فراوان برای سلامت چشم است. اگر می خواهید نحوه رشد سریع مژه ها را بدانید، این مراحل را دنبال کنید:

برای تهیه درمان، دم کرده بابونه تهیه کنید.
مایع را صاف کنید تا تکه هایی از گیاه پیدا نشود و بگذارید خنک شود.
وقتی خنک شد، کمی به مژه های بالا و پایین بمالید. می توانید با یک پد پنبه ای به خودتان کمک کنید.

نحوه رشد مژه با روغن نارگیل

اگر در مورد نحوه رشد مژه ها با درمان های خانگی صحبت کنیم، نمی توانیم از روغن نارگیل، یکی از مفیدترین مواد برای پوست و مو، خودداری کنیم. شما می توانید از این درمان خانگی به دو صورت استفاده کنید: یا با ریختن چند قطره روی ریمل خود (یک یا سه قطره کافی است) تا اثر ریمل خود را افزایش دهید یا مستقیماً با یک برس این کار را انجام دهید.

اگر گزینه دوم را انتخاب کردید، یک برس کوچک یا Q-tip را با چند قطره روغن نارگیل خیس کنید.
این ماده را با احتیاط روی رشد مژه هایتان بمالید تا وارد چشمتان نشود.
هنگام استفاده از روغن نارگیل، مژه ها را شانه کنید.
بگذارید یک شب بماند.

مژه های بلندتر

پیشنهاد می کنیم مقاله “داشتن ابروهای پرپشت با ۱۰ روش خوب” را نیز مطالعه بفرمایید.

ترفندهای دیگر برای رشد سریع مژه ها و بلند شدن آنها

آیا می دانید چگونه مژه ها را به طور طبیعی و سریع رشد کنید؟ موادی که در اختیار شما قرار دادیم بسیار مفید هستند، با این حال برای تسهیل نفوذ این مواد و اینکه مژه های شما در زمان کمتری حجم بیشتری پیدا کند باید ترفندهای دیگری را نیز در نظر بگیرید.

چشم هایت را خوب تمیز کن

اگر عادت دارید مژه های خود را آرایش کنید، مهم است که در پایان روز آرایش را از روی چشمان خود پاک کنید و به تمیز کردن مژه ها توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا باقی مانده ریمل انباشته شده می تواند باعث ایجاد آنها شود. تا در نهایت به شدت تضعیف و تقسیم شود. فقط باید یک پاک کننده آرایش مخصوص چشم بخرید و آن را با یک پد پنبه ای روی چشمان خود بمالید تا تمام رنگ آن پاک شود. در صورتی که از ریمل ضد آب (مقاوم در برابر آب) استفاده می کنید، باید لوسیون دو فازی را انتخاب کنید که ترکیبی از یک پایه آبی با یک پایه روغنی است و بهترین گزینه برای پاک کردن کامل آرایش مقاوم است.

روزانه مژه های خود را شانه بزنید

عادت به مسواک زدن روزانه مژه ها نیز باعث رشد مژه ها می شود و در درازمدت ضخیم تر و براق تر به نظر می رسند. بهترین چیز این است که یک برس مخصوص برای مژه ها می خرید و زمانی که خیلی تمیز هستند شروع به شانه زدن از ریشه تا نوک می کنید. اگر این برس را ندارید، گزینه دیگر تمیز کردن و استفاده از برس ریملی است که تمام شده یا دیگر استفاده نمی کنید.

از ریمل آبرسان استفاده کنید تا مژه ها بلند تر شوند

همچنین فراموش نکنید که اشعه ماوراء بنفش مژه ها را بسیار ضعیف می کند، بنابراین یک راه خوب برای محافظت از مژه ها در برابر نور خورشید، زدن یک ریمل شفاف با اجزای مرطوب کننده قبل از قرار گرفتن در معرض و همچنین استفاده از عینک آفتابی در صورت امکان است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.