چرا پوست بعد از اپیلاسیون تحریک می شود؟


اگر پوست بعد از اپیلاسیون تحریک می شود، به این دلیل است که این روش به درستی انجام نمی شود یا مشکلی وجود دارد که باید با متخصص پوست درمان شود.
در برخی از افراد پوست پس از اپیلاسیون تحریک می شود و این باعث ناراحتی زیادی برای آنها می شود. می تواند باعث سوزش یا احساس گرما، حساسیت در ناحیه، خارش و گاهی اوقات برجستگی های کوچک قرمز رنگ ظاهر شود.

موهای بدن، در درجه اول در زنان، با کثیف و بد ظاهر بودن همراه میشود. در حال حاضر بسیاری از مردان نیز تحت این آسیب پوستی قرار دارند. با این حال، از نظر پزشکی، این اتفاق هیچ مبنایی ندارد.در واقع حذف مو عاملی است که خطر عفونت و سایر مشکلات را افزایش می دهد. بدون اغراق ، بسیاری از افراد از اینکه بعد اپیلاسیون پوست شان تحریک میشود شاکی هستند . بنابراین، توصیه می شود که باورهای نادرست پیرامون این عمل را از بین ببریم.

دلایل تحریک پوست بعد از اپیلاسیون

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث تحریک پوست پس از اپیلاسیون می شود. تخمین زده می شود که هر فردی که به طور مکرر اپیلاسیون انجام میدهد  حداقل یک بار این مشکل را تجربه کرده است. به طور خاص، این ناراحتی در کسانی که اپیلاسیون به شیوه اشتباه را انجام میدهند رایج تر است. چرا این اتفاق می افتد؟ در زیر دلایل اصلی ذکر شده است.

دلایل تحریک پوست بعد از اپیلاسیون

تیز نبودن تیغ

اگر تیغ به اندازه کافی تیز نباشد، نتیجه آن استرس بیش از حد روی پوست است. اتفاقی که در این موارد می افتد این است که باید چندین بار از آن ناحیه عبور کنید تا موها کاملاً کنده شوند.هر یک از آن عبورها یا برآمدگی ها باعث ایجاد ریز سایش می شود. بنابراین، پوست پس از اپیلاسیون تحریک می شود و خطر عفونی شدن آن زخم های کوچک وجود دارد. به این ترتیب ممکن است بثورات یا برجستگی هایی در ناحیه ظاهر شود.

زمانی که تیغ کثیف است، چیزی مشابه اتفاق می افتد، با این شرایط تشدید کننده که خطر عفونت افزایش می یابد. به همین دلیل، ضروری است که ابزاری را که قرار است با آن اپیلاسیون کنید، قبل و بعد از استفاده به خوبی تمیز کنید.

پوست چرب یا کثیف

اصلاح نیاز به استفاده قبلی از یک روان کننده مانند کرم اصلاح یا صابون و آب دارد. در صورت عدم استفاده، می توان مشاهده کرد که چگونه پوست پس از اپیلاسیون تحریک می شود. بنابراین، انجام این روش هرگز نباید بدون مرطوب کردن مناسب انجام شود.چیزی شبیه به این اتفاق می افتد زمانی که پوست کثیف است در طول شب یا در طول روز، چربی روی پوست جمع می شود و همچنین سموم و کثیفی روی پوست تجمع می یابد. بنابراین لازم است قبل از اپیلاسیون یا اصلاح محل مورد نظر شسته شود.

بافت مو

اصلاح یا تراشیدن موهای مجعد بسیار دشوارتر است. به دلیل شکلی که دارد، گاهی مانند موهای صاف تا آخر رشد نمی کند. مواقعی وجود دارد که برمی گردد و شروع به رشد در داخل پوست می کند، بدون اینکه سطح آن بشکند.پیامد این امر این است که موهای رشد کرده معروف تشکیل می شوند. اینها بعد از اصلاح شبیه برجستگی های کوچک هستند. آنها دردناک هستند و می توانند با چرک پر شوند. در برخی موارد، آنها نیاز به مداخله پزشکی دارند.

پوست خشک

خشکی پوست مشکلی است که باید کنترل شود. اگر اصلاح به این اضافه شود، به خصوص اگر مکرر باشد، سختی آن تشدید می شود. نکته رایج این است که پس از اپیلاسیون یک لکه قرمز روی پوست ایجاد می شود که باعث خارش می شود. نتیجه از نظر زیبایی شناختی ضعیف و از نظر سلامتی خطرناک است.

تکنیک نامناسب

تراشیدن مو در همان جهتی که در آن رشد می کند مناسب است. تراشیدن در برابر دانه ها می تواند پوست شما را بسوزاند، مثل اینکه در حال سوختن است. این به این دلیل است که اصطکاک بسیار بیشتر است و این باعث ایجاد استرس می شود که اتفاقاً غیر ضروری است.

