نکته های مهم درباره خرید آکواریوم

نکته های مهم درباره خرید آکواریوم

این مطلب در دی ماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”نکته های مهم درباره خرید آکواریوم” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در نظر گرفتن این عوامل اساسی و برنامه ریزی به دارندگان بالقوه آکواریوم جدید کمک می کند تا از مشکلات جلوگیری کنند. حتی برای صاحب آکواریوم باتجربه ، برنامه ریزی ایده خوبی است.با ما همراه باشید تا ببینیم نکته های مهم در خرید آکواریوم چیست؟

دو مورد از مهمترین و اساسی ترین مواردی که باید هنگام راه اندازی آکواریوم جدید در نظر بگیرید ، هزینه و اندازه آنهاست. در هر دو حالت ، مردم معمولاً آنچه را که لازم است دست کم می گیرند و ممکن است مصالحه هایی انجام دهند که بعداً باعث بروز مشکل شود.

هزینه ساخت آکواریوم:

صاحبان  آکواریوم اغلب برچسب قیمت را در یک بسته ویژه مشاهده می کنند و تصور می کنند که می توانند با چند دلار شروع به کار کنند. گول این را نخورید که فکر می کنید با پرداخت پنجاه دلار یا کمتر میتوانید ساخت آکواریوم را شروع می کنید. واقعاً هزینه شروع کار با تجهیزات مناسب ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار است. اگر این سرمایه برای بودجه شما بسیار زیاد است ، عاقلانه است که پس از پس انداز بودجه ، همه چیز را تأمین کنید. یک راه خوب برای شروع این است که یک لیست از موارد مورد نیاز خود تهیه کنید.

یک چک لیست تهیه کنید:

هزینه ها شامل آکواریوم و استند ، هود و نور ، بخاری ، فیلتر ، شن ، تزئینات ، تصفیه آب ، شبکه و لوازم تمیز کردن است. همه اینها به جز ماهی ، و همچنین غذای آن است. یک چک لیست کامل درست کنید و به اینترنت یا فروشگاه حیوانات خانگی بروید ، سپس هزینه تمام موارد مورد علاقه خود را یادداشت کنید. قبل از تصمیم گیری ، بنشینید و تعیین کنید که هزینه اصلی شما چقدر است. شاید تعجب کنید که ببینید کل هزینه واقعی چقدر است.

اگر بودجه شما بسیار محدود است ، گزینه دیگر درخواست کمک است. از لیست مورد نیاز خود استفاده کرده و به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید که برای تولد ، فارغ التحصیلی یا هدیه تعطیلات ، مواردی از آن لیست را می خواهید.

به این ترتیب می توانید بدون نیاز به انتخاب تجهیزات ارزان و بی کیفیت شروع به کار کنید و خانواده شما می توانند چیزی را که می دانند می خواهید به شما برسانند. شاید آنها بدون اینکه منتظر یک موقعیت خاص باشید ، شما را متعجب کنند و وسایل را به شما بدهند.

گزینه دیگر جستجوی تجهیزات مورد استفاده است. توجه داشته باشید که مخازن دست دوم ممکن است نشت کنند و بخاری یا فیلترها اصلاً کار نکنند و آزمایش آنها قبل از خرید دشوار است. بنابراین از ابتدا سوال کنید و بیش از ۵۰ درصد قیمت اصلی را برای هیچ چیز پرداخت نکنید. خیلی از شیشه های کثیف یا تزئینات نترسید ، زیرا به راحتی تمیز می شود. با این حال ، خراش ها و ترک ها قابل اصلاح نیستند ، بنابراین تجهیزات مورد استفاده را از نزدیک بررسی کنید .

اندازه آکواریوم:

اگر اولین بار صاحب آکواریوم هستید از مخازن زیر ۱۰ گالن خودداری کنید. مدیریت آکواریوم های کوچک به مراتب دشوارتر از آکواریوم های بزرگ است ، زیرا سموم در حجم کم آب به سرعت جمع می شوند. تغییرات دما و تغییرات شیمیایی آب نیز هنگامی که فقط چند گالن آب وجود دارد می توانند خیلی سریع اتفاق بیفتند.

