چطور مورچه ها را از خانه مان فراری دهیم؟

مورچه ها برای زندگی شان با هزاران مورچه دیگر در تعامل هستند. کارگران سخت کوش، غذا را به لانه خود حمل می کنند تا جامعه زنده بماند. با این حال، این حشرات کوچک زمانی که شروع به دریافت غذا از خانه ما می کنند می توانند مشکل ساز شوند. آیا می خواهید بدانید چگونه مورچه ها را از خانه تان دور کنید و فراری دهید؟ در زیر چندین روش خانگی برای ترساندن مورچه ها از خانه خود بدون نیاز به کشتن آنها یا استفاده از محصولات خطرناک برای خود و خانواده ارائه می دهیم.

چرا این همه مورچه در خانه شما وجود دارد؟

قبل از نشان دادن درمان‌های خانگی متفاوتی که برای دور کردن مورچه‌ها وجود دارد، باید بدانید که چرا آنها به طور ناگهانی به خانه شما حمله کرده‌اند. این حشرات در مورچه‌هایی زندگی می‌کنند که آن‌ها را حفر می‌کنند و در زمین می‌سازند، بنابراین در داخل خانه شما نیستند زیرا در آنجا زندگی می‌کنند، چیزی آنها را جذب می‌کند و آن چیزی معمولاً غذا است.

درست است، مورچه‌ها دریافته‌اند که به راحتی می‌توان غذا را در خانه شما تهیه کرد و این به مورچه‌ها اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری تولید مثل کنند. زیرا؟

شما اغلب غذا را در فضای باز رها می کنید.
خرده ها و ضایعات غذا روی زمین و پیشخوان آشپزخانه پراکنده شده است.
زباله ها را به درستی دور نمی ریزید، کیسه ها یا سطلی که استفاده می کنید شکسته یا کثیف است.
شما درختان میوه در باغ دارید.

به طور خلاصه، عدم رعایت بهداشت چیزی است که مورچه ها را جذب می کند، زیرا نشان دهنده فرصتی برای بدست آوردن خرده های غذا است.
چگونه مورچه ها را از خانه خود بترسانیم؟در مرحله بعد، ما داروهای خانگی مختلفی را ارائه می کنیم که برای ترساندن مورچه ها بدون کشتن آنها طراحی شده اند. به علاوه، این راه حل ها کودکان یا حیوانات خانگی خانواده را نیز در معرض خطر قرار نمی دهند.

روش های عالی برای دور کردن مورچه ها از خانه

روش های عالی برای دور کردن مورچه ها از خانه

تمیز کردن عمیق

اولین نکته این است که خانه را به طور کامل تمیز کنید تا بقایای غذا و سایر عناصری که برای این حشرات جذاب هستند پاک شوند. توصیه می کنیم کل خانه را جاروبرقی بکشید و تلاش خود را روی تمیز کردن پشت مبلمان، لوازم خانگی و گوشه ها متمرکز کنید. همچنین تمیز کردن کف تا زمانی که بقایای چسبنده پاک نشود ضروری است. سپس با سرکه رقیق شده در آب بمالید و بگذارید خشک شوند.

فراموش نکنید که مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید، مواد غذایی را در فضای باز نگذارید، حتی میوه ها را هم نگذارید، ظروف مورد استفاده برای دور ریختن زباله را تمیز یا تعویض کنید (بسته به مورد). به همین ترتیب دقت کنید که کیسه های استفاده شده برای این منظور به خوبی بسته شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

لیمو

لیمو برای ترساندن مورچه ها متحد خوبی است، زیرا بوی قوی آن آنها را می راند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب ۵ عدد لیمو را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید. سپس، در ظرف اسپری قرار دهید و آن را روی میزهای آشپزخانه و شکاف هایی که مورچه ها برای ورود به خانه شما استفاده می کنند، اسپری کنید.