چگونه التهاب پوست را بعد از اپیلاسیون کنترل کنیم؟

اگر پوست پس از اپیلاسیون تحریک شود، روش های مختلفی وجود دارد که می توان برای کاهش علائم استفاده کرد. توصیه ترین کار استفاده از درمان های نرم است تا مشکل را تشدید نکنید. برخی از آنها به شرح زیر است.

کمپرس یا حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی

کمپرس آب سرد یک اقدام خوب برای کاهش احساس سوزش و خارش است. بر اساس داده های یک مطالعه علمی، حمام با بلغور جو دوسر کلوئیدی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به دلیل خواص ضد التهابی پوست را تمیز، آرام و آبرسانی می کند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا محصولی است که اغلب برای مشکلات پوستی به ویژه برای سوختگی استفاده می شود. آرام بخش، التهاب را کاهش می دهد و به بازسازی بافت کمک می کند. فقط باید یک لایه نازک روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

روغن های طبیعی

چندین روغن طبیعی وجود دارد که ممکن است به تحریک پوست شما پس از اصلاح کمک کند. یک لایه نازک روغن نارگیل می تواند گزینه جالبی باشد، زیرا این محصول دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. از سوی دیگر، روغن بادام شیرین یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی است. برای محافظت از پوست می توان آن را قبل یا بعد از اصلاح استفاده کرد.

روغن درخت چای به نوبه خود ضد میکروبی و ضد التهاب است. مناسب است دو یا سه قطره را با روغن نارگیل یا بادام مخلوط کنید و سپس به ناحیه آسیب دیده بمالید. توصیه می شود قبل از استفاده، قطره ای را روی ساعد قرار دهید تا واکنش آلرژیک احتمالی را رد کنید.

 فندق و کالاندولا

فندق گیاهی است که اغلب برای رفع ناراحتی ناشی از سوختگی یا زخم روی پوست استفاده می شود. همچنین، تحریکات را کاهش می دهد. باید دم کرده و چند قطره را با یک توپ پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید.از سوی دیگر، اگر پوست پس از اپیلاسیون تحریک شود، کرم گل همیشه بهار در کاهش التهاب و بثورات نیز موثر است. فقط یک یا دو بار در روز یک لایه نازک بمالید.

کرم هیدروکورتیزون

این یک استروئید موضعی است که به کاهش تحریک و التهاب کمک می کند. بدون نسخه می فروشند به شرطی که غلظتش کم باشد. باید طبق دستورالعمل روی برچسب یا تحت نظر پزشک استفاده شود. به طور معمول، باید یک یا دو بار در روز قرار داده شود. اگر باعث عوارض جانبی شد، مصرف آن را متوقف کنید.

بهترین راه برای مقابله با تحریکات پوستی بعد از اپیلاسیون

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

بهترین راه برای مقابله با تحریکات پوستی بعد از اپیلاسیون

بهترین راه برای مقابله با تحریکات پوستی ناشی از حذف موهای زائد، پیشگیری از آنها است. برای جلوگیری از بروز چنین ناراحتی کافی است برخی اقدامات پیشگیرانه ساده را رعایت کنید. بهتر است توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

پوست را مرتباً لایه برداری کنید. این کار سلول های مرده را از بین می برد و در زمان اپیلاسیون محافظت می کند.
قبل از اصلاح از یک روان کننده استفاده کنید.
تالک را در مناطق مرطوب بمالید. اگر موهای زائد زیر بغل، کشاله ران، سبیل یا سینه انجام می شود، برای کاهش رطوبت و تسهیل در عبور تیغ، استفاده از پودر تالک توصیه می شود.
از تکنیک صحیح استفاده کنید. یعنی در همان جهتی که مو رشد می کند، بدون زور یا کشیدن شدید و ایجاد ضربات کوتاه و صاف، اصلاح کنید.
قبل از اصلاح از کمپرس گرم استفاده کنید. این باعث گشاد شدن منافذ می شود و عمل را آسان تر می کند.
تیغ را در شرایط خوبی نگه دارید. یعنی: تمیز و تیز.
پس از اصلاح، پوست را با آب سرد بشویید. برای بستن منافذ و تمیز کردن ناحیه مفید است.
مرطوب کننده بزنید. ایده آل این است که بعد از اصلاح، ناحیه مورد نظر را با یک کرم بدون الکل مرطوب کنید.
از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. پس از اپیلاسیون کشاله ران یا زیر بغل، باید از پوشیدن لباس های تنگ خودداری شود، زیرا می تواند باعث تحریک شود.
در صورت تکرار تحریک، روش را تغییر دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.