یک مینی آکواریوم زیبا که باید از دو تا پنج گالن متغیر باشد ، باید از آنها اجتناب شود. اگرچه برخی از معاملات بسته در آکواریوم های کوچک قیمت مناسب به نظر می رسد ، اما برای اولین بار خرید آکواریوم کوچک مناسب نیست. در صورت امکان با یک مخزن ۲۰ گالنی یا بزرگتر بروید. شانس بسیار بیشتری برای عملکرد آن خواهید داشت ، زیرا مخزن بزرگتر خطاهای شما را می بخشد.

نکته های مهم درباره خرید آکواریوم
نکته های مهم درباره خرید آکواریوم

وزن آکواریوم را در نظر بگیرید:

توجه داشته باشید که وزن یک آکواریوم بزرگتر از ۱۵ گالن بیش از ۹۰ کیلوگرم خواهد بود و باید به جای قفسه یا میز بر روی جایگاه قرار گیرد. شما همچنین به مکانی برای قرار دادن آکواریومی که در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد و یا در معرض انشعاب یا درجه حرارت شدید باشد که می تواند به ماهی آسیب برساند ، نیاز خواهید داشت.

این مکان همچنین باید گاه گاهی خیس شود. انجام تعمیر و نگهداری ، افزودن یا خارج كردن ماهی و سایر موارد از مخزن باعث پاشیدن آب در اطراف مخزن می شود. بنابراین اگر به فکر نگه داشتن مخزن روی میز کار یا بیش از یک قفسه کتاب یا سایر مواردی هستید که ممکن است خیس شوند ، این نکته را بخاطر داشته باشید.

تعداد ماهی در آکواریوم:

در آخر ، در مورد اندازه و تعداد ماهی هایی که می خواهید نگه دارید واقع بین باشید. آنها اندازه آکواریوم مورد نیاز را تعیین می کنند ، که در نهایت بر فضای مورد نیاز برای قرار دادن آن تأثیر می گذارد. حتی اگر مخزن بزرگتری را انتخاب می کنید ، با چند مورد مراقبت از ماهی آسان شروع کنید. با کسب تجربه ، می توانید ماهی های چالش برانگیزتری اضافه کنید.

به طور خلاصه ، هنگام شروع کار ، برای اندازه تانک بزرگ و برای تعداد ماهی کوچک باشید. قبل از خرید تجهیزات یا ماهی برنامه ریزی کنید و شانس موفقیت خوبی خواهید داشت.

نحوه افزودن آب به آکواریوم:

بسیار هیجان انگیز است که با یک آکواریوم جدید به خانه بیایید و هر آنچه را که داخل آن است وارد کنید. اما گاهی اوقات مرحله مونتاژ و پر کردن می تواند ترسناک باشد – به ویژه برای صاحبان آکواریوم برای اولین بار.

خوشبختانه روند کار بسیار ساده است. تا زمانی که همه دستورالعمل ها را به دقت بررسی کنید ، تمام وسایل مورد نیاز را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید هر چیزی که به مخزن اضافه می کنید کاملا تمیز شده است ، یک زیستگاه زیبا و سالم برای ماهی های خود ایجاد خواهید کرد. اگر هنوز کمی مطمئن نیستید ، از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود که قبلاً مخزن را پر کرده است بخواهید که به شما کمک کند.

مخزن ماهی خود را با آب پر کنید.

آکواریوم ، فیلتراسیون ، بخاری و چراغ ها را طبق دستورالعمل های ارائه شده در تجهیزات آکواریوم تنظیم کنید. شن و ماسه آکواریوم و تمام وسایل تزئینی را که در آکواریوم قرار می دهید بشویید. اکنون که آکواریوم را کاملا آماده کردید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مراحل سریع و آسان را دنبال کنید و با خیال راحت آکواریوم خود را از آب پر کنید. می خواهید حدود ۴۵ دقیقه وقت بگذارید (اگر یک مخزن بسیار بزرگ را پر می کنید وقت بیشتری بگذارید) برای تکمیل این روند.

وسایل مورد نیاز:

آکواریوم و تجهیزات
سطل تمیز
بشقاب تمیز
سنگ ریزه شسته شده

دستورالعمل ها:

یک بطری  آب آکواریوم  بخرید.
یک سطل بخرید و فقط برای استفاده از آکواریوم برچسب بزنید. سطل های آکواریوم هرگز نباید صابون داشته باشند.
ته مخزن را با سنگ ریزه شسته شده تا عمق دو تا سه اینچ پر کنید.
یک بشقاب تمیز روی ماسه بگذارید. مطمئن باشید که در بشقاب هیچ پس مانده صابون وجود ندارد. اگر مطمئن نیستید ، آن را به مدت پنج دقیقه در یک محلول سفید کننده ۱۰٪ خیس کنید ، کاملاً با آب روان بشویید ، سپس بگذارید قبل از استفاده در هوا خشک شود.