 گچ برای دور کردن مورچه

اگرچه ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، اما گچ معمولی یک روش موثر برای دور نگه داشتن مورچه است. چگونه استفاده می شود؟ شما فقط باید محل ورود مورچه ها به خانه را تشخیص دهید. اگر نگاه کنید، آنها تمایل دارند همان مسیر را دنبال کنند. هنگامی که آن را تشخیص دادید، خطوط ضخیم را با گچ در اطراف کل محیط بکشید. این بو اگرچه برای شما نامحسوس است، اما هنگام چسبیدن به هم برای ورود به خانه آنها را منحرف می کند. فراموش نکنید که بعد از چند روز خطوط را تکرار کنید.

سرکه

ثابت شده است که سرکه یک روش موثر در برابر آفات مختلف خانگی است و مورچه ها در آنها گنجانده شده است. سه قسمت سرکه را با دو قسمت آب مخلوط کنید و از این محلول برای تمیز کردن کف، میز آشپزخانه و اسپری محل ورود مورچه ها استفاده کنید.

 وازلین برای دور کردن مورچه

وازلین می تواند به شما کمک کند تا از بالا رفتن مورچه ها روی ظروفی که غذا را در آن نگهداری می کنید، به عنوان مثال، کاسه قند یا ظرف عسل جلوگیری کنید. چه کاری باید انجام دهید؟ کافیست مقداری وازلین از ته ظرف به وسط بریزید، بافت لغزنده آن دسترسی به محتویات آن را غیرممکن می کند.

 روغن نعناع فلفلی

نعناع یکی دیگر از مواد رایج در درمان های خانگی برای ترساندن حیوانات ناخواسته است، این به دلیل عطر شدید آن است. اگر می‌خواهید مورچه‌ها را بترسانید، گلوله‌های پنبه‌ای را در روغن نعناع خیس کنید و آن‌ها را در ظرفی بدون درپوش روی نقاط مشکل‌دار قرار دهید. به یاد داشته باشید زمانی که قادر به درک بوی آن نیستید روغن را تجدید کنید.

 سیر

سیر یک ماده رایج در آشپزخانه است، بنابراین با استفاده از این روش خانگی برای ترساندن مورچه ها مشکلی نخواهید داشت. دو حبه سیر را پوست گرفته و له کنید، خمیر حاصل را با آب مخلوط کنید و خوب تکان دهید. سپس، در ظرف اسپری قرار دهید و پیشخوان آشپزخانه و سوراخ مورچه ها را اسپری کنید، عطر قوی آن ها را می ترساند.

 دسترسی ها را مهر و موم کنید

مورچه ها آنقدر کوچک هستند که ورود از هر شکافی برای آنها بسیار آسان است. اگر می خواهید آنها را از خانه خود بترسانید، باید از ورود آنها جلوگیری کنید، بنابراین آب بندی ورودی ها یک روش مکمل خوب برای سایر مواردی است که ارائه کرده ایم.

با صبر و حوصله زیاد، شکاف های احتمالی در دیوارها و کف مسیری که مورچه ها از آن استفاده می کنند را به طور منظم بررسی کنید. وقتی آنها را پیدا کردید، سوراخ ها را با بتونه، سیمان، گچ یا مواد مورد نیاز ببندید. در صورت لزوم، از استخدام یک متخصص برای مراقبت از این کار دریغ نکنید.

روش های عالی برای دور کردن مورچه ها از خانه

 دارچین

این ادویه برای دور نگه داشتن مورچه ها مفید است. شما باید پودر دارچین بخرید. درها و پنجره ها را گردگیری کنید. حتی توصیه می شود برای دور نگه داشتن این حشرات، اطراف خانه را بکشید. علاوه بر این، این درمان به شما کمک می کند تا خانه را معطر کنید.

 میخک برای دور کردن مورچه

اگر به این فکر می کنید که چگونه از شر مورچه ها در خانه خلاص شوید، میخک بسیار عالی است. مانند حالت قبل، باید پودر میخک را در قسمت های مختلف خانه بپاشیم. ترکیب با دارچین حتی موثرتر است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.