بگذارید چند دقیقه آب سرد از شیر آب خارج شود تا مواد معدنی یا باقی مانده از خطوط خارج شود.

یک سطل تمیز را تقریباً دو سوم تا سه چهارم پر از آب کنید.
به آرامی آب را از سطل داخل بشقاب آکواریوم بریزید.
مراحل شش و هفت را تکرار کنید تا مخزن تا نیمه پر از آب شود.
گیاهان و تزئینات را اضافه کنید. در این زمان می توانید لوازم جانبی دیگری (مانند سنگها و مجسمه های بزرگتر) را به مخزن اضافه کنید – فقط مطمئن شوید که قبل از قرار دادن در مخزن کاملاً شسته و خشک شده اند. توصیه می شود فقط لوازم جانبی خریداری شده از فروشگاه آکواریوم را اضافه کنید زیرا سنگهای یافت شده ممکن است pH مخزن شما را تغییر دهند.

بخاری و فیلتر را نصب کنید ، اما آنها را به پریز برق وصل نکنید.

مراحل شش و هفت را تکرار کنید تا آکواریوم با آب پر شود.
بشقاب را برداشته و مطابق دستورالعمل بسته نرم کننده آب اضافه کنید. اکنون زمان مناسب برای افزودن یک شروع کننده باکتری است.
فیلتر و بخاری را روشن کنید و بگذارید آکواریوم حداقل بیست و چهار ساعت قبل از افزودن ماهی کار کند.

 خرید آکواریوم
خرید آکواریوم

نکات مونتاژ آکواریوم:

چند چیز دیگر که باید هنگام جمع آوری آکواریوم خود به خاطر بسپارید:

سطلهای قدیمی ممکن است مورد استفاده قرار گیرند در صورتی که قبلاً برای مواد شیمیایی استفاده نشده و کاملاً با مواد سفید کننده تمیز می شوند ، خوب شسته می شوند و اجازه می دهند تا در هوا خشک شوند.
سطلهای خود را فقط به همان اندازه که می توانید راحت حمل کنید و آنها را بریزید پر کنید.
قبل از خرید ماهی ، مطمئن شوید که مخزن شما زیستگاه مناسب گیاهان است.

کدام حیوانات مغز ندارند؟

 

 بهترین ماهی های آکواریومی

دنیا پر از ماهی های استوایی زیبا و جذاب است. صدها گونه و گونه مختلف از ماهی‌های استوایی وجود دارند که می‌توانند زیبایی آرامی را به آکواریوم القا کنند یا کنجکاوی طبیعی ما را به طبیعت جلب کنند. این لیست همه چیز را شامل نمی شود. بسیاری از ذکرهای افتخارآمیز دیگر وجود دارد و احتمالاً برخی از آنها نادیده گرفته شده است، اما اکثر آکواریومی هایی که این گونه ها را نگهداری کرده اند، موافق هستند که همه آنها برای آکواریوم خوب و مناسب هستند.

 فرشته ماهی آب شیرین (Pterophyllum scalare)

یکی از شناخته‌شده‌ترین ماهی‌های آکواریومی، فرشته‌ماهی با باله‌های دراز و بدن‌های گرد خود، زیبایی باشکوهی را به آکواریوم منتقل می‌کند. این ماهی‌ها که اغلب با اندازه‌های بدن حدود یک چهارم تا نیم دلار خریداری می‌شوند، می‌توانند به قطر ۳ تا ۴ اینچ و باله‌هایی که می‌توانند آنها را بیش از یک فوت قد کنند رشد کنند. آنها همچنین شخصیت بزرگی دارند. آنها برای خوشامدگویی به نگهبانان خود و حتی تعامل با یکدیگر به جلوی آکواریوم می آیند. فرشته ماهی اعضای خانواده سیکلیدها هستند که تعداد بیشتری از آنها نیز در این لیست ظاهر می شوند.

دلقک ماهی Ocellaris (Amphiprion ocellaris)

 بهترین ماهی های آکواریومی

دلقک‌ماهی‌ها که اغلب به نام «نمو» به‌خاطر شخصیت فیلم انیمیشن نامیده می‌شوند، تبدیل به پرفروش‌ترین گونه‌های دریایی شده‌اند. امروزه بیشتر آنها در اسارت پرورش می یابند و رنگ های مختلفی در دسترس است. به عنوان یک گونه دریایی، آنها نیاز به آکواریوم تخصصی و مراقبت بیشتری نسبت به مخزن معمولی آب شیرین دارند، اما نگهداری آنها دشوار نیست. یک مخزن کوچک دریایی  در خانه ای با کودکان کوچک به این معنی است که داشتن دلقک ماهی به عنوان بخشی از آن تقریباً ضروری است.

گوپی های فانتزی (Poecilia sp.)

یکی دیگر از گونه های کلاسیک آکواریوم، گوپی، بیش از ۱۰۰ سال است که بخشی از ماهی آکواریوم بوده است. امروزه، گونه‌های باله‌ای و رنگی مختلفی وجود دارد که برای نسل‌های زیادی به‌طور انتخابی پرورش داده شده‌اند. در حالی که یک آکواریوم با ده‌ها گوپی فانتزی می‌تواند زیبا باشد، اکثر مردم فقط تعداد کمی از آن‌ها را در یک زمان نگهداری می‌کنند که احتمالاً نام خود را در آن به دست می‌آورند. شنا مداوم، طبیعت جمعی و رنگ های روشن آنها را برای بسیاری از علاقه مندان محبوب می کند.

مولی ها

مولی ها که عضوی از همان جنس گوپی هستند، یکی دیگر از گونه های حیوان خانگی خوب برای مبتدیان هستند. یکی از اولین ماهی هایی که بسیاری از علاقه مندان تا به حال از آن نگهداری می کردند، مولی سیاه بود. نرها با بادبان‌هایی مانند باله‌های پشتی و ماده‌هایی که جوان زنده به دنیا می‌آورند که نسخه‌های مینیاتوری بزرگسالان هستند، این گونه را در طول سال‌ها بسیار محبوب کرده‌اند. مولی ها طبیعتاً گیاهخوار هستند و در رژیم غذایی گیاهخواری به خوبی عمل می کنند.

اسکار (Astronotus ocellatus)

اسکار، یکی از محبوب ترین و باهوش ترین ماهی های آکواریومی است. آنها برای انجام ترفندهای ساده آموزش دیده اند و مقادیر قابل توجهی از حل مسئله و رفتار را نشان داده اند که می تواند به عنوان احساسات تعبیر شود. اسکار اغلب مشتاق حضور انسانها است و زمانی که مراقب آنها در اطرافشان نیست، “عصبانی” می شوند. اگر اندازه بزرگ آنها نبود (طول اسکار می تواند بیش از ۱۲ اینچ باشد)، احتمالاً ماهی خانگی شماره یک خواهند بود. حتی به خرید این ماهی فکر نکنید مگر اینکه حداقل یک آکواریوم ۷۵ گالنی داشته باشید (اگرچه ۱۲۵ گالن خیلی بهتر است). بسیاری از علاقه مندان انتخاب می کنند که به ماهی قرمز اسکار خود غذا بدهند.

The Betta (Betta splendens)

 بهترین ماهی های آکواریومی

بتای نر به شدت قلمرویی هستند و نگه داشتن نرها در کنار هم در یک آکواریوم کاملا غیرممکن است. آنها حتی در بیشتر مواقع با زنان نیز کنار نمی آیند. غرایز طبیعی خودشان باعث می شود که تنهایی را دوست داشته باشد. این ویژگی عجیب و غریب رفتار، آنها را به پادشاه بلامنازع آکواریوم رومیزی تبدیل کرده است و آنها حیوانات خانگی محبوب خانگی هستند. بسیاری از بتاها شخصیت های فعالی خواهند داشت و مشتاقانه شنا می کنند تا مقداری غذا دریافت کنند. اگرچه بتاها یک ماهی گرمسیری هستند، اما می توانند دمای آب سردتر (تا حدود ۷۰ درجه فارنهایت) را تحمل کنند، اما واقعا آب گرمتر را در حدود ۷۸ تا ۸۲ درجه فارنهایت ترجیح می دهند. اگر خانه شما خنک تر از آن نگه داشته می شود، یک بخاری با اندازه مناسب می تواند به افزایش دمای آب فقط چند درجه کمک کند تا آن را به اندازه کافی گرم نگه دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.